.
Iekšķīgās slimības
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2023 13:55:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ISK_192 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Internā medicīna | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jūlija Zepa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Iekšķīgo slimību katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Hipokrāta iela 2, iskrsu[pnkts]lv, +371 67042338 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Normāla anatomija, fizioloģija, bioķīmija, patoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt un sniegt pamatzināšanas par iekšķīgajām slimībām, analizējot anamnēzes, fizikālās izmeklēšanas datus un laboratorisko, radioloģisko izmeklējumu nozīmi un rezultātus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pacienta izmeklēšanas metodes. Anamnēzes ievākšanas principi, tās nozīmīgums. Fizikālās izmeklēšanas principi, tās nozīmīgums. Jēdziens par simptomu un sindromu, to loma slimības diagnostikā un diferenciāldiagnostikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sirds un asinsvadu slimības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sirds un asinsvadu slimības: riska faktori, cēloņi, klīniskā aina, ārstēšanas metodes, komplikācijas un profilakse. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Elpošanas sistēmas slimības: riska faktori, cēloņi, klīniskā aina, ārstēšanas metodes, komplikācijas un profilakse. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Gremošanas trakta un urīnizvadu sistēmas slimības. Endokrīnās slimības (cukura diabēts, vairogdziedzera, virsnieru slimības). Slimību klīniskā aina, diagnostikas pamatprincipi un terapijas aspekti. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Sāpes locītavās un mugurā - biežākās reimatiskās slimības un to aprūpes principi. Muskuloskeletālās slimības - osteoartrīts, kristāliskā artropātija, reimatoīds artrīts, spondiloartrīts, būtiskākās atziņas par sistēmiskām saistaudu slimībām. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais darbs ar medicīnisko literatūru. Klīnisko gadījumu analīze (komunikācija ar pacientiem, anamnēzes ievākšana, fizikālā izmeklēšana, darba diagnoze, diagnostikas un terapijas principi). Aktīva līdzdalība diskusijās par teorētiskiem jautājumiem (zināšanas pirms nodarbības) un klīnisko gadījumu analīzi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā, kas ir anonīmi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums (5%); līdzdalība diskusijās (5%); klīnisko gadījumu analīze (40%); eksāmena jautājumu atbilžu novērtējums (50%) (jautājumā ietvertās tēmas izklāsts, atbildes uz visiem jautājuma apakšpunktiem). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās: Anamnēzēs aspekti, fizikālās izmeklēšanas principi. Spēs atpazīt iekšķīgo slimību pamatus: HOPS, pneimonija, bronhīts, bronhiāla astma, plaušu vēzis, koronārā sirds slimība (t. sk. akūts koronārs sindroms), HSM, arteriāla hipertensija, kuņģa un divpadsmitzarnu čūla, iekaisīgās zarnu slimības, aknu slimības, urīnceļu infekcija, hroniskā nieru slimība, osteoartrīts, kristāliskā artropātija, reimatoīds artrīts, spondiloartrīts, būtiskākās atziņas par sistēmiskām saistaudu slimībām. | ||||||||
Prasmes: | Mācēs strukturēti ievākt anamnēzi. Veikt fizikālu izmeklēšanu. Analizēt anamnēzes un fizikālās izmeklēšanas datus, laboratorisko un radioloģisko izmeklējumu rezultātus un to nozīmīgumu, aprūpējot internās medicīnas slimību profila pacientus. | ||||||||
Kompetences: | Noteikt diagnozi, diferencēt dažādas iekšķīgas slimības, pamatot savu viedokli. Izšķirt, vai pacientam nepieciešama cita speciālista konsultācija. Sniegt palīdzību savas kompetences jomā, t. sk. medikamentozi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | E-studijas - docētāju sagatavotās videolekcijas un mācību materiāli pdf formātā | ||||||||
2 | Klīniska medicīna prof. A.Lejnieka reakcijā, 1.-4. grāmatas. Nacionālais Medicīnas apgāds, 2010-2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Propedeitika. 5. izdevums /G.Orļikova un K.Pičkura red./ Rīga, 2014. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Medscape | ||||||||
2 | Merck manual. 20th ed. 2018 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://estudijas.rsu.lv/index.php |