.
Elektronisko mediju formāti un arhīvi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_080 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Normunds Kozlovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | 1) Sniegt ieskatu arhīva semiotikā un iepazīstināt ar informācijas saglabāšanas principiem un metodēm kultūrvēsturiskā kontekstā. 2) Sniegt ieskatu par elektronisko mediju specifiku informācijas laikmetā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursa saturā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Globālais algoritms: Mediju evolūcijas vēsturiskais apskats līdz mūsdienu elektroniskiem formātiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | “Trešā ceļa” pozīcija attiecībā uz tehnoloģisko determinismu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zināšanu arheoloģija un arhīva vara pēc Fuko. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Arhīvs kā kolekcija, krāšanas instikts un mērķa reflekss. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Datubāze kā arhīvs un mūsdienu dominējošā kultūras forma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Laikmetīgā māksla arhīvā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Postfordiskā ekonomika no kopijas/produkta uz kopiju/algoritmu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Elektronisko mediju kultūrrealitāte: Tīklojuma sabiedrība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Projektu prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
2 | Globālais algoritms: Mediju evolūcijas vēsturiskais apskats līdz mūsdienu elektroniskiem formātiem. | Nodarbības | 1.00 | Anatomijas un antropoloģijas institūts | |||||
3 | “Trešā ceļa” pozīcija attiecībā uz tehnoloģisko determinismu. | Lekcijas | 1.00 | Anatomijas un antropoloģijas institūts | |||||
4 | Zināšanu arheoloģija un arhīva vara pēc Fuko. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Arhīvs kā kolekcija, krāšanas instikts un mērķa reflekss. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Datubāze kā arhīvs un mūsdienu dominējošā kultūras forma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Laikmetīgā māksla arhīvā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Postfordiskā ekonomika no kopijas/produkta uz kopiju/algoritmu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Projektu prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Atbilstoši nodarbību tēmām studēt literatūru u. c. avotus, apmeklēt elektroniskajiem medijiem veltītus kultūras pasākumus (semināri, diskusijas, izstādes). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Līdzdalība lekcijās. • Līdzdalība un aktivitātes semināros. • Radošais pētnieciskais projekts. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Aprakstīs elektronisko mediju formātus, būtību, tipoloģiju, teorētiskos skatījumus. • Pastāstīs un raksturos elektronisko mediju formātu un arhīvu vēsturi un mūsdienu attīstības procesus. • Analizēs elektronisko mediju formātu funkciju un lietotāja savstarpējo mijiedarbību. • Izklāstīs elektronisko mediju formātu pētījumu mērķus un metodes dažādās komunikācijas jomās. | ||||||||
Prasmes: | • Prasme izvērtēt elektronisko mediju formātu parādības un efektus. • Prasme analizēt elektronisko mediju formātu piemērus un autorus. • Iemaņas integrēt elektronisko mediju formātus multimediju komunikācijas procesā. | ||||||||
Kompetences: | • Izvērtēt realitāti, piemērojot informāciju par elektronisko mediju formātu un arhīvu, lai sasniegtu dažādus komunikācijas mērķus. • Kritiska attieksme pret elektronisko mediju formātu pētījumu metodēm, saturu un formu. • Paškritiska attieksme pret elektronisko mediju formātu vērtību un tās atbilstību komunikācijas vajadzībām. • Atbildīga, uz zināšanām balstīta tehnoloģiju pielietošana elektronisko mediju formātu novērtēšanas procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | http://www.columbia.edu/cu/computinghistory/hollerith.html | ||||||||
2 | http://www.mundaneum.org/en | ||||||||
3 | http://archives.mundaneum.org/en/history | ||||||||
4 | http://meta-museum.blogspot.com/2008/11/le-corbusiers-tower… | ||||||||
5 | http://www.science.uva.nl/museum/vbush_tbl.php | ||||||||
6 | http://www.ibiblio.org/pioneers/bush.html | ||||||||
7 | Vannevar Bush, As We May Think: http://u-tx.net/ccritics/as-we-may-think.html | ||||||||
8 | Traceback tehnoloģija: http://lv.wikipedia.org/wiki/Trackback | ||||||||
9 | http://www.dougengelbart.org/about/collective-iq.html | ||||||||
10 | http://www.dougengelbart.org/about/vision-highlights.html | ||||||||
11 | http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Editing_System | ||||||||
12 | Hypertext the Way It Used To Be: http://xanadu.com/XanaduSpace/btf.htm | ||||||||
13 | Par imagināro muzeju: http://www.sunypress.edu/pdf/60662.pdf | ||||||||
14 | http://http://www.w3.org/ | ||||||||
15 | http://mootools.net/ | ||||||||
16 | http://jquery.com/ | ||||||||
17 | http://yuilibrary.com/ | ||||||||
18 | https://developers.google.com/chrome-developer-tools/docs/o… | ||||||||
19 | https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/firebug/ | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | - | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | - |