.
Organisma funkciju adaptācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2020 16:39:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | CFUBK_010 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Normālā fizioloģija | Mērķauditorija: | Dzīvās dabas zinātnes; Ārstniecība; Bioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Artūrs Paparde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Cilvēka fizioloģijas un bioķīmijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, cfbkrsu[pnkts]lv, +371 67061550 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Cilvēka anatomija, Medicīnas filosofija un bioētika, Medicīniskā fizika un statistika. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanu apguvi par cilvēka organisma funkciju adaptāciju, fiziskas slodzes ietekmi uz organismu un vienkāršām metodēm to noteikšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījums fizioloģijā un pētījuma plānošana | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stresa fizioloģija un pētījuma metožu teorētiskais pamatojums | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Pētījuma metodes, datu analīzes principi un apstrādes metodes | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pētījuma tēma un teorētiskais pamatojums | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Pētījuma dizains un protokols | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Metodes un instrumenta izstrāde | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Datu ievākšana un primārā apstrāde | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Rezultātu sagatavošana analīze | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Rezultātu analīze | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Datu statistiskā analīze un secinājumu formulēšana | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
11 | Prezentācijas noformēšana | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
12 | Pētījuma orālās prezentācijas | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Zinātniskā raksta analīze, pētījuma datu apkopošana un interpretācija, pētījuma secinājumu noformulēšana un pētījuma prezentācijas sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Ieskaitīti praktisko darbu protokoli (kopskaitā 3 gab.), Ieskaitīta pētījuma prezentācija (kpskaitā 1. gab.) un nokārtots e-tests sākot no 55% (kopskaitā 1 gab.). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1) Studējošie spēs atpazīt un aprakstīt organisma nespecifiskās adaptācijas reakcijas. 2) Spēs izskaidrot fiziskās slodzes ietekmi uz organismu. 3) Spēs sniegt pārskatu par fizioloģisko parametru izmaiņām stresora ietekmē. 4) Spēs nosaukt un aprakstīt etapus pētījumu fizioloģijā. | ||||||||
Prasmes: | 1) Spēs izmantot zinātnisko literatūru fizioloģijas nozarē, definējot pētījuma mērķi un hipotēzi. 2) Spēs paredzēt un pārbaudīt pētījuma mērķa un hipotēzes validitāti balstoties uz pētījuma rezultātiem. 3) Spēs organizēt pētījumu gaitu un paredzēt iegūstamos rezultātus. 4) Spēs lietot atbilstošās metodes, plānojot pētnieciskā darba norisi. 5) Spēs strādāt ar fizioloģisko parametru reģistrēšanas metodēm. 6) Spēs aprēķināt vidējos radītājus un izskaidrot to nozīmi. | ||||||||
Kompetences: | 1) Studējošie spēs formulēt organisma nespecifiskās adaptācijas reakcijas. 2) Spēs formulēt zinātnisko problēmu, mērķi un hipotēzes fizioloģijas nozarē. 3) Spēs eksperimentēt fizioloģijas nozarē. 4) Spēs analizēt fizioloģisko parametru saistību ar adaptācijas mehānismiem. 5) Spēs izvērtēt un interpretēt iegūtos rezultātus un salīdzināt ar līdzīgu pētījumu rezultātiem. 6) Spēs izvērtēt veiktā pētījuma kvalitāti. 7) Spēs diskutēt par pētījuma kvalitatīviem un kvantitatīviem rādītājiem savas kompetences ietvaros. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | “Zinātniskā Rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana” K.Martinsone, A.Pipere, Rīga, RSU, 2019, 311 lpp. | ||||||||
2 | L.S. Costanzo. Physiology (4th edition. Saunders, Elsevier), 2010: 512. | ||||||||
3 | Ganong's Review of Medical Physiology (LANGE Basic Science; McGraw-Hill Medical; 23rd edition), 2009: 726. | ||||||||
4 | R.E. Klabunde. Cardiovascular Physiology Concepts (Lippincott Williams & Wilkins; 4th Edition), 2005: 235. | ||||||||
5 | L. Sherwood. Human Physiology: From Cells to Systems (Brooks Cole; 6th edition), 2007: 785. | ||||||||
6 | Astrand P.O. et al. Textbook of Work Physiology. 2003, 634 p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | PubMed datubāzē pieejamā zinātniskā periodika | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed |