Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes aprūpē I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.02.2020 15:31:49
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_634LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Millere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas aprūpes studiju kursos, informātika, statistika.
Mērķis:
Padziļināt maģistrantu pētniecības procesa izpratni par dažādiem pētījuma veida dizainiem un pilnveidot prasmi veikt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu patstāvīgu pētījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
2Vēsturisks pētījums un tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Gadījuma analīze, pielietojums aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Darbības pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Metaanalīze, sistemātisks pārskatsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Šķērsgriezuma aprakstošs pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti. Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
8Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījumsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Kohortu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
11Randomizēts pētījums (aklais/dubultaklais), tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksēLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem. Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšanas kritēriji: 1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Kompetences:Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.
2Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska; Rīga: RaKa, 2010
3Obligātā literatūra: Kristapsone Silvija, Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem, Rīga Biznesa augstskola Turība, c2008
4Geske Andrejs, Grīnfelds Andris, Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem, Rīga, LU Akadēmiskais apgāds, 2006.
Papildu literatūra
1Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
2Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
3Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.
4Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, c2009 (2008).
5Hancké, Bob, Intelligent Research Design: a Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences, Oxford; New York: Oxford University Press, c2009.
6Davies, Barbara, Jo Logan, Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals, Toronto: Mosby/Elsevier, c2008.
7Janet Houser, Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2008.
8Nieswiadomy Rose Marie, Upper Saddle River N.J., Foundations of Nursing Research, Pearson/Prentice Hall, c2008.
9Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
10Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Resource Manual to Accompany Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
11Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck, Student Resource CD-ROM for the Resource Manual to Accompany Nursing Research, 8th ed.[elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, c2008
12Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. Student Resource CD-ROM to Accompany Nursing Research, 8th ed. [elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice / [Philadelphia]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
13David Colton and Robert W. Covert, 1948: Designing and Constructing Instruments for Social Research and Evaluation, San Francisco, CA Jossey-Bass & Sons, c2007.
14Davies, Martin Brett, 1936-: Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 2007.
15Fischer, Joel, Kevin Corcoran, Measures for Clinical Practice and Research: a Sourcebook, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007.
16Carol Boswell, Sharon Cannon, Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007.
17Marshall, Patricia A., Ethical Challenges in Study Design and Informed Consent for Health Research in Resource-Poor Settings, Geneva: World Health Organization on behalf of the Special Programme for Research and Training in Tropical Diseases, 2007.
18Zevia Schneider, Dean Whitehead, Doug Elliott, Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice, Sydney; New York: Mosby/Elsevier, c2007
19Patricia L. Munhall, Nursing Research: a Qualitative Perspective, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007
20Bonnie Steinbock, The Oxford Handbook of Bioethics, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007.
21Mason, J. K. (John Kenyon), G.T. Laurie; with a chapter by M. Aziz.
22Mason and McCall Smith's Law and Medical Ethics, Oxford; New York: Oxford University Press, c2006.
23Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Study Guide to Accompany Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization, Philadelphia [etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006.
24Turabian, Kate L., 1893-1987., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff.: A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers, Chicago; London University of Chicago Press, c2007.
25Student Resource CD-ROM to accompany Polit & Beck's Essentials of Nursing Research, 6th ed.[elektroniskais resurss] /Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. [Philadelphia etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006
26Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2006.
27Ann Bowling and Shah Ebrahim, Handbook of Health Research Methods: Investigation, Measurement and Analysis, Maidenhead, England; New York, NY: Open University Press, c2005 2006, 2007, reprinted