.
Psihodinamiskie koncepti supervīzijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2020 17:04:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_226 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Velga Sudraba | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Individuālā supervīzija; Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā; Supervizora personības kvalitātes; Personība un veselība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju apgūt zināšanas par psihodinamiskiem konceptiem supervīzijā un prasmes pielietot apgūtās zināšanas, lai spētu izprast personības attīstību un lomu, organizējot un vadot supervīzijas procesu (individuāli, grupā vai organizācijā). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Personības attīstības psihodinamiskās teorijas (psihoseksuālā, psihosociālā, objektu attiecību teorija) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Psihes aizsargmehānismi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Personības funkcionēšanas organizācija jeb funkcionēšanas līmeņi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pretestība supervīzijā. Transference, kontrtransference | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Paralēlie procesi. Projektīvā identifikācija. Kauns supervīzijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Domāšanas veidi supervīzijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Praktiska gadījumu (pacientu, literatūras, videomateriālu u.c.) analīze | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi noskatīties videolekcijas, lasīt norādītos avotus un literatūru. Aktīva dalība diskusijās nodarbībās. Noslēguma darba (eksāmena) sagatavošana: referāts par psihodinamiskiem konstruktiem supervīzijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) izpildīti un laikā iesniegti visi patstāvīgie uzdevumi – 40%; 2) noslēguma darbs: referāts par psihodinamiskiem konstruktiem – 60%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Maģistranti skaidro, raksturo nozīmīgākos teorētiskos psihodinamiskos konceptus supervīzijā, apraksta, analizē un pamato personības funkcionēšanas līmeņus, galvenos psihes aizsargmehānismus, to ietekmi uz supervīzijas procesu. Atpazīst transferenci, kontratransferenci un paralēlos procesus supervīzijā. | ||||||||
Prasmes: | Maģistranti izvērtē personības funkcionēšanas līmeņus, galvenos psihes aizsargmehānismus, ar tiem saistītās problēmas, grūtības, novērtē profesionālās grūtības, vajadzības un resursus. Palīdz attīstīt supervizējamo pašnovērtējuma, analītiskās, pašrefleksijas iemaņas, kas palīdz patstāvīgi risināt profesionālās problēmas. | ||||||||
Kompetences: | Maģistranti, atbilstoši supervīzijas mērķiem, konkrētai situācijai, supervizējamā vajadzībām, novērtē psihodinamiskos konceptus supervīzijas procesā un atbilstoši tiem organizē supervīzijas darbu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Mihailova, S. (sast.) (2017). Supervīzija: teorija, pētījumi, prakse. Rīga: RSU | ||||||||
2 | Mendelsohn, R. (2012). Parallel Process and Projective Identification in Psychoanalytic Supervision. Psychoanalytic Review, 99(3): 297-314. | ||||||||
3 | Watkins, E. (2011). Toward a Tripartite Vision of Supervision for Psychoanalysis and Psychoanalytic Psychotherapies: Alliance, Transference–Countertransference Configuration, and Real Relationship. Psychoanalytic Review, 98(4): 557-590. | ||||||||
4 | Hahn, K. (2001). The Experience of Shame in Psychotherapy Supervision. Psychotherapy, 38(3): 272-282. | ||||||||
5 | Milne, D. (2009). Evidence Based Clinical Supervision. Principles and Practice. BPS Blackwell. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Wiener, J., Mizen, R., & Duckham, J. (eds.) (2003). Supervising and Being Supervised: A Practice in Search of a Theory. Palgrave Macmillan. | ||||||||
2 | Falender, C.A., & Shafranske, E.P. (eds) (2008). Casebook for Clinical Supervision: A Competency-based. American Psychological Association. | ||||||||
3 | Scharff, J.S. (2012). Clinical Supervision of Psychoanalytic Psychotherapy. International Psychotherapy Institute E-Books. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Supervision | ||||||||
2 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
3 | Journal of Supervision and Training |