Pārlekt uz galveno saturu

Psiholoģijas pamati

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.12.2022 17:13:41
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_181LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingūna Griškēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Veidot vispārīgu priekšstatu par psiholoģijas zinātni, galvenajiem psiholoģijas virzieniem un nozarēm, pētniecības metodēm; veidot izpratni par cilvēka psihes galvenajām likumsakarībām, personības struktūru, personības veidošanos un psihiskajiem procesiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģijas zinātnes bio-psiho- sociālais modelis. Psiholoģisko procesu bioloģiskais pamats. Mūsdienu pētījumi, teorijas un autori par bio- psiho -sociālo izpausmju kopsakarībām.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
2Psiholoģiskie procesi. Emociju darbības pamati, funkcijas un mērķi. Emociju izpausmes ķermenī un uzvedībā, stress, trauksme, depresija, saspringums. Domāšanas, kognīcijas un emocionālo procesu kopsakarības.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
3Personības jēdziens. Personības tipoloģijas. Temperaments un rakstura iezīmes. Personību vērtību orientāciju grupēšanas psihogrāfiskie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti patstāvīgi lasa norādītos avotus un literatūru, izdarot kopsavilkumus, galvenos secinājumus, sagatavo ar citiem dalībniekiem prezentāciju par norādīto tēmu. Studenti patstāvīga darba ietvaros veic personības īpatnību, attīstības analīzi, kā arī to prezentē nodarbībā.
Vērtēšanas kritēriji:
• Aktīva dalība semināros (20%); • Sistemātiska, patstāvīga iepriekš norādītas teorētiskās literatūras apguve (20%); • Patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija (20%); • Tests - (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa rezultātā studenti spēs: • raksturot psiholoģiju kā zinātni un tās galvenos uzdevumus; • nosaukt mūsdienu psiholoģijas galvenos virzienus; • aprakstīt cilvēka psihes galvenās likumsakarības; • atpazīt cilvēka psihiskās īpašības un stāvokļus, psihiskos procesus; • nosaukt galvenās pētīšanas metodes psiholoģijā; • atpazīt dažādas emocijas un jūtas; • raksturot temperamenta veidus; • aprakstīt personības attīstību ietekmējošos procesus; • raksturot personības uzvedības īpatnības dažādos apstākļos; • izprast individuālas pieejas nozīmi komunikācijā ar klientu/ pacientu.
Prasmes:Studiju kursa rezultātā studenti pratīs aprakstīt: • galvenos psiholoģijas virzienus un nozares; • psihes pamata likumsakarības; • personības individuāli tipoloģiskajās īpatnības.
Kompetences:Pēc studiju kursa apgūšanas studenti: • atšķir dažādus psihiskos fenomenus; • spēj veidot profesionālu dialogu ar klientu/ pacientu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K., Miltuze, A. (red.). 2015. Psiholoģija. Rīga: Zvaigzne, ABC.
2Weiner Irving B. 2012. Handbook of Psychology, Behavioral Neuroscience. (akceptējams izdevums)
3Veselības psiholoģija : teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. K. Mārtinsones un V. Sudrabas zinātniskajā redakcijā, 2019
Papildu literatūra
1Groth-Marnat G. & Wright J. 2016. Handbook of Psychological Assessment.
2John M. Spores P. J. 2012. Clinician’s Guide to Psychological Assessment and Testing : With Forms and Templates for Effective Practice.
3Richard D. Gross. 2015. Psychology : The Science of Mind and Behaviour.