Pārlekt uz galveno saturu

Uzvedības biopsihosociālie aspekti

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2021 14:23:19
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_029LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:SocioloģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Trapenciere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas sociālajā darbā.
Mērķis:
Padziļināt studentu zināšanas par sociālo darbu ar bērniem garīgās veselības jomā, analizējot gadījumus un apspriežot sociālās palīdzības un intervences perspektīvas. Apgūt pamatus sistemātiskam atbalsta procesam, biopsihosociālo risku novērtēšanai, profilaksei un psihosociālā rehabilitācijā sociālājā darbā ar bērniem un jauniešiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbs ar bērniem un jauniešiem garīgās veselības jomā. Vides situācijas un faktoru itekme uz bērnu un jauniešu uzvedību. Sociālā psihiatrija, multidimensiju perspektīve cilvēka biopsihosociālajā attīstībā un psihopataloģijas attīstībā, garīgās veselības uzturēšanas profilaksē (veicināšana un uzturēšana).Lekcijas2.00auditorija
2Alkohola un atkarību vielu lietojošo bērnu un pusaudžu sociālā aprūpe; kopīgie psihosociālās intervences uzdevumi. Psihosociālie pakalpojumi institūcijās un kopienā. Biopsihosociālo pētījumu rezultātu izmantošana sociālajā darbā – iesaiste, novērtēšana, balstoties uz uzvedības prakses procesu.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Bērna un jaunieša garīgā veselība un sociālās problēmas. Garīgā atpalicība. Psiholoģiskās attīstības traucējumi, uzvedības un emocionālie traucējumi, kas parasti sākas bērnībā un pusaudža vecumā. Profilakse un ārstēšana indivīda un sociālajā līmenī. Risku novērtējums, psihosociālā intervence, rezultāta novērtējums.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Sociālā darba intervence un plānošana: vietējo sociālo dienestu intervence, nodrošinot drošību, produktīvas izmaiņas. Pieķeršanās teorija. Tiešais darbs ar bērniem un jauniešiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Ekspertīze bērnu aizsardzības darbā. Komunikācija un alianse sociālajā darbā, multidimensionālas atšķirības starp sociālajām attiecībām un profesionālu sadarbību, profesionālu komunikāciju, psihiatriskās un sociālās rehabilitācijas vadību.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociālais darbs bērnu sociālās aprūpes institūcijās: institucionālā un personīgā palīdzība bērniem un jauniešiem ar garīgās veselības traucējumiem, nodrošinot atbalstu un sociālo rehabilitāciju. Bērna tiesību un aizsardzības interešu pārstāvniecība.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Sociālā darba ētiskie principi un dilemmas garīgās veselības jomā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gadījuma izstrāde, grupu darbs, noslēguma eseja, diskusijas.
Vērtēšanas kritēriji:
Noslēguma darbs (eseja par kursa tēmu, 20 000 teksta zīmes) – 70%. Piedalīšanās diskusijās un gadījuma izpētes prezentēšana – 30%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti iegūs zināšanas par sociālā darba lomu bērnu un pusaudžu garīgajā veselībā; par bērnu un pusaudžu garīgo veselību un sociālajām problēmām; profilaksi un ārstēšanas opcijām; par alkohola un citu atkarības vielu atkarīgo bērnu un jauniešu sociālo aprūpi.
Prasmes:Būs spējīgi analizēt intervences plānus bērniem un jauniešiem ar atkarības problēmām; attīstīt saunas kompetences bērnu aizsardzības darbā; būs spējīgi aprakstīt bērnu sociāli institucionālo aprūpi.
Kompetences:Attīstīs kompetences par atkarību atpazīšanu, profilaksi, spēs veidot garīgās veselības intervences plānus bērniem un jauniešiem atkarību ārstēšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1AddictionX: Managing Addiction: A Framework for Successful Treatment
2Robin Timmons, Leonard W. Hamilton (2009), Drugs, Brains and Behavior; Rutgers University
3David Belin (ed.) From Pathophysiology to Treatment; InTech 2012. Available from: http://www.intechopen.com/books/addictions-from-pathophysio…
4Davidson L.L., Grigorenko E.L., Boivin M.J., Rapa E., Stein (2015) A focus on adolescence to reduce neurological, mental health and substance-use disability. Nature, 2015 Nov 19; 527(7578)
5Fodor M, Sofi G. (2015) The dangers of drug career in young people. Orv. Hetil, 2015 Nov 15; 156 (46):1843-6
6Intellectual Disability: Management, Causes and Social Perceptions. Mancini Domenico F., Greco Carlo M. Nova Science Publishers, Inc . May 2012
7Ainsworth Patricia, Baker Pamela C. (2004), Mental Retardation. University Press of Mississippi
8Goodman Robert, Scott Stephen (2012), Psychiatry (3rd Edition) John Wiley & Sons.
9Intellectual disability (mental retardation): Causes, symptoms and Treatments.
Papildu literatūra
1Course overview Managing Addiction (EdX)
2Biosocial Model in DBT: How Symptoms Arise and Are Maintained
3 R. Andrew Chambers, Jane R. Taylor, Marc N. Potenza, (2003), Neurocircuitry of Motivation in Adolescence: A Critical Period of Addiction Vulnerability; Am J Psychiatry 2003; 160:1041–1052