.
Vides kvalitātes modelēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2020 12:43:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | AUVMK_013 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vides zinātne | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivars Vanadziņš | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Aroda un vides medicīnas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, avmkrsu[pnkts]lv, +371 67060816 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Praktiskie un teorētiskie pamatprincipi ķīmijā, bioķīmijā, fizikā, mikrobioloģijā, fizioloģijā, arodveselībā un darba medicīnā. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem jaunākos atzinumus par vides kvalitātes rādītājiem un to novērtēšanas principiem, jaunāko likumdošanā vides kvalitātes nodrošināšanas jomā; veidot praktiskās iemaņas vides kvalitātes datormodelēšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Gaisa piesārņojuma izkliedes modelēšanas datorprogrammas ADMS 4.1 iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vides piesārņojuma modelēšanas metodes un principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Izkliedes aprēķinu vizualizācija ar datorprogrammas Arc View palīdzību. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | LR Vides likumdošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Tipiski antropogēnās darbības radītie piesārņojuma avoti un piesārņotājvielas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Trokšņa izplatības modelēšanas datorprogrammas IMMI iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Trokšņa mērījumu metodes un pielietojamie mērinstrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Trokšņa mērīšanas praktiskie darbi. Trokšņa kartēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Tipiski virsūdeņu piesārņojuma avoti un piesārņotājvielas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Hidroloģiskās analīzes datorprogrammas MIKE iespējas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mācību literatūras studijas. Zinātnisko rakstu lasīšana par pētījumiem, kuros izmantoti vides kvalitātes modelēšanas paņēmieni. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Individuālo darbu izpilde nodarbību laikā, uzdevumu veikšana, situāciju analīze. Rakstisks eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apgūstot studiju kursu, students zinās: • atrast un paskaidrot LR Vides likumdošanā noteiktās normatīvu prasības; • uzskaitīt un aprakstīt vides piesārņojuma modelēšanas metodes un principus; • paskaidrot datormodeļu praktisku pielietošanu, izteikties par to nozīmi sabiedrības veselības nodrošināšanā. | ||||||||
Prasmes: | Apgūstot studiju kursu, students pratīs: • veikt trokšņa mērījumus vidē, un apstrādāt iegūtos datus ar datorprogrammu veicot modelēšanu; • izvērtēt un interpretēt iegūtos datus un to atbilstību LR normatīvo tiesību aktu prasībām; • identificēt piesārņojuma avotus; • noteikt galvenos piesārņotājkomponentus, analizēt un prognozēt to ietekmi uz vidi; • ar datormodeļu palīdzību noskaidrot un plānot kā piesārņotājvielu apjoms, fizikālie komponenti ietekmē to izkliedi un koncentrāciju. | ||||||||
Kompetences: | Apgūstot studiju kursu, students iegūs kompetenci un: • spēs analizēt esošo vides kvalitātes stāvokli; • spēs prognozēt konkrētas saimnieciskās darbības ietekmi uz vides kvalitāti; • spēs izvēlēties piemērotus pasākumus un risinājumus vides kvalitātes uzlabošanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Eglīte M., Aulika B., Avota M., Baķe M.Ā., Dundurs J., Jēkabsone I., Sprūdža D.,Vanadziņš I. Vides veselība // Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2008.- 696 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | B.A.Plog, J.Niland, P.J.Quinlan. Fundamentals of Industrial Hygiene.- 4th ed.: USA National Safety Council, 1995. -1011 p. | ||||||||
2 | H.Martin. Grundlagen der menscengerechten Arbeitsgestaltung. – Koeln: Bund-Verl., 1994. – 505 S. | ||||||||
3 | J.Timbrell. Introduction to Toxicology.- #rd ed.- Glasgow: Taylor & Francis, 2002. – 215 p. | ||||||||
4 | Global strategy on occupational health for all. Geneva; Helsinki: Mikor, 1995. – 68 p. | ||||||||
5 | Occupational medicine. Editor C.Zenc. – Third edition. – St.Louis, Baltimore, Boston, Chicago: Mosby Year Book Inc., 1994. – 840 p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Datorprogrammas ADMS 4.1 apraksts. | ||||||||
2 | Datorprogrammas IMMI apraksts. | ||||||||
3 | Datorprogrammas MIKE apraksts. |