Pārlekt uz galveno saturu

Informācijpratība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2021 12:33:58
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_321LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; BibliotēkzinātneMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Lācīte
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Iegūt vispārēju priekšstatu par informācijas meklēšanas iespējām, bibliotēkas resursiem, pakalpojumiem, lietošanas noteikumiem, kā arī padziļināt iemaņas medicīnas informācijas meklēšanā tiešsaistes datubāzēs un brīvpieejas medicīnas informācijas resursos, iegūtās informācijas atlasē un pielietošanā studiju darbu veidošanas procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācijas resursi bibliotēkāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Autortiesību likumsLekcijas1.00auditorija
3Plaģiātisms, studiju darbu ētikas normasLekcijas1.00auditorija
4Bibliogrāfisko atsauču veidošanaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
5Inovatīvās informācijas meklēšanas metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Studiju darbu struktūra un veidošanas pamatprincipi attīstot kreatīvu pieeju un pielietojot inovācijasLekcijas2.00auditorija
7Teoriju saistība ar praktiskajiem pētījumiemLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentu patstāvīgais darbs ietver regulāru (pirms katras lekcijas) darbu ar ieteicamo literatūru un lekciju materiālu. Izmantojot interneta resursus atlasa un analizē materiālus par konkrētu tēmu. Grupu darba prezentācijas izstrāde par apgūto tēmu. Studiju semestra laikā katram studentam individuāli jāizstrādā ieskaites darbs par konkrētu tēmu, iepriekš par to vienojoties ar pasniedzēju, un PowerPoint prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju procesā tiek novērtētas studentu zināšanas ar vērtējumu 10 ballu sistēmā, par pozitīvu uzskatot vērtējumu ne zemāku par 4 ballēm, vai divdaļīgs vērtējums „ieskaitīts” – „neieskaitīts”. Zināšanu pārbaude notiek katrā nodarbībā diskusiju veidā. Pēc izvēlētas tēmas students grupā vai individuāli veido ieskaites darbu, kurā atspoguļo savas zināšanas par apgūto tēmu. Studiju kursa beigās tiek rakstīts ieskaites darbs, kurā atspoguļojas viss studiju procesā apgūtais. Noslēgumā – ieskaite PowerPoint prezentācija par konkrētu tēmu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes studējošie būs apguvuši zināšanas, kas ļaus: • pastāstīt, kā tiek sistematizētas grāmatas un informācija bibliotēkās; • izskaidrot, kur meklējama palīdzība informācijas meklēšanas jautājumos; • definēt iegūtās informācijas nozīmīgumu sev izvēlētās aktuālās tēmas (problēmas) pētīšanai atbilstoši apgūstamajai profesijai; • izklāstīt Autortiesību likumu un pētnieka ētiskās normas; • formulēt informācijas avotu daudzveidību un kvalitāti; • aprakstīt kreatīvu pieeju studiju darbu veidošanā pielietojot jaunākos resursus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā students spēs: • izmantot bibliotēkās pieejamos resursus; • izmantot informāciju tehnoloģijas sev nepieciešamās informācijas meklēšanai un atlasīšanai; • veidot studiju darbus; • ievērot Autortiesību likumu un nepārkāpt pētnieka ētiskās normas; • plānot, veidot un noformēt studiju darbus atbilstoši prasībām; • prezentēt izveidoto darbu/ pētījumu un aizstāvēt savu viedokli par izvēlēto problēmu.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā students būs spējīgs novērtēt un pielietot bibliotēkas resursus un jaunāko tehnoloģiju iespējas studiju darbu veidošanas procesā, patstāvīgi sagatavoties un uzstāties publiski, argumentēt savu informācijas avotu izvēli tēmas pētījumam, ievērot Autortiesību likumu un ētikas normas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Grudulis M. Ievads autortiesībās. – Rīga: Latvijas Vēstnesis, 2006. - 253 lpp.
2Medicīnas informācijas meklēšana elektroniskajos resursos. Mācību materiāls. Eiropas Sociālā fonda darbības programma. 2009. – 134 lpp.
3Inovatīva domāšana/ Lit. red. R. Janmane – Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. – 203 lpp.
4Medicīnas ētikas rokasgrāmata/ Red. Baltiņš M. – Rīga: Latvijas Ārstu biedrība, 2009. – 135 lpp.
Papildu literatūra
1Geikina S. Retorikas pamati. – Rīga: RaKa, 2003. – 112 lpp.
2Informācijas lietotāja rokasgrāmata / sast. I. Gudakovska, I. Ikauniece, L. Cvetkova- Rīga: Pētergailis, 2001.- 95 lpp.
3Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. – Rīga – RaKa, 2010. – 190 lpp.
4Nellke M. Kreativitātes metodes. – Rīga: BALTA eko, 2003. – 126 lpp.
5Pīrsija R. Informācijas menedžments. – Rīga: Jumava, 2006. – 253 lpp.
6Sporāne B. Pētnieciskie darbi bibliotekārzinātnēs un informācijas studiju programmās. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2001. – 52 lpp.
7Valsts vienotā bibliotēku informācijas sistēma.–Rīga: BOVSIA "Bibliotēku informācijas tīklu konsorcijs", 2000. – 196 lpp.
8Metodiskie norādījumi zinātnisku darbu izstrādāšanai un aizstāvēšanai. – Rīga: LVU, 2005. – 27 lpp.
9Integrētā informācijas sistēma ALISE. Lietotāja rokasgrāmata. – Rīga: ALISE, 2005. – 300 lpp.
10Valodas aktualitātes/ Red. D.Liepa, R. Koluža – Rīga: Valsts valodas aģentūra, 2008. – 48 lpp.
Citi informācijas avoti
1http: // www. linc.lv
2http: // www. km.gov.lv
3http: // www. vvk.lv
4Lekciju materiāli