.
Ķirurģisku pacientu aprūpe
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.02.2021 10:14:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_085 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gita Ozoliņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas anatomijā un fizioloģijā, patoloģiskā fizioloģijā, farmakoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Students spēs organizēt, plānot, sniegt un novērtēt pacientu aprūpi pacientiem ar dažādām ķirurģiskām saslimšanām, profesionālo un ētisko standartu ietvaros integrējot iepriekš iegūtās zināšanas ķirurģijā. Elpošanas orgānu sistēmas, gremošanas sistēmas, nieru un urīnceļu slimības, kustību balsta aparāta slimības un pacientu aprūpe. Students iegūs zināšanas par ķirurģisku saslimšanu diagnostikas un ārstniecības principiem un pacientu aprūpi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pacienta gatavošana akūtai un plānveida operācijai, pacientu aprūpe agrīnajā pēcoperāciju periodā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Akūtas, hroniskas brūces, brūču aprūpe, pārsēji | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Gastrointestinālā trakta ķirurģiskās saslimšanas un pacientu aprūpe | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Nieru un urīnceļu slimības, pacientu aprūpe | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Elpošanas orgānu ķirurģiskās saslimšanas un pacientu aprūpe | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Vēdera sienas ķirurģiskās saslimšanas un pacientu aprūpe | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Traumatoloģija, pacientu aprūpes principi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Tansfuzioloģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, situāciju uzdevumu risināšana, diskusijas grupās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Ieskaite (semestra) – teorētisko zināšanu pārbaude par ķirurģiskajām slimībām un pacientu aprūpi. Vērtēšanai izmanto RSU Studiju reglamentā aprakstītos kritērijus. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par ķirurģisko slimību aprūpes pamatprincipiem. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs veikt pacientu ar ķirurģiskām slimībām aprūpi. Studenti pratīs sagatavot pacientu dažādām ķirurģiskām manipulācijām, izmeklējumiem. | ||||||||
Kompetences: | Studenti studiju kursa apguves rezultātā pratīs sagatavot pacientu dažādām izmeklēšanām, pamatot un skaidrot sagatavošanas nepieciešamību, izprast orgānu sistēmu darbības traucējumu subjektīvos un objektīvos simptomus un sindromus, identificēt galvenās klīniskās pazīmes un tās diferencēt pēc smaguma, prognozēt un plānot pacienta aprūpi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs., Kirurģiskās aprūpes māsas pamatspecialitāte, Rīga, 2009. | ||||||||
2 | Autoru kolektīvs., Medikamentozā aprūpe, jaunākās tendences un tehnoloģijas ķirurģijā. Pirmsoperācijas un pēcoperācijas aprūpe, 2012. | ||||||||
3 | Balode A. Laboratoriskā diagnostika. – Rīga: SIA Nacionālais apgāds, 2003. | ||||||||
4 | Šiliņa M., Dupure I. Pacientu izglītošana – māsas kompetence. Rīga, NA, 2004. | ||||||||
5 | Purviņš I., Purviņā S. Praktiskā farmakoloģija. Rīga, 2011. | ||||||||
6 | Gārša I. Neirokirurģija, Rīga, SIA Nacionālais apgāds, 2008. | ||||||||
7 | Gardovskis J., Kolītis R., Sondore A. u.c. Ķirurģija, Rīga, Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. | ||||||||
8 | Ņemceva G., Sisene I., Šteinerte I., Praktiksatransfuzioloģija. Rīga, SIA Nacionālais apgāds, 2009. | ||||||||
9 | NursingandMulti-professionalPractice, JanetMcCray: SAGE PublicationsInc; 2008. | ||||||||
10 | LuWerneW.Lewis, Barbara K.TimbyFundamentalSkillsandConceptsinPatientCare. 4thEdition. LibraryofCongressCatologing-in-PublicationDataJ.B.LippincottCompanyPhiladelphia , 2008. | ||||||||
11 | McLatchieGrega.o. Oxford Handbookof Clinical Surgery, Oxford University Press, 2013. | ||||||||
12 | Lācis A., Lācis G. Mazā klīniskā traumatoloģija un ortopēdija. Augšējās ekstremitātes un plecu joslas kaulu lūzumi, J. Rozes apgāds, 2007. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Periodika – „Māsa”, „Doctus”, „Jums, Kolēģi”, „Latvijas ārsts”. | ||||||||
2 | Lekciju un praktisko nodarbību materiāli. |