.
E-pārvaldība: informācija, komunikācija un politikas veidošana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_116 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.00 | ECTS: | 7.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Starptautiskā politika; Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Mārtiņš Daugulis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas par pārvaldības un komunikācijas teorijām. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt padziļinātas zināšanas par e-pārvaldības jeb digitālās pārvaldības vai elektroniskās pārvaldības uzbūvi. E-pārvaldība ir interneta un citu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana, lai sniegtu valsts pakalpojumus, kā arī nodrošinātu saziņas kanālus iedzīvotājiem, uzņēmējiem un citu valstu institūcijām. Virkne vietējo, valsts līmeņa, federālu un pārvalstisku organizāciju un starptautisko institūciju ir attīstījušas tiešsaistes klātbūtni dažādos līmeņos sākot no vienkāršas informācijas līdz kompleksiem pakalpojumiem. Tie kopumā ir pazīstami kā e-pakalpojumi. Kursā plānots apskatīt virkni jautājumu, kas saistīti ar e-pārvaldības politiskajiem procesiem un informācijas politiku, par sabiedrības iesaisti un to lomu e-pārvaldības lietošanā, par šādu pakalpojumu piekļuves izaicinājumiem, par e-pārvaldības izvērtēšanu, par institūciju atbalstu e-pārvaldībā, kā arī par sociālās tīkošanas un e-pārvaldības pielietošanu, u.tml. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. E-valdība un e-pārvaldība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | E-pārvaldības pamatnes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | E-pārvaldības plānošana, attīstīšana un ieviešana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | E-pāvaldības piekļuve un tās lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Iedzīvotāji un pakalpojumu ņēmēji: uzticības jautājumi e-pārvaldībai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Atvērta pārvaldība un caurspīdība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | E-GOV 2.0 un e-dalība (sociālie mediji, tīkli un virtuālās pasaules). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Starptautiskie pūliņi un jautājumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | E-pārvaldības izvērtēšana (uz lietotājiem vai uz rīcībpolitiku centrēta pieeja). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Nozares jaunie jautājumi un nākotne. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Studentu darbu prezentācijas un apspriešana. | Nodarbības | 10.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Aktīva dalība lekcijās un semināros, tostarp kritika un rekomendācijas citu studentu darbos • Esejas • Referāts | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktīva dalība lekcijās un semināros, tostarp kritika un rekomendācijas citu studentu darbos – 35% • Esejas – 10% • Referāts – 20% • Referāta prezentācija – 15% • Eksāmens – 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Padziļinātas zināšanas par e-pārvaldības uzbūvi mūsdienu un nākotnes kontekstā, tostarp politisko lēmumu kontekstā, kā arī par e-pārvaldības metodēm un veidiem. | ||||||||
Prasmes: | Spēja analizēt vizdažādākos ar e-pārvaldību saistītos jautājumus, tostarp nozares literatūru, kā arī e-pārvaldību plašākā politiskā kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Spēja izvērtēt e-pārvaldības instrumentus un noteikt to lomu e-pārvaldības vidē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dawes, S. S. (2009). Governance in the digital age: A research and action framework for an uncertain future. Government Information Quarterly, 26(2): 257-264. DOI: 10.1016/j.giq.2008.12.003. | ||||||||
2 | Chadwick, A. and May, C. (2003), Interaction between states and citizens in the age of the Internet: “E-government” in the United States, Britain, and the European Union. Governance, 16(2), 271-300. | ||||||||
3 | Ebbers, W. E., & van Dijk, J. A. G. M. (2007). Resistance and support to electronic government, building a model of innovation. Government Information Quarterly, 24, 554-575. | ||||||||
4 | Hans Jochen Scholl, H. J., Kubicek, H., Cimander, R., & Klischewski, R. (2012). Process integration, information sharing, and system interoperation in government: A comparative case analysis. Government Information Quarterly, 29(3): 313-323, DOI: 10.1016/j.giq.2012.02.009. | ||||||||
5 | Karlsson, F., Holgersson, J., Söderström, E., & Hedström, K. (2012). Exploring user participation approaches in public e-service development. Government Information Quarterly, 29(2): 158-168. DOI: 10.1016/j.giq.2011.07.009. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Beldad, A., van der Geest, T., de Jong, M., & Steehouder, M. (2012). A cue or two and I'll trust you: Determinants of trust in government organizations in terms of their processing and usage of citizens' personal information disclosed online. Government Information Quarterly, 29(1): 41-49. DOI: 10.1016/j.giq.2011.05.003. | ||||||||
2 | Tolbert, C. J., & Mossberger, K. (2006). The effects of e-government on trust and confidence in government. Public Administration Review, 66(3): 354-369. |