Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskais mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:26
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_163LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība; Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Blumfelde-Rutka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas zināšanas mikroekonomikā, makroekonomikā, uzņēmumu organizācijā un vadīšanā, uzņēmuma stratēģijas un politikas veidošanā.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par starptautiskā mārketinga jēdziena būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē. Izpētīt starptautiskā mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā. Kursa ietvaros tiek analizēti starptautiskā biznesa uzsākšanas faktori, pētīta produktu adaptācija dažādiem tirgiem, ņemot vērā starpkultūru atšķirības un mārketinga stratēģiju veidošanu starptautiskajos tirgos un digitālā mārketinga pieejas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadinformācija par studiju kursa organizēšanu. Mārketinga jēdziens, pamatelementi I. Mārketinga jēdziena vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.Lekcijas1.00auditorija
2Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Dažādas perspektīvas/pieejas starptautiskajā marketingā. Kāpēc nepieciešams starptautiskais bizness un ieiešana starptautiskajā tirgū?Lekcijas1.00auditorija
3Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem.Nodarbības1.00auditorija
4Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plāns.Lekcijas1.00auditorija
5Preču un pakalpojumu starptautiskā pielāgošana. Tirgus vide. Produktu viltojumi.Lekcijas1.00auditorija
6Iepakojums, videi draudzīgs iepakojums un tā loma Starptautiskajā mārketingā un mārketinga aktivitātēs.Nodarbības1.00auditorija
7Starptautiskās mārketinga ārējās vides faktoru analīze.Nodarbības1.00auditorija
8Starptautiskais mārketings, to ietekmējošie ārējās vides faktori: daba un ekonomika. Kādu ietekmi ārējās vides faktori atstāj uz patēriņa apjomu un tā izmaiņām?Lekcijas1.00auditorija
9Starptautiskā mārketinga ārējās vides faktori: politika/ likumdošana/ kultūrvide.Lekcijas1.00auditorija
10Digitālā mārketinga ABC: digitālā mārketinga pamatelementi; Digitālā mārketinga rīku izmantošana starptautiskā mārketinga kontekstā; Reklāmas veidi digitālā mārketinga piltuvē.Nodarbības1.00auditorija
11Mārketinga piltuve: klienta ceļojums; Kā realizēt veiksmīgu digitālā mārketinga kampaņu?Nodarbības1.00auditorija
12Starptautiska produkta vadīšana un virzīšana tirgū, starp-kultūru atšķirības.Lekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadinformācija par studiju kursa organizēšanu. Mārketinga jēdziens, pamatelementi I. Mārketinga jēdziena vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.Lekcijas1.00auditorija
2Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Dažādas perspektīvas/pieejas starptautiskajā marketingā. Kāpēc nepieciešams starptautiskais bizness un ieiešana starptautiskajā tirgū?Lekcijas1.00auditorija
3Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem.Nodarbības1.00auditorija
6Iepakojums, videi draudzīgs iepakojums un tā loma Starptautiskajā mārketingā un mārketinga aktivitātēs.Nodarbības1.00auditorija
8Starptautiskais mārketings, to ietekmējošie ārējās vides faktori: daba un ekonomika. Kādu ietekmi ārējās vides faktori atstāj uz patēriņa apjomu un tā izmaiņām?Lekcijas1.00auditorija
11Mārketinga piltuve: klienta ceļojums; Kā realizēt veiksmīgu digitālā mārketinga kampaņu?Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi/ esejas, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējuma atzīme veidojas no kopsavilkumu, semināru darbiem, patstāvīgā darba un eksāmena vidējā vērtējuma.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Spēj raksturot starptautiskā mārketinga jēdziena attīstību un novērtēt tā nozīmi uzņēmējdarbībā. 2. Spēj novērtēt starpkultūru atšķirību nozīmi starptautiskajā mārketingā un to ietekmi uz uzņēmuma darbību starptautiskajā vidē.
Prasmes:1. Spēj analizēt mārketinga jaunākās tendences un integrēt tās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs. 2. Spēj analizēt starptautisko mārketingu un biznesu veicinošos faktorus. 3. Spēj analizēt preču un pakalpojumu starptautisko pielāgošanu.
Kompetences:1. Spēj organizēt starptautiskā mārketinga pētījumus. 2. Spēj novērtēt starptautiskā mārketinga ārējās vides faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbību. 3. Spēj novērtēt starptautiskā biznesa uzsākšanu ietekmējošos faktorus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Praude, Valērijs. Mārketings: teorija un prakse. 3., pārstr. un papild. izd. Rīga: Burtene, 2011. 2 sēj.
2Entrepreneurship in International Marketing. Xu, Hui; Shi, Linda Hui; and more. Emerald Publishing Limited, 2015.
3The Handbook of International Advertising Research: Handbook of International Advertising Research. Cheng, Hong, John Wiley & Sons. Incorporated, 2014.
4Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013.
5The Strategic Storyteller: Content Marketing in the Age of the Educated Consumer. Jutkowitz, Alexander; Jutkowitz, Alexander. John Wiley & Sons, Incorporated, 2017.
6Schmid, Stefan. Internationalization of business: cases on strategy formulation and implementation. Cham, Switzerland, 2018.
Papildu literatūra
1Bormane, S. 2019. Integrētā mārketinga komunikācija Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu ķēžu uzņēmumos ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Promocijas darbs, Latvijas Universitāte, Rīga
2A study on the role of advertising and sales promotions in creating brand equity and brand loyalty. A. A. Tajzadeh-Namin. Mohsen Norouzi. Indian Journal of Health and Wellbeing. 2014.
3Marketing capability and export performance: The moderating effect of export performance. A. Al-Aali. J-S. Lim. T. Khan. M. Khurshid. 2013.
4The Value of Marketing Crowdsourced New Products as Such: Evidence from Two Randomized Field Experiments. Nishikawa, Hidehiko; Schreier, Martin; Fuchs, Christoph; Ogawa, Susumu. Journal of Marketing Research, August 2017, Vol.54(4), pp.525-53
5International Journal of Advance Research. Explanation Of Brand Positioning And Its Application Challenges In Global Cross – Cultural Context Literature Based Review. Vol. 5, Issue 6, June 2017.
Citi informācijas avoti
1Journal of the Academy of Marketing Science.
2https://www.ama.org/ American Marketing Association