.
Starppersonu saskarsme vecmātes praksē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2020 16:48:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_229 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Labklājības un sociālā darba katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par savstarpējo attiecību psiholoģiskajām likumsakarībām, veiksmīgas profesionālas komunikācijas nozīmi aprūpes procesa realizācijas laikā, veicināt saskarsmes prasmju attīstību un pilnveidošanu pozitīvai sadarbībai ar sievietēm un viņu ģimenēm, kā arī ar citiem veselības aprūpes profesionāļiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Saskarsmes process, tā raksturojums. Saskarsmes veidi, to raksturojums: verbālā, neverbālā saskarsme. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Saskarsmes struktūra (sociālā percepcija, komunikācija un interakcija). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālās uztveres un komunikatīvās barjeras. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | E. Berne transakciju analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pozitīvas komunikācijas prasmes. Emocionālais intelekts un tā nozīme profesionālajā komunikācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Saskarsmes līmeņi, puses (ārējā, iekšējā), klienta vajadzības saskarsmē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Komunikatīvās barjeras un to pārvarēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Vecmātes profesionālās lomas saskarsmē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Saskarsmes īpatnības dažādās klīniskās situācijās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Saskarsmes interakcijas, to analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Pozitīvas komunikācijas prasmes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Konflikti, to cēloņi, veidi un risināšanas paņēmieni. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Saskarsmes situāciju analīze, pašpieredzes vingrinājumi, lomu spēles, viena pētījuma analīze ar sagatavotu prezentācju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Saskarsmes situācijas analīzes veikšana (vērtēšanas kritēriji: svarīgākie komunikācijas aspekti, klienta vajadzības saskarsmē, vecmātes mērķi dotajā saskarsmes situācijā, konfliktu riski, to risināšanas veidi), pētījuma par saskarsmes aktuālām tēmām sagatavošana un prezentācija (vērtēšanas kritēriji: izvēlētās datu bāzes atbilstība, pētījuma tēmas aktualitāte, pētījuma galveno nostādņu raksturojums), kā arī patstāvīgais darbs nodarbībās piedaloties lomu spēlēs un pašpieredzes vingrinājumos. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūst zināšanas par saskarsmes struktūru, veidiem, ietekmējošiem faktoriem; izprot vecmātes komunikācijas profesionālās lomas aprūpes procesā; iegūst zināšanas par profesionālas komunikācijas aspektiem saskarsmē; iegūst zināšanas konfliktoloģijā. | ||||||||
Prasmes: | Prasme veidot veiksmīgu/pozitīvu saskarsmi ar sievieti un viņas ģimenes locekļiem, kā arī aprūpes procesā iesaistītām personām. | ||||||||
Kompetences: | Studenti izprot sievietes vajadzības dažādās klīniskās aprūpes saskarsmes situācijās; izprot veiksmīgas komunikācijas priekšnosacījumus; diferencē riska faktorus iespējamo konfliktu attīstībā un vēlamo uzvedību veiksmīgākai konflikta risināšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Gjyn, O’Toole, Communication : Core Interpersonal Skills for Health Professionals, Chatswood, NSW : Elsevier, 2016 | ||||||||
2 | England,C. Communication skills for midwives: challenges in everyday practice. Maidenhead: McGraw Hill/Open University Press, 2012. | ||||||||
3 | K.Mārtinsones un V.Sudrabas redakcijā, Veselības psiholoģija, RSU, 2016. | ||||||||
4 | K.Mārtinsone, V.Perepjolkina, M.Ludāne u.c., Psiholoģija 2, Pērsonība, grupa, sabiedrība, kultūra,Zvaigzne ABC, 2015 | ||||||||
5 | Omarova S., Cilvēks runā ar cilvēku, Kamene, 2009 | ||||||||
6 | Reņģe V., psiholoģija. Savstarpējo attiecību psiholoģija, zvaigzne ABC, 2004. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Laura M. Justice, Communication sciences and disorders : a contemporary perspective, Boston [etc.] : Allyn & Bacon, c2010 | ||||||||
2 | Vidnere M., Nucho A. Ozoliņa, Intervēšanas prasme, Raka, 2012 | ||||||||
3 | Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz, Juliet Draper, Skills for Communicating with Patient, Second Edition, 2005. |