Pārlekt uz galveno saturu

Pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.03.2022 15:17:33
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_058LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gunta Bēta
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas psiholoģijas pamatos, saskarsmē.
Mērķis:
Veicināt pedagoģijas pamatu apguvi, veidojot izpratni par pedagoģisko zināšanu izmantošanu ikdienas praksē ar pacientiem veselības aprūpes sistēmas kontekstā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas kā zinātnes saikne ar citām zinātnēm. Pedagoģijas kategorijas. Mērķu novērtēšana, klasifikācija (Blūma) un koriģēšana.Lekcijas1.00auditorija
2Mācību process: mācīšanās/izglītošanās, mijiedarbība un motivācija.Lekcijas1.00auditorija
3Mācīšanas/izglītošanas priekšnoteikumi un determinanti: vecumposms, psihosomātiskais fons, atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. Metodoloģijas izvēle atkarībā no sasniedzamajiem mērķiem: metodes un līdzekļi. Mācību/izglītošanas procesa organizācija un realizācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Izglītošanu ierobežojošie faktori. Šveices siera modelis.Nodarbības1.00auditorija
5Atgriezeniskā saite un refleksija pedagoģijā.Nodarbības1.00auditorija
6Patstāvīgo darbu prezentācija.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs ar literatūru. Zinātniskā raksta (1) analīze, patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā. Kursa ietvarā sagatavo prezentāciju par zinātnisko rakstu un pedagoģisku tēmu.
Vērtēšanas kritēriji:
Zinātniskā raksta (1) analīze: aktualitāte, metodes – 25%, Patstāvīgais darbs (1) pacienta problēmu novērtēšanā un izglītošanā: novērtējums, situācijas perspektīva – 25%, Eksāmena darbs – 50% Kritēriji eksāmena darbam: Situācijas analīze – situācijas novērtējums, ietekmējošie, neietekmējošie faktori, metodes un līdzekļi.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti prot formulēt pedagoģijas būtību, mācību metodes, to formas un raksturojumu, izklāstīt mācību procesa organizēšanu, izglītošanas procesu ietekmējošos faktorus dažādos vecumposmos, raksturot pedagoģijas izmantošanas iespējas masiera profesijā.
Prasmes:Studenti, studiju kursa ietvaros, apgūst prasmes integrēt profesionālajā darbībā izglītošanas situāciju plānošanu, izglītošanas procesa organizēšanu, vadīšanu un izglītošanas rezultātu izvērtēšanu.
Kompetences:Studenti ir kompetenti pacientu izglītošanas procesa plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, realizēšanā un novērtēšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums)
2Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013.
3Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums)
4Pieaugušo izglītība. Rakstu krājums, sast. K. Mārtinsone. RaKa, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Bēta G. Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanas procesā. Promocijas darbs, Liepājas universitāte, 2017.
2Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. Ievads mediju pedagoģijā. RaKa, 2008.
3M. Šiliņa., I. Pupure. Pacientu izglītošana – māsas kompetence. Nacionālais apgāds, 2009.