.
Pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.03.2022 15:17:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_058 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gunta Bēta | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas psiholoģijas pamatos, saskarsmē. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt pedagoģijas pamatu apguvi, veidojot izpratni par pedagoģisko zināšanu izmantošanu ikdienas praksē ar pacientiem veselības aprūpes sistēmas kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas kā zinātnes saikne ar citām zinātnēm. Pedagoģijas kategorijas. Mērķu novērtēšana, klasifikācija (Blūma) un koriģēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mācību process: mācīšanās/izglītošanās, mijiedarbība un motivācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mācīšanas/izglītošanas priekšnoteikumi un determinanti: vecumposms, psihosomātiskais fons, atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. Metodoloģijas izvēle atkarībā no sasniedzamajiem mērķiem: metodes un līdzekļi. Mācību/izglītošanas procesa organizācija un realizācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Izglītošanu ierobežojošie faktori. Šveices siera modelis. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Atgriezeniskā saite un refleksija pedagoģijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Patstāvīgo darbu prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar literatūru. Zinātniskā raksta (1) analīze, patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentāciju par zinātnisko rakstu un pedagoģisku tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zinātniskā raksta (1) analīze: aktualitāte, metodes – 25%, Patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā: novērtējums, situācijas perspektīva – 25%, Eksāmena darbs – 50% Kritēriji eksāmena darbam: Situācijas analīze – situācijas novērtējums, ietekmējošie, neietekmējošie faktori, metodes un līdzekļi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti prot formulēt pedagoģijas būtību, mācību metodes, to formas un raksturojumu, izklāstīt mācību procesa organizēšanu, izglītošanas procesu ietekmējošos faktorus dažādos vecumposmos, raksturot pedagoģijas izmantošanas iespējas masiera profesijā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti, studiju kursa ietvaros, apgūst prasmes integrēt profesionālajā darbībā izglītošanas situāciju plānošanu, izglītošanas procesa organizēšanu, vadīšanu un izglītošanas rezultātu izvērtēšanu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti ir kompetenti pacientu izglītošanas procesa plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, realizēšanā un novērtēšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013. | ||||||||
3 | Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Pieaugušo izglītība. Rakstu krājums, sast. K. Mārtinsone. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bēta G. Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanas procesā. Promocijas darbs, Liepājas universitāte, 2017. | ||||||||
2 | Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. Ievads mediju pedagoģijā. RaKa, 2008. | ||||||||
3 | M. Šiliņa., I. Pupure. Pacientu izglītošana – māsas kompetence. Nacionālais apgāds, 2009. |