Pārlekt uz galveno saturu

Komunikāciju stratēģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:17
Par studiju kursu
Kursa kods:JF_276LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnes; Tiesību teorija un vēstureMērķauditorija:Personu un īpašuma aizsardzība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Cīrule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Veidot padziļinātu izpratni par policijas darbinieka profesionālo komunikāciju, kā arī prast praktiski pielietot iegūtās zināšanas. Uzdevumi: 1. padziļināt studējošo zināšanas par komunikācijas pamatprincipiem policijas darbinieka profesionālajā jomā; 2. pilnveidot teorētiskās un attīstīt praktiskās iemaņas komunikācijā ar dažādiem sabiedrības pārstāvjiem; 3. patstāvīgi pielietot prasmes nopratināšanas psiholoģijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācija un saskarsme – jēdzieni, veidi, teorija. Verbālā /neverbālā komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
2Saskarsme un komunikācija ar īpašām sabiedrības grupām. Komunikācijas barjeras; saskarsmes un komunikācijas konflikti, to risināšana. Pibliskā runa.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Ievads nopratināšanas psiholoģijā. Liecību veidošanās ietekmējošie faktori. Liecinieku nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības.Lekcijas2.00auditorija
4Cietušo nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības. Aizdomās turēto (aizturēto) nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības. Pārrunas ar likumpārkāpējiem.Lekcijas2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācija un saskarsme – jēdzieni, veidi, teorija. Verbālā /neverbālā komunikācija.Lekcijas0.50auditorija
2Saskarsme un komunikācija ar īpašām sabiedrības grupām. Komunikācijas barjeras; saskarsmes un komunikācijas konflikti, to risināšana. Pibliskā runa.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Ievads nopratināšanas psiholoģijā. Liecību veidošanās ietekmējošie faktori. Liecinieku nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības.Lekcijas0.50auditorija
4Cietušo nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības. Aizdomās turēto (aizturēto) nopratināšanas psiholoģiskās īpatnības. Pārrunas ar likumpārkāpējiem.Lekcijas0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Referāts, grupu darbs.
Vērtēšanas kritēriji:
Nokārtoti kārtējie pārbaudes darbi, referāts.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Ieskaite
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj parādīt vispusīgas un specializētas policijas darba jomai atbilstošas zināšanas un izpratni par policijas darbinieka profesionālās komunikācijas galvenajiem pamatprincipiem: uzvedības kultūru policijas darbā, verbālu un neverbālu komunikāciju, konfliktu būtību un to risināšanu, saskarsmes īpatnībām ar dažādiem sabiedrības pārstāvjiem, nopratināšanas psiholoģiskiem aspektiem.
Prasmes:Spēj pielietot vispārīgo un speciālo terminoloģiju, veikt praktiskus uzdevumus, kas saistīti ar policijas darbinieku komunikāciju ar kolēģiem, saskarsmes īpatnībām ar dažādiem sabiedrības pārstāvjiem un nopratināšanas psiholoģiskiem aspektiem savas kompetences ietvaros; spēj sagatavot rakstisku referātu par tēmu, kas saistīta ar policijas darbinieka profesionālās komunikācijas īpatnībām, nopratināšanas psiholoģiskiem aspektiem, veikt datu analīzi un sniegt konstruktīvus problēmas risinājumus, kā arī prezentēt to.
Kompetences:Spēj raksturot un analizēt praktiskas problēmas policijas darbā, kas ir saistītas ar policijas darbinieka profesionālās komunikācijas īpatnībām, atlasīt un izmantot informāciju un efektīvi pielietot to saskarsmē ar dažādiem sabiedrības pārstāvjiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Kriminālprocesa likums ar grozījumiem
2Latvijas Republikas likums “Par policiju”.
32003. gada 5. decembra VP pavēle Nr. 1436 „Valsts policijas darbinieka profesionālās ētikas un uzvedības kodekss”.
4Dubkēvičs L. Saskarsme audzēkņiem. Jumava, 2006.
5Dubkēvičs L., Ķestere I. Saskarsme. Lietišķā etiķete. R., Jumava, 2002
6Eberhats G. Fēlavs Konflikti darbā. DE NOVO, 2005.
7Kancāns V. Etiķete. Biznesa partneri, R., 2006
8Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku .R, 1996.
9Pikeringa P. Strīdi, nesaskaņas, konflikti, J.Rozes apgāds, 2000.
10Pīzi A., B. Ķermeņa valoda. Jumava. R., 2006.
11Prokofjeva N., Lietišķo sarunu māksla. Jumava, 2006.
12Reņģe V. Psiholoģija. Savstarpējo attiecību psiholoģija. R., Zvaigzne ABC, 2000.
13Reņģe V. Organizāciju psiholoģija. R., Kamene, 1999.
14Smilgainis V. Liecinieku liecību psiholoģija. R., LU, 1995
15Utināns, A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un ārstēšanas iespējas. Rīga, Nacionālais apgāds, 2005.
16Еникеев М.И. Юридическая психология. Питер, 2004
17Романов В.В. Юридическая психология. М., 1999
18Чуфаровский Ю.В. Юридическая психология. М., 2005