Pārlekt uz galveno saturu

Supervīzija grupā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:04.04.2023 10:29:17
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_225LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristaps Circenis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Individuālā supervīzija; Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā; Supervizora personības kvalitātes; Intervīzijas grupa I.
Mērķis:
Sniegt zināšanas, attīstīt prasmes un kompetenci grupas supervīzijas organizēšanai un procesa vadīšanai, lai profesionāli izmantotu grupas darba metodes un rezultātu novērtēšanu, atbilstoši supervizējamā vajadzībām un profesionālās vides specifikai, kā arī ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Grupu darba pieejas attīstība un pielietojums supervīzijā. Grupas darba priekšrocības, trūkumi, grūtību analīze un izvērtējums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Grupas strukturēšana. Supervīzijas attiecības grupā, darba alianses un kontakta veidošana.Lekcijas1.00auditorija
3Grupas supervizora lomas dažādās grupas attīstības fāzēs, grupas supervizora intervences.Lekcijas1.00auditorija
4Psihodinamiskie koncepti grupā (pārneses, pretpārneses, pretestība u.c.).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Grupas procesa attīstības stadijas.Lekcijas1.00auditorija
6Grupas dinamika un grupas process. Paralēlie procesi supervīzijas grupā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Piedāvāto supervīzijas grupas gadījumu analīze. Piedalīšanās mācību grupas supervīzijas darbā, tā analīze.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi studēt norādītos avotus un literatūru. Veikt rakstisku doto gadījumu / video materiāla analīzi, atbilstoši kritērijiem un pamatojoties uz teoriju. Prezentācija par kādu no teorētiskajām pieejām grupu procesam.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu apguve (20%). 2) Sagatavot un prezentēt grupas gadījumu analīzi (mācību supervīzija/videomateriāli), pamatojot, raksturojot grupas procesus, dinamiku, un supervīzijas procesu (40%). 3) Prezentācija grupai (nodarbībā) par kādu no teorētiskajām pieejām grupu darbam, izmantojot jaunākos pētījumus (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Maģistranti zina un atpazīst, raksturo nozīmīgākos faktorus grupas darbā; identificē un raksturo grupas procesa attīstības stadijas, dinamiku, pretestību, to ietekmi uz supervīzijas procesu grupā.
Prasmes:Maģistranti analizē gadījumus par supervīzijas procesu grupā, novērtējot grupas un indivīdu profesionālās grūtības, vajadzības un resursus; izvēlas piemērotas metodes darbam grupā, veidojot radošu, strukturētu vidi.
Kompetences:Analizē mācību supervīzijas grupas darbu; novērtē supervīzijas grupas dinamiku un pretestību supervīzijas procesā; atpazīst paralēlos procesus supervīzijas grupā; pamato supervīzijas darba grūtības, ierobežojumus grupā; formulē ieteikumus grupas darba uzlabošanai.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1Acu kontakts grupas konsultēšanāB2 - Vidējs līmenis
2FokusēšanaB2 - Vidējs līmenis
3Grupas kontraktsB2 - Vidējs līmenis
4IedrošināšanaB2 - Vidējs līmenis
5Jautājumu uzdošanaB2 - Vidējs līmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova. (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. Rīgas Stradiņa universitāte.
2Hawkins, Peter. (2020). Supervision in the Helping Professions. 5th edition. New York : Open University Press.
3Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. (2019). Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija (papildinātais izdevums). Rīgas Stradiņa universitāte
4Zane Gulbe, Ivans Jānis Mihailovs, Inese Paiča, Kirils Dubiņins, Tatjana Bergmane. (2021). Attālināta psiholoģiskā palīdzība un konsultēšana. Rīgas Stradiņa universitāte
Papildu literatūra
1Autoru kolektīvs, Sastādītāja: Baiba Pumpiņa. (2021). Supervīzija izglītības vidē. Rakstu krājums. Rīgas Stradiņa universitāte
2Apine, E. (sast.). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: LU.
3Kristīne Mārtinsone, Velga Sudraba. (2019). Veselības psiholoģija: teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte
4DiMino, J.L., & Risler, R. (2012). Group Supervision of Supervision: A Relational Approach for Training Supervisors. Journal of College Student Psychotherapy, 26, 61–72.
5Procter, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. 2nd edition. London: SAGE Publications Ltd. (akceptējams izdevums)
Citi informācijas avoti
1Journal of Supervision
2Journal of Clinical Supervision
3Journal of Supervision and Training