.
Mārketings
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_154 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ruta Siliņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas ekonomikas pamatos. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentiem izpratni par mārketinga jēdziena būtību, apskatot to kā aktivitāšu, institūciju un procesu kopumu. Izpētīt mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mārketinga jēdziena attīstība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mārketinga tirgus pētījumi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pircēju rīcība tirgū | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pirkšanas lēmuma pieņemšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Produkts, tā klasifikācija un raksturlielumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Produkta dzīves cikls | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pieprasījuma noteikšana un izvērtēšana, cenu politika uzņēmumā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Cenu veidošanas metodes un stratēģijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Mērķtirgus un tirgus segmentēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Produkta virzīšana tirgū | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem studiju kursa ietvaros ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes. Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem). Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes). Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām. Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no: Semināra uzdevumi (25%); Kopsavilkumi (25%); Pētījuma prezentācija (25%); Aktīva dalība lekcijās (5%). Kopā pa semestri – 80%. • Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts. • Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi. • Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kurss sniedz nepieciešamās zināšanas par mārketinga būtības izpratni, kas nepieciešama uzņēmumu un organizāciju konkurētspējas paaugstināšanai tirgus apstākļos. Izpratni par mārketinga pamatjēdzieniem, tirgus pētījumiem, produkta dzīves ciklu un patērētāju uzvedību. | ||||||||
Prasmes: | Novērtēt situāciju tirgū un pielāgot produktu tirgus prasībām. Izmantot atbilstošas mārketinga un reklāmas veidošanas metodes. Piedalīties projektu izstrādē, vadīšanā un ieviešanā. | ||||||||
Kompetences: | Spēja izmantot iegūtās zināšanas tirgus izpētei, spēja plānot piemērotus mārketinga pasākumus, spēja analizēt mārketinga pētījumus un statistikas datus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Praude V. Mārketings (teorija un prakse) 1. un 2. grāmatas., Rīga. Burtene, 2014. | ||||||||
2 | Niedrītis, Jānis Ēriks, Mārketings : kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu / Jānis Ēriks Niedrītis. 3., pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2005. | ||||||||
3 | Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013. | ||||||||
4 | Fill C., Turnbull S. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. 7th edition. England: Pearson Education Limited, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | America Marketing Association | ||||||||
2 | Journal of Integrated Marketing Communications. | ||||||||
3 | Wilkinson J.Timothy, Thomas R.Andrew. Marketing in the 21st Century: New World Marketing. London, Praeger Perspektives, 2007. | ||||||||
4 | Dwyer, F. Robert. Business marketing: connecting strategy, relationships, and learning / F. Robert Dwyer, John F. Tanner, Jr. 4th edition. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | International marketing research. Robson, Matthew J . Strategic Direction; Bradford. Vol. 21, Iss. 6, (Jun 2005): 30-32. | ||||||||
2 | Litterio, A.M., Nantes, E.A., Juan Manuel Larrosa, J.M.,Gómez, L.J. Marketing and social networks: a criterion for detecting opinion leaders. The National University of South, 2017. |