Pārlekt uz galveno saturu

Mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:30
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_154LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas ekonomikas pamatos.
Mērķis:
Veidot studentiem izpratni par mārketinga jēdziena būtību, apskatot to kā aktivitāšu, institūciju un procesu kopumu. Izpētīt mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mārketinga jēdziena attīstībaLekcijas1.00auditorija
2Mārketinga tirgus pētījumiNodarbības1.00auditorija
3Pircēju rīcība tirgūLekcijas1.00auditorija
4Pirkšanas lēmuma pieņemšanaNodarbības1.00auditorija
5Produkts, tā klasifikācija un raksturlielumiLekcijas1.00auditorija
6Produkta dzīves ciklsLekcijas1.00auditorija
7Pieprasījuma noteikšana un izvērtēšana, cenu politika uzņēmumāNodarbības1.00auditorija
8Cenu veidošanas metodes un stratēģijasLekcijas1.00auditorija
9Mērķtirgus un tirgus segmentēšanaLekcijas1.00auditorija
10Produkta virzīšana tirgūNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentiem studiju kursa ietvaros ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes. Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem). Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus.
Vērtēšanas kritēriji:
Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes). Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām. Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no: Semināra uzdevumi (25%); Kopsavilkumi (25%); Pētījuma prezentācija (25%); Aktīva dalība lekcijās (5%). Kopā pa semestri – 80%. • Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts. • Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi. • Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kurss sniedz nepieciešamās zināšanas par mārketinga būtības izpratni, kas nepieciešama uzņēmumu un organizāciju konkurētspējas paaugstināšanai tirgus apstākļos. Izpratni par mārketinga pamatjēdzieniem, tirgus pētījumiem, produkta dzīves ciklu un patērētāju uzvedību.
Prasmes:Novērtēt situāciju tirgū un pielāgot produktu tirgus prasībām. Izmantot atbilstošas mārketinga un reklāmas veidošanas metodes. Piedalīties projektu izstrādē, vadīšanā un ieviešanā.
Kompetences:Spēja izmantot iegūtās zināšanas tirgus izpētei, spēja plānot piemērotus mārketinga pasākumus, spēja analizēt mārketinga pētījumus un statistikas datus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Praude V. Mārketings (teorija un prakse) 1. un 2. grāmatas., Rīga. Burtene, 2014.
2Niedrītis, Jānis Ēriks, Mārketings : kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu / Jānis Ēriks Niedrītis. 3., pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2005.
3Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
4Fill C., Turnbull S. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. 7th edition. England: Pearson Education Limited, 2016.
Papildu literatūra
1America Marketing Association
2Journal of Integrated Marketing Communications.
3Wilkinson J.Timothy, Thomas R.Andrew. Marketing in the 21st Century: New World Marketing. London, Praeger Perspektives, 2007.
4Dwyer, F. Robert. Business marketing: connecting strategy, relationships, and learning / F. Robert Dwyer, John F. Tanner, Jr. 4th edition. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009.
Citi informācijas avoti
1International marketing research. Robson, Matthew J . Strategic Direction; Bradford. Vol. 21, Iss. 6, (Jun 2005): 30-32.
2Litterio, A.M., Nantes, E.A., Juan Manuel Larrosa, J.M.,Gómez, L.J. Marketing and social networks: a criterion for detecting opinion leaders. The National University of South, 2017.