Pārlekt uz galveno saturu

Komunikācija un terapeitisku attiecību vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.02.2020 09:29:04
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_650LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Psihosociālās vajadzības, saskarsme veselības aprūpē, transkulturālā aprūpe, veselības aprūpes filozofija, psihosomatiskā medicīna, stresa menedžments.
Mērķis:
Apgūt zināšanas par māsas-pacienta terapeitisku attiecību veidošanas pamatprincipiem, veicināt pamatprasmju attīstību veiksmīgas komunikācijas un terapeitisku attiecību vadīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komunikācijas pamatprincipi veselības aprūpes vidēLekcijas2.00auditorija
2Komunikācijas komponenti klīniskajā vidēLekcijas1.00auditorija
3Veiksmīgai komunikācijai nepieciešamās prasmes un iemaņas, to attīstībaLekcijas1.00auditorija
4Biomedicīniskais un biopsihosociālais modeļi saskarsmē ar pacientuLekcijas2.00auditorija
5Māsas- pacienta attiecību terapeitiskie aspektiLekcijas2.00auditorija
6Transferences un kontrtransferences jēdzieni. Pacienta vajadzības, to izpratne un atsaucīgums tām, uzticēšanās veidošanās komunikācijāLekcijas2.00auditorija
7Pacienta personība komunikācija (D personības tips), uz pacientu centrēta komunikācija, tās nosacījumiLekcijas2.00auditorija
8Pacientu agresija, emocionālie pārdzīvojumi un emocionālā piesaisteNodarbības2.00auditorija
9Profesionālā distance, konfliktiNodarbības2.00auditorija
10Sāpes (fiziskās, kontrasta radītās, psihiskās)Nodarbības2.00auditorija
11stress saskarsmē, tā pārvarēšanas veidiNodarbības2.00auditorija
12Emocionālā inteliģence, emocionālais atbalsts komunikācijāNodarbības2.00auditorija
13Profesionāļa - māsas nepieciešamās (vēlamās) personības iezīmes un profesionāli relevantā uzvedībaNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pacientu gadījumu aprakstu analīze, viena gadījuma komunikācijas un terapeitisku attiecību plāna izveidošana, viena pētījuma analīzes sagatavošana.
Vērtēšanas kritēriji:
Studenti sagatavo un prezentē komunikācijas modeli vienai klīniskai aprūpes situācijai, patstāvīgi analizē pacienta vajadzības un izstrādā terapeitisku attiecību plānu (1 situācija), sagatavo un prezentē viena pētījuma analīzi saistībā ar komunikāciju veselības aprūpē.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot aprakstīt veiksmīgas komunikācijas pamatprincipus, terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj diferencēt pacienta vajadzības komunikācijā, novērtēt ar stresu saistītas situācijas pacienta aprūpē un izstrādāt atbilstošu attiecību modeli.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj analizēt pacientu kā personību, novērtēt viņa vajadzības komunikācijā un ģenerēt terapeitisku attiecību vadīšanas nosacījumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1K.Mārtinsone un autoru kolektīvs,Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse, Zvaigzne ABC,2016.
2Reņģe V., Psiholoģija. Savstarpējo attiecību psiholoģija, Zvaigzne ABC, 2004.
3Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija. Jumava, 2001
4K.Mārtinsones un V.Sudrabas redakcijā, Veselības psiholoģija, RSU, 2016.
5G.Deksters, Rokasgrāmata psihiatrijas māsām, Jumava, 2006.
Papildu literatūra
1Barry Winbolt,, Solution Focused Therapy for the Helping Professions, Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011.
2Ancāne G. „Ārsta un pacienta terapeitisko attiecību psihoemocionālie aspekti"//Latvijas Ārsts. 2005/6. 77.-79.
3Reņģe V. Sociālā psiholoģija, Zvaigzne ABC, 2011.
4Keismensts P., Psihoterapeits un viņa pacients, Raka, 2003
5Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un ārstēšanas iespējas. Nacionālais Apgāds. 2005
Citi informācijas avoti
1www.lpta.lv
2www.psihosomatika.lv
3http://www.internurse.com/cgi-bin/go.pl/library/results_sea…
4http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?dopt=DocSum&cmd=Search&t…