.
Mūsdienu tehnoloģijas pieaugušo pedagoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.02.2021 11:48:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PIC_003 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Nora Jansone-Ratinika | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Docētāju tālākizglītības nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju studējošajiem apzināt mūsdienu tehnoloģiju lietojuma pedagoģisko potenciālu supervīzijā, padziļinot izpratni par IKT teorijas un prakses sekām pieaugušo pedagoģijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekta izstrāde mediju pedagoģijā | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Informācijas un zināšanu sabiedrības konsekvences pieaugušo izglītībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas un zināšanu sabiedrības konsekvences pieaugušo izglītībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pieaugušo izglītības politika un prakse Eiropā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Mācīšanās procesu virtualizācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Mediju satura veidošanas un kritiskās analīzes pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Mācībspēka profesionālā kompetence pieaugušo pedagoģijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • atbilstoši tematam patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi; • patstāvīgi veikt izvēlētā vai piedāvātā temata padziļinātu izpēti nolūkā atsegt teorētisko nostādņu lietojuma iespējas supervīzijas praksē; • izpētes gaitā iegūto rezultātu prezentēšana, izvēloties un kompetenti realizējot atbilstošus tehnoloģiskos risinājumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • studenta aktīva līdzdalība semināros, argumentēti prezentācijā izklāstot savu viedokli, analizējot un izvērtējot citu sniegumu, prezentē patstāvīgi izvēlētu mērķim atbilstošu radošu mediju pedagoģijas pieeju profesionālajā praksē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti raksturo pedagoģijas un andragoģijas aktualitātes mūsdienās; pieaugušo mācīšanas un mācīšanās teorijās; mediju pedagoģijas pamatkonceptu un tā attīstību, definē un izvērtē tajā ietverto problēmu būtību, nozīmi un saturu. | ||||||||
Prasmes: | Loģiski strukturē pieaugušo pedagoģijas un mediju studiju teorētisko principus; argumentēti interpretē pieaugušo izglītības teorētiskās un praktiskās nostādnes dažādos kontekstos; identificē un kritiski izvērtē problemātiku, kuras aktualitāte pieaugusi līdz ar mūsdienu tehnoloģiju integrēšanas izaicinājumiem un iespējām pieaugušo pedagoģijā; argumentēti diskutē par mediju pedagoģijas aktuālajām problēmām gan ar nozares speciālistiem, gan nespeciālistiem. | ||||||||
Kompetences: | Demonstrē pētniecisku pieeju problēmjautājumu risināšanai; saskata IKT pedagoģisko potenciālu un adekvāti tehnoloģiskos risinājumus izmantot mācīšanās procesā; patstāvīgi izvēlas mērķim atbilstošu radošu mediju pedagoģijas pieeju lietojumu supervīzijas praksē; pielieto apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes, lai kompetenti izvērtētu tehnoloģiju lietojuma priekšrocības un šķēršļus problēmsituāciju risināšanai supervīzijā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rožukalne, A. (2011). Kas? Kur? Kāda? Mūsdienu mediju auditorija. Rīga: Turība Biznesa Augstskola SIA. | ||||||||
2 | Rubene, Z. (2004). Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. | ||||||||
3 | Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Rīga: RaKa. | ||||||||
4 | Perepjolkina, V., Mārtinsone, K. (Red.). (2015). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei. RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Rīga: RSU. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hirsch, B. D. (2012). Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers. | ||||||||
2 | Jensen, E. P. (2008). Brain-Based Learning: The New Paradigm of Teaching. USA: Corwin. | ||||||||
3 | Joosten, T. (2012). Social Media for Educators: Strategies and Best Practices. USA: Jossey-Bass. | ||||||||
4 | Koķe, T. (2001). Globalizācijas izaicinājumu sociālpedagoģiskais risinājums. No : Zinātniskie raksti pedagoģijā : 641.sējums. Rīga: Latvijas Universitāte,. 7.-13. lpp. |