Pārlekt uz galveno saturu

Fotogrāfija kā komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:58
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_262LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alnis Stakle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav.
Mērķis:
Veicināt studējošo profesionālās kompetences pilnveidi, kuru raksturo prasmes autonomi izvērtēt, kritiski diskutēt un konstruēt fotogrāfijas medija tradīcijā balstītus vēstījumus, apzinoties fotogrāfijas nozares vēsturisko attīstību un laikmetīgo dažādību. Studējošajiem jāiepazīst, jāizvērtē un jāapliecina zināšanas par fotogrāfijas medija tradīcijā balstītu vēstījumu konstruēto būtību un to pielietojuma likumsakarībām. Studējošajiem jāapliecina sava izpratne par fotogrāfijas mediju kā komunikācijas daļu sabiedrībā, analītiski aprakstot un radoši konstruējot informāciju, problēmas un radošus risinājumus fotogrāfijā. Studējošajiem profesionāli jāīsteno savs projekts fotogrāfijā, balstoties fotogrāfijas medija komunikatīvajos aspektos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads kursa saturā. Fotogrāfija un fotožurnālistika: izcelsme un definīcijas.Lekcijas1.00auditorija
2Fotogrāfijas attīstība un uzplaukums.Lekcijas2.00auditorija
3Diskusija un plānošana par fotogrāfiju sērijas izveidi, balstoties dokumentālās fotogrāfijas tradīcijā (visiem mājas darbiem jābūt studenta personīgajā blogā).Nodarbības1.00auditorija
4Subjekts kā objekts: fotogrāfija un cilvēka ķermenis (praktiskais mājas darbs par cilvēka ķermeņa attēlojumu).Lekcijas1.00auditorija
5Dokumentālās fotogrāfijas tradīcijā balstītā mājas darba izvērtējums.Nodarbības1.00auditorija
6Fotogrāfijas medija transformācijas digitālās attēlošanas laikmetā.Lekcijas1.00auditorija
7Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā.Lekcijas1.00auditorija
8Diskusija par praktisko mājas darbu (cilvēka ķermeņa attēlojums).Nodarbības1.00auditorija
9Fotogrāfa "izdzīvošanas komplekts" – komerciālās, dokumentālās un mākslas fotogrāfijas saiknes un fotogrāfs kā pakalpojumu sniedzējs mūsdienās.Lekcijas2.00auditorija
10Diskusija par S. Zontāgas, L. Manoviča un A. Kremeroti skatījumiem.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads kursa saturā. Fotogrāfija un fotožurnālistika: izcelsme un definīcijas.Lekcijas0.50auditorija
2Fotogrāfijas attīstība un uzplaukums.Lekcijas1.00auditorija
3Diskusija un plānošana par fotogrāfiju sērijas izveidi, balstoties dokumentālās fotogrāfijas tradīcijā (visiem mājas darbiem jābūt studenta personīgajā blogā).Nodarbības1.00auditorija
4Subjekts kā objekts: fotogrāfija un cilvēka ķermenis (praktiskais mājas darbs par cilvēka ķermeņa attēlojumu).Lekcijas1.00auditorija
5Dokumentālās fotogrāfijas tradīcijā balstītā mājas darba izvērtējums.Nodarbības0.50auditorija
6Fotogrāfijas medija transformācijas digitālās attēlošanas laikmetā.Lekcijas0.50auditorija
7Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā.Lekcijas1.00auditorija
8Diskusija par praktisko mājas darbu (cilvēka ķermeņa attēlojums).Nodarbības0.50auditorija
9Fotogrāfa "izdzīvošanas komplekts" – komerciālās, dokumentālās un mākslas fotogrāfijas saiknes un fotogrāfs kā pakalpojumu sniedzējs mūsdienās.Lekcijas1.00auditorija
10Diskusija par S. Zontāgas, L. Manoviča un A. Kremeroti skatījumiem.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Semestra laikā studējošais lasa ieteicamo literatūru un interneta avotus. Gan ar esošajām, gan ar iegūtajām zināšanām studējošajiem jādalās savā starpā gan lekciju laikā, gan diskusijās ārpus lekcijām, tādējādi attīstot katram savas un visu kopējās zināšanas par fotogrāfijas mediju. Studējošajiem jāizlasa vismaz 300 lpp. teksta no obligātās literatūras.
Vērtēšanas kritēriji:
Jābūt izpildītiem visiem praktiskajiem darbiem un sekmīgai dalībai semināros. Kursa ietvaros jāizveido viens dokumentāls fotostāsts. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams iegūt tikai ar eksāmena darbiem, kas klasificējas profesionālam medija lietojumam kā arī liecina par fotogrāfijas medija padziļinātu izpratni.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kursa apguves rezultātā studējošie: • Nosauks un raksturos fotogrāfijas attīstības galvenos posmus un virzītājspēkus. • Pastāstīs par fotogrāfijas teorētiskajām pieejām un galvenajiem autoriem. • Aprakstīs fotogrāfijas ietekmi uz sabiedrību. • Izskaidros fotogrāfijas komunikatīvās īpašības.
Prasmes:Kursa apguves rezultātā studējošie: • Atpazīs fotogrāfijas galvenās paradigmas un vēstījumu tipus. • Izvērtēs fotogrāfijas vēstījumu.
Kompetences:Studējošie spēj kritiski analizēt fotogrāfijas valodā iekodētos vēstījumus un estētiskās kvalitātes. Spēj interpretēt fotogrāfijas komunikācijas likumsakarības. Spēj autonomi vadīt un producēt radošu fotostāstu fotožurnālistikas un lietišķām vajadzībām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Badger, G. (2000). The Art that Hides Itself - Notes on Photographys Quiet Genius in How You Look At It. (pp. 61 – 81) NY: D.A.P., Inc.
2Barett, T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company.
3Bate, D. (2009). Photography: Key Concepts. Oxford & New York: Berg
4Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
5Doy, G. (2005). Picturing the self: Changing views of the subject in visual culture. London: I.B. Taurus & Co Ltd.
6Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd.
7Jeffrey, I. (1999). Revisions: An alternative history of photography. Bradford, England: National Museum of Photography, Film & Television.
8Liesbrock H. (2000). The Barely Visible Perspectives on Reality in Photography and Painting in How You Look At It. (pp. 39 - 59) NY: D.A.P.
9Roland, B. (1980). Mythologies, London: Paladin.
10Rolāns, B. (2006). Camera lucida. Piezīme par fotografiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs.
11Sonesson G. (2000). Post-photography and beyond: From mechanical reproduction to digital production. Lund University.
12Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge.
13Weski T. (2000). No Scrawling, Scratching, and Scribbling on the Plate in How You Look At It. (pp. 19 - 37) NY: D.A.P.
14Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
Papildu literatūra
1Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea.
2Liotārs, F. (2008).Riga: Laikmetīgās mākslas centrs.
3Lury C. (1998). Proesthetic Culture: Photography, memory and identity. London: Routledge (pp. 134 - 183)
4Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC. 5. 5. 5. McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books.
5McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired.
Citi informācijas avoti
1American Photography: A Century of Images, 1999 Contacts I, II, III, 2005
2Dying to tell the Story, 1998
3Genius of photography 1-6, BBC
4Moment of Impact, 1999 Reporters, 1981
5The Impassioned Eye, 2003 War Photographer, 2001
6Mākslas filmas
7Blowup, 1966
8City of God, 2002
9Rear Window, 1954 Salvador, 1986
10The Killing Fields, 1984 The Public Eye, 1992
11American Suburb X www.americansuburbx.com
12Aperture www.aperture.org
13BW Magazine www.bandwmag.com
14CameraArts Magazine www.cameraarts.com DoubleTake www.doubletakemagazine.org
15LensWork www.lenswork.com
16Source www.source.ie
17Magnum www.magnumphotos.com
18Photographer.ru www.photographer.ru
19The Digital Journalist http://digitaljournalist.org