Pārlekt uz galveno saturu

Standartizētas situācijas internajā medicīnā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.06.2022 12:26:18
Par studiju kursu
Kursa kods:KPUMTK_002LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Internā medicīnaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Edijs Šmagris
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Klīnisko prasmju un medicīnisko tehnoloģiju katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, kpumtkatrsu[pnkts]lv, +371 67061579
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Patoloģiskajā fizioloģijā, propedeitikā (ieskaitot laboratoro un instrumentālo diagnostiku) un klīniskajā farmakoloģijā. Priekšzināšanas, kas iegūtas no iepriekšējos studiju gados apgūtajām iekšķīgajām slimībām.
Mērķis:
Izstrādāt standartizētu pieeju anamnēzes vākšanā, apmācībā tiek izmantots simulētā (standartizētā) pacienta modelis, kurā studentiem simulējot klīnisko situāciju iemāca ievākt strukturētu anamnēzi un formulēt turpmāko izmeklēšanas plānu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Standartizēta pieeja anamnēzes vākšanāNodarbības1.00E-studiju vide
2Hronisks klepusNodarbības1.00MITC
3Elpas trūkumsNodarbības1.00MITC
4Diskomforts krūtīs INodarbības1.00MITC
5Diskomforts krūtīs IINodarbības1.00E-studiju vide
6Anamnēzē sinkopeNodarbības1.00MITC
7DisfāgijaNodarbības1.00MITC
8AizcietējumiNodarbības1.00MITC
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mini-lekciju un klīnisko gadījumu analogu apguve e-studiju vidē. Anamnēzes, izmeklējumu interpretācija, ārstēšanas plāna sastādīšana, iespējamās diagnozes formulēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa apguve tiks vērtēta atbilstoši OSKE standartiem: piedalīšanās simulētajās situācijas, diskusijās un klīnisko gadījumu analīzes.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst papildu zināšanas un kompetences mērķtiecīgai un strukturētai anamnēzes ievākšanai pacientam ar sūdzībām par klepu, elpas trūkumu, sāpēm krūtīs, samaņas zudumu, disfāgiju.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs mērķtiecīgi ievākt anamnēzi un atiecīgi noformulēt visticamāko diagnozi un diferenciāldiagnozes, sastādīt izmeklēšanas plānu.
Kompetences:Pēc sekmīgas studiju kursa apguves studenti spēs atpazīt programmā ietverto slimību simptomus, pratīs izvēlēties diagnostikā izmantojamās metodes.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1Arteriālā pulsa noteikšanaA - Iesācēja līmenis
2Arteriālā spiediena noteikšana.A - Iesācēja līmenis
3Plaušu auskultācijaA - Iesācēja līmenis
4Plaušu salīdzinošā perkusija mugurpusēA - Iesācēja līmenis
5Plaušu salīdzinošā perkusija priekšpusē un sānosA - Iesācēja līmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Propedeitika. 4. izdevums. G. Orļikova un K. Pičkura red. Rīga, 2014. 370 lpp.
2Klīniskā medicīna prof. A.Lejnieka redakcijā. Pirmā grāmata. Nacionālais Medicīnas apgāds, 2010. (akceptējams izdevums)
3Klīniskā medicīna prof. A.Lejnieka redakcijā. Otrā grāmata. Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2012. (akceptējams izdevums)
4Klīniskā medicīna prof. A.Lejnieka redakcijā. Trešā grāmata. Nacionālais Medicīnas Apgāds, 2012. (akceptējams izdevums)
5Davidson's Principles and Practice of Medicine. 24th edition. by Nicki R. Colledge, Brian R. Walker, and Stuart H. Ralston. Churchill Livingstone, 2022
6Ārvalstu studentiem/For International students:
7Davidson's Principles and Practice of Medicine. 24th edition. by Nicki R. Colledge, Brian R. Walker, and Stuart H. Ralston. Churchill Livingstone, 2022
Papildu literatūra
1Harrison's Principles of Internal Medicine. 18th edition. by Editors Dan L. Longo, Anthony S. Fauci, Dennis L. Kasper, et.al. 2021.
2Medicīnas mācīšanās sistēmas platforma /Medical learning system platform AMBOSS
Citi informācijas avoti
1http://estudijas.rsu.lv