.
Prezentācijas prasme
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2022 14:58:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_271 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes; Tiesību teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Personu un īpašuma aizsardzība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Cīrule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Juridiskā fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, jfrsu[pnkts]lv, +371 67409218 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Prasmes un iemaņas lietot literāro valodu, priekšstats un zināšanas par aktuālāko valodas kultūrā, izpratne par tiesību zinātni, juridiskajiem tekstiem un darbu ar dokumentiem, terminoloģiju; priekšzināšanas loģikā, psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | - sekmēt studējošo prasmes un iemaņas atlasīt informāciju, analizēt jau uzrakstītus dokumentus un citus avotus, skaidri, vienkārši un argumentēti izsakot domas pareizā latviešu valodā. - apgūt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju. Attīstīt prasmes informāciju pasniegt precīzi, lakoniski un pārliecinoši, izmantojot vizuālās uzskates un citus materiālus. - iespēju robežās atklāt vājākās vietas savā retorikā un prezentāciju prasmēs, uzlabot kontaktu ar auditoriju (klientu). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermenētika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Pre-zentācijas sagatavošana, vadīšana, izman-tojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro veidojot slaidus. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | PPrezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermenētika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Pre-zentācijas sagatavošana, vadīšana, izman-tojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro veidojot slaidus. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | PPrezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Grupu projekts, situāciju analīze, diskusijas un publiskās uzstāšanās, prezentācijas sagatavošana, tai skaitā, dalībnieku iesaiste uzdevumu un vingrinājumu veikšanā, dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto. Atbildes uz konkrētiem jautājumiem, situācijas risinājums docētāja un grupas skatījumā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - aktīva līdzdalība nodarbībās; - mājas darba izpilde; - eksāmens – rakstiska pārbaude; - lekciju apmeklējums ir obligāts; - semināru apmeklējums ir obligāts (ja tādi tiek plānoti); - students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegti mājas darbi (noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē); - 25 % no kopējā vērtējuma veido dalība lekcijās un semināros, 25 % no kopējā vērtējuma veido mājas darbi, 50 % – eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | - Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti izprot prezentācijas būtību un lomu. - Apgūstot programmu, studējošie izpratīs mūsdienīgas prezentācijas pamatprincipus, kā arī būs ieguvuši praktiskas iemaņas prezentāciju veidošanā un pratīs izvēlēties atbilstošākos vizuālos uzskates līdzekļus, lai maksimāli iedarbotos uz auditoriju. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - orientējas prezentācijas jautājumos; - spēj būt pārliecināti, brīvi un droši prezentācijas laikā; - prot lietot runas ietekmi pastiprinošus līdzekļus, tai skaitā prezentācijas laikā izmantot atslēgvārdus, kuri ir svarīgi informācijas veiksmīgai nodošanai dažādās auditorijās; izveidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā; atbildēt uz auditorijas jautājumiem un pārvarēt iebildumus. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj apgūto izmantot praksē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Eemeren, F. H. 2016. Argumentation: analysis and evaluation. New York : Routledge. E-grāmata. (PDF). {Resurss pieejams tiešsaistē LU tīklā, pieslēdzoties ar LUIS lietotājvārdu un paroli} | ||||||||
2 | 2. Hoffmann, K. D. 2005. Prezentācija un moderācija: efektīva komunikācija un mērķtiecīga tehnisko līdzekļu lietošana Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
3 | 3. Дилтс, Р. 2002. НЛП: навыки эффективной презентации. Санкт-Петербург. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Хофф, Р. 1999. Я вижу вас голыми: как подготовиться к презентации и с блеском ее провести. Москва: Класс. | ||||||||
2 | 2. Гойхман, О. и Надеина, Т. 2009. Речевая коммуникация. Москва. | ||||||||
3 | 3. Речевые коммуникации юристов: Интерактивный мультимедиа курс: Руководство для преподавателя / А.М. Ломоносов, М.Н. Морозов, Т.В. Губаева, С.Н. Соколов; Юрид. фак. МарГУ. - М.: Рос. фонд правовых реформ, 2001. - 1 CD-ROM 1. Государство и право - Уг | ||||||||
4 | 4. Романов, А.2009. Межпоколенческая коммуникация. Москва. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.likumi.lv | ||||||||
2 | www.mk.gov.lv | ||||||||
3 | www.vestnesis.lv | ||||||||
4 | www.juristavards.lv |