.
Psiholoģijas pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.12.2022 17:13:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_181 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot vispārīgu priekšstatu par psiholoģijas zinātni, galvenajiem psiholoģijas virzieniem un nozarēm, pētniecības metodēm; veidot izpratni par cilvēka psihes galvenajām likumsakarībām, personības struktūru, personības veidošanos un psihiskajiem procesiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas zinātnes bio-psiho- sociālais modelis. Psiholoģisko procesu bioloģiskais pamats. Mūsdienu pētījumi, teorijas un autori par bio- psiho -sociālo izpausmju kopsakarībām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
2 | Psiholoģiskie procesi. Emociju darbības pamati, funkcijas un mērķi. Emociju izpausmes ķermenī un uzvedībā, stress, trauksme, depresija, saspringums. Domāšanas, kognīcijas un emocionālo procesu kopsakarības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
3 | Personības jēdziens. Personības tipoloģijas. Temperaments un rakstura iezīmes. Personību vērtību orientāciju grupēšanas psihogrāfiskie modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgi lasa norādītos avotus un literatūru, izdarot kopsavilkumus, galvenos secinājumus, sagatavo ar citiem dalībniekiem prezentāciju par norādīto tēmu. Studenti patstāvīga darba ietvaros veic personības īpatnību, attīstības analīzi, kā arī to prezentē nodarbībā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktīva dalība semināros (20%); • Sistemātiska, patstāvīga iepriekš norādītas teorētiskās literatūras apguve (20%); • Patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija (20%); • Tests - (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa rezultātā studenti spēs: • raksturot psiholoģiju kā zinātni un tās galvenos uzdevumus; • nosaukt mūsdienu psiholoģijas galvenos virzienus; • aprakstīt cilvēka psihes galvenās likumsakarības; • atpazīt cilvēka psihiskās īpašības un stāvokļus, psihiskos procesus; • nosaukt galvenās pētīšanas metodes psiholoģijā; • atpazīt dažādas emocijas un jūtas; • raksturot temperamenta veidus; • aprakstīt personības attīstību ietekmējošos procesus; • raksturot personības uzvedības īpatnības dažādos apstākļos; • izprast individuālas pieejas nozīmi komunikācijā ar klientu/ pacientu. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa rezultātā studenti pratīs aprakstīt: • galvenos psiholoģijas virzienus un nozares; • psihes pamata likumsakarības; • personības individuāli tipoloģiskajās īpatnības. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apgūšanas studenti: • atšķir dažādus psihiskos fenomenus; • spēj veidot profesionālu dialogu ar klientu/ pacientu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. (red.). 2015. Psiholoģija. Rīga: Zvaigzne, ABC. | ||||||||
2 | Weiner Irving B. 2012. Handbook of Psychology, Behavioral Neuroscience. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Veselības psiholoģija : teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. K. Mārtinsones un V. Sudrabas zinātniskajā redakcijā, 2019 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Groth-Marnat G. & Wright J. 2016. Handbook of Psychological Assessment. | ||||||||
2 | John M. Spores P. J. 2012. Clinician’s Guide to Psychological Assessment and Testing : With Forms and Templates for Effective Practice. | ||||||||
3 | Richard D. Gross. 2015. Psychology : The Science of Mind and Behaviour. |