Pārlekt uz galveno saturu

Cilvēktiesības un darba tiesības

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.11.2020 09:44:50
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_152LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnes; Tiesību teorija un vēstureMērķauditorija:Socioloģija; Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ivans Jānis Mihailovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Komunikācijas fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, kfkoatrsu[pnkts]lv, kfkoatrsu[pnkts]lv, +371 67409183
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
tiesību pamati
Mērķis:
veicināt izpratni par cilvēktiesībām, autortiesībām un darba tiesībām tādā līmenī, kas nepieciešams profesionālajā darbībā un pētniecībā, veidojot priekšstatu par cilvēktiesību, autortiesību un darba tiesību normu un principu ietekmi uz indivīda, sabiedrības un valsts attiecībām, akcentējot cilvēktiesību standartu ievērošanu profesionālajā saskarsmē un darbā ar klientiem, kā arī darba tiesību un autortiesību nozīmi darba procesos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Tiesību jēdziens. Tiesības un socioloģija. Tiesību nozīme sabiedrībā.Nodarbības1.00auditorija
2Cilkvēktiesības: jēdziens, sistēma, cilvēktiesību paaudzes.Nodarbības2.00auditorija
3Cilvēktiesību problēmas Latvijā.Nodarbības2.00auditorija
4Darba tiesības: jēdziens, sistēma.Nodarbības1.00auditorija
5Darba tiesisko attiecību regulējums LatvijāNodarbības2.00auditorija
6Darba līgums, brīvprātīgā darba līgums, uzņēmuma līgums, autorlīgums.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Iepazīties ar kursa apguves laikā izsniegtajiem materiāliem.
Vērtēšanas kritēriji:
dalība lekcijās un diskusijās, referāts, analizējot aktuālāko tiesu praksi
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti izprot cilvēktiesību un darba tiesību jēdzienus, kā arī galvenos problēmjautājumus, zina cilvēktiesību un darba tiesību normatīvos aktos un pamatliteratūru.
Prasmes:Studenti spēj identificēt un kritiski analizēt problēmsituāciju, sameklējot nepieciešamo regulējumu, tiesu spriedumus un pamatojot savu viedokli.
Kompetences:studenti spēj pielietot savas zināšanas cilvēktiesībās un darba tiesībās, lai atrisinātu praktisku gadījumu (kāzuss).
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Latvijas Republikas Satversme
2Autortiesību likums
3Darba likums
4Cilvēktiesības pasaulē un Latvijā / Dr. I. Ziemeles red. – Rīga: SIA “JUMI”, 2000.
5Darba likuma komentāri. – Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2010.
6Kalniņa L. Darba attiecību modernizēšana. – Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2012.
7Kučs A. Vārda brīvība // Imigrācija un mediji. Uzziņas līdzeklis un noderīga informācija darbā ar migrācijas jautājumiem. – Rīga: Starptautiskā migrācijas organizācija, 2009.
8Latvijas Republikas Satversmes komentāri. VIII Cilvēka pamattiesības. – Rīga: Latvijas Vēstnesis, 2012.
9Rozenfelds J. Intelektuālais īpašums. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2008.
10Veikša I. Kas ir autortiesības? – Rīga: Biznesa augstskola „Turība”, 2007.
Papildu literatūra
1Indrūna Z. Tiesu prakses apkopojums darba tiesībās. – Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2012.
2Dupate K. Eiropas Savienības tiesas prakse darba tiesībās. – Rīga: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2011.
3Mihailovs I.J. Autortiesību un blakustiesību nozīme kultūras menedžmentā // Kultūras menedžments. – Rīga: Latvijas Kultūras akadēmija, 2008.
4Rožukalne A., Olšteina I. Vadlīnijas mediju profesionāļiem „Kā medijos runāt ar bērniem”. – Rīga: 2012.
5Slaidiņa V., Skultāne I. Darba tiesības. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2011.
Citi informācijas avoti
1Žurnāls „Jurista vārds”.