Pārlekt uz galveno saturu

Psihodinamiskie koncepti supervīzijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2020 17:04:26
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_226LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Velga Sudraba
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Individuālā supervīzija; Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā; Supervizora personības kvalitātes; Personība un veselība.
Mērķis:
Sniegt iespēju apgūt zināšanas par psihodinamiskiem konceptiem supervīzijā un prasmes pielietot apgūtās zināšanas, lai spētu izprast personības attīstību un lomu, organizējot un vadot supervīzijas procesu (individuāli, grupā vai organizācijā).
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Personības attīstības psihodinamiskās teorijas (psihoseksuālā, psihosociālā, objektu attiecību teorija)Lekcijas1.00auditorija
2Psihes aizsargmehānismiLekcijas1.00auditorija
3Personības funkcionēšanas organizācija jeb funkcionēšanas līmeņiLekcijas1.00auditorija
4Pretestība supervīzijā. Transference, kontrtransferenceLekcijas1.00auditorija
5Paralēlie procesi. Projektīvā identifikācija. Kauns supervīzijāLekcijas1.00auditorija
6Domāšanas veidi supervīzijāLekcijas1.00auditorija
7Praktiska gadījumu (pacientu, literatūras, videomateriālu u.c.) analīzeNodarbības6.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi noskatīties videolekcijas, lasīt norādītos avotus un literatūru. Aktīva dalība diskusijās nodarbībās. Noslēguma darba (eksāmena) sagatavošana: referāts par psihodinamiskiem konstruktiem supervīzijā.
Vērtēšanas kritēriji:
1) izpildīti un laikā iesniegti visi patstāvīgie uzdevumi – 40%; 2) noslēguma darbs: referāts par psihodinamiskiem konstruktiem – 60%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Maģistranti skaidro, raksturo nozīmīgākos teorētiskos psihodinamiskos konceptus supervīzijā, apraksta, analizē un pamato personības funkcionēšanas līmeņus, galvenos psihes aizsargmehānismus, to ietekmi uz supervīzijas procesu. Atpazīst transferenci, kontratransferenci un paralēlos procesus supervīzijā.
Prasmes:Maģistranti izvērtē personības funkcionēšanas līmeņus, galvenos psihes aizsargmehānismus, ar tiem saistītās problēmas, grūtības, novērtē profesionālās grūtības, vajadzības un resursus. Palīdz attīstīt supervizējamo pašnovērtējuma, analītiskās, pašrefleksijas iemaņas, kas palīdz patstāvīgi risināt profesionālās problēmas.
Kompetences:Maģistranti, atbilstoši supervīzijas mērķiem, konkrētai situācijai, supervizējamā vajadzībām, novērtē psihodinamiskos konceptus supervīzijas procesā un atbilstoši tiem organizē supervīzijas darbu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K., Mihailova, S. (sast.) (2017). Supervīzija: teorija, pētījumi, prakse. Rīga: RSU
2Mendelsohn, R. (2012). Parallel Process and Projective Identification in Psychoanalytic Supervision. Psychoanalytic Review, 99(3): 297-314.
3Watkins, E. (2011). Toward a Tripartite Vision of Supervision for Psychoanalysis and Psychoanalytic Psychotherapies: Alliance, Transference–Countertransference Configuration, and Real Relationship. Psychoanalytic Review, 98(4): 557-590.
4Hahn, K. (2001). The Experience of Shame in Psychotherapy Supervision. Psychotherapy, 38(3): 272-282.
5Milne, D. (2009). Evidence Based Clinical Supervision. Principles and Practice. BPS Blackwell.
Papildu literatūra
1Wiener, J., Mizen, R., & Duckham, J. (eds.) (2003). Supervising and Being Supervised: A Practice in Search of a Theory. Palgrave Macmillan.
2Falender, C.A., & Shafranske, E.P. (eds) (2008). Casebook for Clinical Supervision: A Competency-based. American Psychological Association.
3Scharff, J.S. (2012). Clinical Supervision of Psychoanalytic Psychotherapy. International Psychotherapy Institute E-Books.
Citi informācijas avoti
1Journal of Supervision
2Journal of Clinical Supervision
3Journal of Supervision and Training