.
Pētniecības metodes aprūpē I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.02.2020 15:31:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_634 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Millere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas aprūpes studiju kursos, informātika, statistika. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt maģistrantu pētniecības procesa izpratni par dažādiem pētījuma veida dizainiem un pilnveidot prasmi veikt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu patstāvīgu pētījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vēsturisks pētījums un tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Gadījuma analīze, pielietojums aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbības pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Metaanalīze, sistemātisks pārskats | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Šķērsgriezuma aprakstošs pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti. Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
8 | Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Kohortu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
11 | Randomizēts pētījums (aklais/dubultaklais), tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem. Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšanas kritēriji: 1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē. | ||||||||
Kompetences: | Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011. | ||||||||
2 | Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska; Rīga: RaKa, 2010 | ||||||||
3 | Obligātā literatūra: Kristapsone Silvija, Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem, Rīga Biznesa augstskola Turība, c2008 | ||||||||
4 | Geske Andrejs, Grīnfelds Andris, Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem, Rīga, LU Akadēmiskais apgāds, 2006. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp. | ||||||||
2 | Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp. | ||||||||
3 | Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010. | ||||||||
4 | Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, c2009 (2008). | ||||||||
5 | Hancké, Bob, Intelligent Research Design: a Guide for Beginning Researchers in the Social Sciences, Oxford; New York: Oxford University Press, c2009. | ||||||||
6 | Davies, Barbara, Jo Logan, Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals, Toronto: Mosby/Elsevier, c2008. | ||||||||
7 | Janet Houser, Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2008. | ||||||||
8 | Nieswiadomy Rose Marie, Upper Saddle River N.J., Foundations of Nursing Research, Pearson/Prentice Hall, c2008. | ||||||||
9 | Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008. | ||||||||
10 | Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Resource Manual to Accompany Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008. | ||||||||
11 | Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck, Student Resource CD-ROM for the Resource Manual to Accompany Nursing Research, 8th ed.[elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, c2008 | ||||||||
12 | Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. Student Resource CD-ROM to Accompany Nursing Research, 8th ed. [elektroniskais resurss]: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice / [Philadelphia]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008. | ||||||||
13 | David Colton and Robert W. Covert, 1948: Designing and Constructing Instruments for Social Research and Evaluation, San Francisco, CA Jossey-Bass & Sons, c2007. | ||||||||
14 | Davies, Martin Brett, 1936-: Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 2007. | ||||||||
15 | Fischer, Joel, Kevin Corcoran, Measures for Clinical Practice and Research: a Sourcebook, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007. | ||||||||
16 | Carol Boswell, Sharon Cannon, Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007. | ||||||||
17 | Marshall, Patricia A., Ethical Challenges in Study Design and Informed Consent for Health Research in Resource-Poor Settings, Geneva: World Health Organization on behalf of the Special Programme for Research and Training in Tropical Diseases, 2007. | ||||||||
18 | Zevia Schneider, Dean Whitehead, Doug Elliott, Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice, Sydney; New York: Mosby/Elsevier, c2007 | ||||||||
19 | Patricia L. Munhall, Nursing Research: a Qualitative Perspective, Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2007 | ||||||||
20 | Bonnie Steinbock, The Oxford Handbook of Bioethics, Oxford; New York: Oxford University Press, 2007. | ||||||||
21 | Mason, J. K. (John Kenyon), G.T. Laurie; with a chapter by M. Aziz. | ||||||||
22 | Mason and McCall Smith's Law and Medical Ethics, Oxford; New York: Oxford University Press, c2006. | ||||||||
23 | Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Study Guide to Accompany Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization, Philadelphia [etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006. | ||||||||
24 | Turabian, Kate L., 1893-1987., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff.: A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers, Chicago; London University of Chicago Press, c2007. | ||||||||
25 | Student Resource CD-ROM to accompany Polit & Beck's Essentials of Nursing Research, 6th ed.[elektroniskais resurss] /Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck. [Philadelphia etc.]: Lippincott Williams & Wilkins, c2006 | ||||||||
26 | Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2006. | ||||||||
27 | Ann Bowling and Shah Ebrahim, Handbook of Health Research Methods: Investigation, Measurement and Analysis, Maidenhead, England; New York, NY: Open University Press, c2005 2006, 2007, reprinted |