Pārlekt uz galveno saturu

Zīmolvedība: teorija un prakse

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:30
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_193LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Ekonomika; TirgzinībaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ivans Jānis Mihailovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Globālās komunikācijas sociālie, politiskie un kultūras procesi. Sabiedriskās attiecības integrētās mārketinga komunikācijas sistēmā: kampaņu menedžments, politiskās kampaņas un mārketings.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par zīmolu kā instrumentu mūsdienu sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos, sniegt zināšanas par zīmolu izstrādes un vadības principiem, kā arī attīstīt profesionālās kompetences zīmolu veidošanā, vadīšanā un komunikācijā starptautiskajā biznesa vidē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zīmola jēdziens, definīcijas. Zīmols kā instruments mūsdienu sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos. Zīmolu internacionalizācija un globalizācija kā procesi mūsdienu biznesa vidē. Zīmolu klasifikācija.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības0.00auditorija
2Zīmolvedība – jēdziens, definīcijas. Korporatīvie un produktu zīmoli, to funkcijas, vadīšanas principi un stratēģiju veidi uzņēmumos. Citas zīmolvedības stratēģijas (zīmolu paplašināšana, izvēršana, atveseļošana, pārpozicionēšana, likvidēšana). Specifiskie zīmolvedības virzieni (personu zīmolu vadīšana, valstu un reģionu zīmolu vadīšana u.c.). Spēcīga zīmola izveides nosacījumi. Zīmola audits kā zīmolvedības instruments.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Pozicionēšana kā zīmola un zīmolvedības bāze. Zīmola identitāte, tās uzbūve un pamatelementi. Zīmola stāsta veidošana. Zīmola komunikācija – jēdziens, pamatprincipi. Zīmola komunikācijas kanāli un instrumenti. Zīmola komunikācijas kanālu un instrumentu īpatnības un atšķirības lokālā, starptautiskā vai globālā vidē.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lai apgūtu studiju kursa saturu, studējošajiem saskaņā ar docētāja norādēm: • jāizstudē docētāja sagatavotās prezentācijas, e-studijās ievietotie materiāli un obligātā literatūra; • jāsagatavo divi referāta tipa rakstu darbi par studiju kursa 2. un 3. tēmu, papildinot tos ar konkrētu zīmolu un to veidošanas un vadīšanas īpatnību analīzi.
Vērtēšanas kritēriji:
• iesniegti un sekmīgi nokārtoti abi studiju kursa patstāvīgie rakstu darbi – referāti (40% no kopvērtējuma); • sekmīgi nokārtots rakstveida eksāmens par studiju kursa tēmām (60% no kopvērtējuma).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par: • zīmolu kā instrumentu mūsdienu uzņēmējdarbībā, kā arī sociālajos un politiskajos procesos; • galvenajām zīmolvedības stratēģijām un taktiskajiem risinājumiem, to izvēles pamatprincipiem; • zīmolu komunikācijas kanāliem un instrumentiem; • zīmolvedības atšķirībām un īpatnībām lokālajā un starptautiskajā biznesa vidē.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: • noteikt zīmolvedības iespējas organizācijas vai tās produktu konkurētspējas veicināšanā; • atpazīt, analizēt un arī izmantot zīmolvedības stratēģijas un taktikas; • veidot zīmolvedības komunikāciju atbilstoši izvēlētajām stratēģijām un taktikām; • izvērtēt uzņēmuma zīmolvedības aktivitāšu efektivitāti.
Kompetences:Pēc studiju kursa apguves studējošie patstāvīgi spēs orientēties gan teorētiskos, kā arī praktiskos zīmolu analīzes, izstrādes, vadīšanas un komunikācijas jautājumos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Lalaounis, S.T. (2021). Strategic brand management and development: creating and marketing successful brands. London; New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 344 p.
2Hammond, J. (2011). Branding Your Business. London Kogan Page.
3Heding, T., Knudtzen, Ch. F., Bjerre, M. (2008). Brand management: research, theory and practice. London; New York: Routledge, 288 p.
4Anholt, S. (2007). Competitive identity: the new brand management for nations, cities and regions. Basingstoke, New York: Palgrave Macmillan, 134 p.
5Kapferer, J.-N. (2008). The New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London; Philadelphia: Kogan Page, 560 p.
6Miller, D. (2017). Building a Storybrand. New York: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 228 p.
Papildu literatūra
1Rahman, M., Rodríguez-Serrano, M.Á., Lambkin, M. (2018). Brand management efficiency and firm value: An integrated resource based and signalling theory perspective. Industrial marketing management, 2018-07, Vol.72, pp.112-126.
2Haywood, R. (2005). Corporate reputation, the brand and the bottom line: powerful proven communication strategies for maximizing value. London and Sterling: Kogan Page, 320 p.
3Aronczyk, M. (2013). Branding the nation: the global business of national identity. Oxford, New York: Oxford University Press, 226 p.
4Wheeler, A. (2013). Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 326 p.
5Ries, A., Ries, L. (2009). The 22 immutable laws of branding: how to build a product or service into a world-class brand. HarperCollins e-books, 255 p.
6Lerbinger, O. (2019). Corporate Communication. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 336 p.
Citi informācijas avoti
1Journal of Marketing
2Journal of Brand Management
3Journal of Product & Brand Management
4Journal of Brand Strategy