Pārlekt uz galveno saturu

Informācijpratība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.10.2022 10:45:21
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_120LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alda Dzērve
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Iegūt vispārēju priekšstatu par informācijas meklēšanas iespējām, bibliotēkas resursiem, pakalpojumiem, lietošanas noteikumiem, kā arī padziļināt iemaņas medicīnas informācijas meklēšanā tiešsaistes datubāzēs un brīvpieejas medicīnas informācijas resursos, iegūtās informācijas atlase un pielietošana studiju darbu veidošanas procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācijas resursi bibliotēkāLekcijas1.00auditorija
2Plaģiātisms, autortiesību likums un studiju darbu ētikas normasLekcijas1.00auditorija
3Bibliogrāfisko atsauču veidošanaNodarbības1.00auditorija
4Inovatīvās informācijas meklēšanas metodesNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentu patstāvīgais darbs ietver regulāru (pirms katras lekcijas) darbu ar ieteicamo literatūru un lekciju materiālu. Izmantojot interneta resursus, atlasa un analizē materiālus par konkrētu tēmu. Izveidojot PowerPoint prezentāciju, par tēmu, kas saistīta ar izvēlēto profesiju un izanalizēt pēc parauga (izlanalizēt konkrēto pētījumu, īsāk un saprotami formulēt sadaļas, kas nepieciešamas prezentācijai), izmantot Randomizētu kontrolētu pētījumu vai gadījuma pētījumu. Izmantoto literatūru noformēt atbilstoši prasībām.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju procesā tiek novērtētas studentu zināšanas ar vērtējumu „ieskaitīts” – „neieskaitīts”. Zināšanu pārbaude notiek katrā nodarbībā diskusiju veidā. Studiju kursa beigās tiek veidots ieskaites darbs, kurā atspoguļojas viss studiju procesā apgūtais. Noslēgumā – ieskaite PowerPoint prezentācija par konkrētu tēmu. Kursa gala vērtējumu sastād 30% apmeklējums un 70% - patstāvīgais darbs un prezentācija. Studiju kuras beigās obligāti jāaizpilda studiju kursa novērtējuma anketa.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes studējošie būs apguvuši zināšanas, kas ļaus: • pastāstīt, kā ir sistematizētas grāmatas un informācija bibliotēkās; • izskaidrot, kur meklējama palīdzība informācijas meklēšanas jautājumos; • definēt iegūtās informācijas nozīmīgumu sev izvēlētās aktuālās tēmas (problēmas) pētīšanai, atbilstoši apgūstamajai profesionālajai jomai; • izklāstīt Autortiesību likumu un pētnieka ētiskās normas; • formulēt informācijas avotu daudzveidību un kvalitāti; • aprakstīt kreatīvu pieeju studiju darbu veidošanā, pielietojot jaunākos tehnoloģiju resursus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā students spēs, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus attiecīgajā profesijā: • izmantot bibliotēkās pieejamos resursus; • izmantot informāciju tehnoloģijas sev nepieciešamās informācijas meklēšanai un atlasīšanai; • veidojot studiju darbus; • ievērot Autortiesību likumu un nepārkāpt pētnieka ētiskās normas; • plānot, veidot un noformēt studiju darbus, atbilstoši prasībām; • prezentēt izveidoto darbu/ pētījumu un aizstāvēt savu viedokli par izvēlēto problēmu.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā students būs spējīgs novērtēt un pielietot bibliotēkas resursus un jaunāko tehnoloģiju iespējas studiju darbu veidošanas procesā, patstāvīgi sagatavoties un uzstāties publiski, argumentēt savu informācijas avotu izvēli tēmas pētījumam, ievērot Autortiesību likumu un ētikas normas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Spila, D., Znotiņa, I. 2014. Informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos: Mācību materiāls informācijpratībā.- Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
2Spila, D. 2013. Medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā.- Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
3Znotiņa, I. 2014. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā.- Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
Papildu literatūra
1Su Song and Fangzheng Wang, 2021. Innovative Research on the Development of Online Education Mode of Internet Thinking Based on the Discrimination of Learning Attention under the Analysis of Head Posture
2Göttgens, I., and Oertelt-Prigione, S. 2021. The application of human-centered design approaches in health research and innovation: A narrative review of current practices. JMIR mHealth and uHealth, 9(12)
3Džefs Lindsejs, Kaspers Kune, Haldors Ēvreide, Fredijs Langs, 2017. Eiropas psihologu ētika / Rīga: Simir
4LV Autortiesību likums
5Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi. RSU, 2016.
Citi informācijas avoti
1Lekciju materiāli