Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedrisko attiecību stratēģijas un kampaņas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:16
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_052LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamata zināšanas par komunikāciju un sabiedriskajām attiecībām.
Mērķis:
Iepazīstināt ar sabiedrisko attiecību stratēģijas un taktikas nozīmi un nepieciešamību sabiedrisko attiecību vadīšanas procesā, un sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas par sabiedrisko attiecību kampaņu veidošanu un īstenošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Sabiedrisko attiecību speciālista vieta uzņēmumā. Dž. E. Gruniga un F. J. Repera SA stratēģiskais modelis. Sabiedrisko attiecību un mārketinga mijiedarbības formas (P. Kotlers) un V. Mindaks). Astoņu faktoru sabiedrisko attiecību integrācijas modelis (S. Olivera).Lekcijas1.00auditorija
2Uzņēmuma sabiedrisko attiecību mērķu mijiedarbība ar uzņēmuma misiju, vīziju un biznesa (stratēģisko) mērķi. Plānošanas nozīme sabiedriskajās attiecībās. Sabiedrisko attiecību plānošanas posmi (4 soļu modelis, 9 soļu modelis).Lekcijas1.00auditorija
3Situācijas, organizācijas un publiku analīze kā stratēģijas veidošanas pamatelementi.Nodarbības1.00auditorija
410 biežāk pieļautās kļūdas sabiedrisko attiecību stratēģiju veidošanā.Lekcijas1.00auditorija
5Darbs ar klientu – ko darīt un ko nedarīt. Kādi ir mārketinga klientu veidi un kā ar viņiem strādāt.Lekcijas1.00auditorija
6Vēstījumu veidojošie faktori.Nodarbības1.00auditorija
7Taktikas jēdziens un loma. Interpersonālās, organizēto mediju, ziņu mediju, reklāmas un veicināšanas taktikas. Iepakojums kā komunikācijas taktika.Lekcijas1.00auditorija
8Stratēģiskā plāna ieviešana: saturs, laika un aktivitāšu plāns un budžets.Nodarbības1.00auditorija
9Stratēģiskā plāna izvērtēšana: analīzes kritēriju izstrāde, laiks, metodoloģija, datu analīze un gala ziņojums.Lekcijas1.00auditorija
10Sabiedrisko attiecību kampaņu prezentācija.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Četri patstāvīgie darbi. Uzdevumu detalizēti apraksti (word) skatāmi e-studijās.
Vērtēšanas kritēriji:
Mājasdarbi, gadījumu analīze, SA kampaņas plāna izstrāde konkrētai organizācijai, eksāmens – atbilstoši RSU nolikumam, analīzei, spējai pielietot teorētiskās zināšanas, sniegtajiem risinājumiem, secinājumiem un priekšlikumiem.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Par sabiedrisko attiecību vadīšanas procesu un stratēģijas un taktikas nozīmi tajā.
Prasmes:Sagatavot un realizēt sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.
Kompetences:Spēja vadīt sabiedrisko attiecību procesu, sagatavojot un īstenojot sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing
2Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). – Pearson
3Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education
4Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge
Papildu literatūra
1Doorley J. (et.al) Reputation management : the key to successful public relations and corporate communication / 2nd ed. - New York, Routledge, 2011
2Duhe S.C. (ed.) New media and public relations / 2nd ed. - New York, Peter Lang, 2012
3Lee M. (ed.) Neeley G., Stewart K.B. The practice of government public relations. - Boca Raton, CRC Press, 2012
4Meerman D.S. The new rules of marketing and PR : how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly / 2nd ed. - Hoboken, N.J. John Wiley & Sons, 2010
5Newsom D. (et.al.) This is pr : the realities of public relations / 11th ed. - Boston, MA, Wadsworth Cengage Learning, 2011
Citi informācijas avoti
1Jaunākie zinātniskie raksti, kas pieejami RSU Bibliotēkas abonētajās zinātnisko rakstu datubāzēs (piemēram, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct, Scopus u.c.).