.
Supervīzija grupā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:04.04.2023 10:29:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_225 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Circenis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Individuālā supervīzija; Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā; Supervizora personības kvalitātes; Intervīzijas grupa I. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas, attīstīt prasmes un kompetenci grupas supervīzijas organizēšanai un procesa vadīšanai, lai profesionāli izmantotu grupas darba metodes un rezultātu novērtēšanu, atbilstoši supervizējamā vajadzībām un profesionālās vides specifikai, kā arī ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Grupas strukturēšana. Supervīzijas attiecības grupā, darba alianses un kontakta veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Grupas supervizora lomas dažādās grupas attīstības fāzēs, grupas supervizora intervences. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Grupas procesa attīstības stadijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi studēt norādītos avotus un literatūru. Veikt rakstisku doto gadījumu / video materiāla analīzi, atbilstoši kritērijiem un pamatojoties uz teoriju. Prezentācija par kādu no teorētiskajām pieejām grupu procesam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu apguve (20%). 2) Sagatavot un prezentēt grupas gadījumu analīzi (mācību supervīzija/videomateriāli), pamatojot, raksturojot grupas procesus, dinamiku, un supervīzijas procesu (40%). 3) Prezentācija grupai (nodarbībā) par kādu no teorētiskajām pieejām grupu darbam, izmantojot jaunākos pētījumus (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Maģistranti zina un atpazīst, raksturo nozīmīgākos faktorus grupas darbā; identificē un raksturo grupas procesa attīstības stadijas, dinamiku, pretestību, to ietekmi uz supervīzijas procesu grupā. | ||||||||
Prasmes: | Maģistranti analizē gadījumus par supervīzijas procesu grupā, novērtējot grupas un indivīdu profesionālās grūtības, vajadzības un resursus; izvēlas piemērotas metodes darbam grupā, veidojot radošu, strukturētu vidi. | ||||||||
Kompetences: | Analizē mācību supervīzijas grupas darbu; novērtē supervīzijas grupas dinamiku un pretestību supervīzijas procesā; atpazīst paralēlos procesus supervīzijas grupā; pamato supervīzijas darba grūtības, ierobežojumus grupā; formulē ieteikumus grupas darba uzlabošanai. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Acu kontakts grupas konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Fokusēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
3 | Grupas kontrakts | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Iedrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
5 | Jautājumu uzdošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova. (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
2 | Hawkins, Peter. (2020). Supervision in the Helping Professions. 5th edition. New York : Open University Press. | ||||||||
3 | Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija (papildinātais izdevums). Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
4 | Zane Gulbe, Ivans Jānis Mihailovs, Inese Paiča, Kirils Dubiņins, Tatjana Bergmane. (2021). Attālināta psiholoģiskā palīdzība un konsultēšana. Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs, Sastādītāja: Baiba Pumpiņa. (2021). Supervīzija izglītības vidē. Rakstu krājums. Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
2 | Apine, E. (sast.). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: LU. | ||||||||
3 | Kristīne Mārtinsone, Velga Sudraba. (2019). Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte | ||||||||
4 | DiMino, J.L., & Risler, R. (2012). Group Supervision of Supervision: A Relational Approach for Training Supervisors. Journal of College Student Psychotherapy, 26, 61–72. | ||||||||
5 | Procter, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. 2nd edition. London: SAGE Publications Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Supervision | ||||||||
2 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
3 | Journal of Supervision and Training |