.
Montāžas pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_165 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Agnese Ivane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar video montāžas programmām, principiem un tehniku, kā arī ar terminoloģiju. Tiks gūts ieskats montāžas teorijas rašanās pirmsākumos. Veidojot pārskatu par audiovizuālā medija pēcapstrādes etapu, tiks ietverta tematika par naratīva veidošanu, pašiem nozīmīgākajiem elementiem – attēlu un skaņu, kā arī to savstarpējo mijiedarbību, attēla kompozīciju un digitālo montāžu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Nelineārās video montāžas programmas apguve. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Īsfilmas safilmēto materiālu atlase, apstrāde un montāžas plānošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Melnās montāžas analīze. Diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kino pirmsākumi. "Padomju montāža". Naratīvās montāžas sākums. Avangarda montāža. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Holivudas jeb klasiskās montāžas principi un likumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kadrējuma loma montāžā. Skaņas un attēla mijiedarbība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Videomateriāla kvalitātes nosacījumi. Ieskats videokameras darbībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Nelineārās video montāžas programmas apguve. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Video īsfilmas ideju prezentācija. Kadru plāna un filmēšanas lokāciju dokumentācijas apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Prezentācijas par montāžas terminiem. Diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Īsfilmas safilmēto materiālu atlase, apstrāde un montāžas plānošana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Melnās montāžas analīze. Diskusijas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veidot prezentācijas par dotajām tēmām, studentu grupās izveidot vienu īsfilmu līdz trijām minūtēm, balstoties uz lekcijās un semināros gūtajām zināšanām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība un aktivitātes semināros. Radošais projekts – video īsfilma, tās atbilstība kursa saturam. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Atpazīt un analizēt montāžas principu un likumu pielietojumu. Izstrādāt kadru plānu un sagatavot filmēšanas lokāciju dokumentāciju. Noteikt un pamatot attēla, skaņas un gaismas kvalitāti ietekmējošos faktorus. Analizēt un diskutēt par video pēcapstrādes posma etapiem. Pārzināt nelineāras montāžas programmas darbības principus. | ||||||||
Prasmes: | Praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par video montāžu. Patstāvīgi iecerēt, plānot un realizēt audiovizuālus darbus. Pielietot idejai atbilstošus montāžas paņēmienus. Izveidot tehniski kvalitatīvu video. | ||||||||
Kompetences: | Kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta realizācijai. Paškritiska uzfilmētā materiāla analīze un atlase. Vēstījumam atbilstoša, pamatota montāžas paņēmienu izvēle. Uz zināšanām balstīta tehnoloģiju un audiovizuālo efektu pielietošana nelineārā video montāžā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dancyger K., Technique of Film and Video Editing: History, Theory, and Practice – Focal Press, 2010. | ||||||||
2 | Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009. | ||||||||
3 | Pramaggiore M., Wallis T., Film: A Critical Introduction – Allyn & Bacon, 2011. | ||||||||
4 | Long B., Schenk S., The Digital Filmmaking Handbook – Charles River Media Inc., 2000. | ||||||||
5 | Kuhn A., Westwell G., Dictionary of Film Studies – Oxford University Press, 2012. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Murch W., In the Blink of An Eye, A Perspective on Film Editing, Silman-James Press, 1995. Pierre Bourdieu, On Television, The New Press, 1999. | ||||||||
2 | Eglītis V.,Gribu uzņemt filmu – Rīga, Jumava, 2003. | ||||||||
3 | Cristiano G., The Storyboard Design Course: The Ultimate Guide for Artists, Directors, Producers and Scriptwriters - Thames and Hudson Ltd, 2008. | ||||||||
4 | Rubin M., Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing – Triad Pub Co, 2000. | ||||||||
5 | Li Z.N., Drew M.S., Fundamentals of Multimedia – Prentice Hall, 2004. | ||||||||
6 | Adobe Creative Team, Adobe Premiere CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010. | ||||||||
7 | Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS 5 Classroom in a Book – Adobe Press, 2010. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | - |