Pārlekt uz galveno saturu

E-pārvaldība: informācija, komunikācija un politikas veidošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:56
Par studiju kursu
Kursa kods:PZK_116LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:5.00ECTS:7.50
Zinātnes nozare:Starptautiskā politika; PolitikaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Mārtiņš Daugulis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas par pārvaldības un komunikācijas teorijām.
Mērķis:
Sniegt padziļinātas zināšanas par e-pārvaldības jeb digitālās pārvaldības vai elektroniskās pārvaldības uzbūvi. E-pārvaldība ir interneta un citu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana, lai sniegtu valsts pakalpojumus, kā arī nodrošinātu saziņas kanālus iedzīvotājiem, uzņēmējiem un citu valstu institūcijām. Virkne vietējo, valsts līmeņa, federālu un pārvalstisku organizāciju un starptautisko institūciju ir attīstījušas tiešsaistes klātbūtni dažādos līmeņos sākot no vienkāršas informācijas līdz kompleksiem pakalpojumiem. Tie kopumā ir pazīstami kā e-pakalpojumi. Kursā plānots apskatīt virkni jautājumu, kas saistīti ar e-pārvaldības politiskajiem procesiem un informācijas politiku, par sabiedrības iesaisti un to lomu e-pārvaldības lietošanā, par šādu pakalpojumu piekļuves izaicinājumiem, par e-pārvaldības izvērtēšanu, par institūciju atbalstu e-pārvaldībā, kā arī par sociālās tīkošanas un e-pārvaldības pielietošanu, u.tml.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. E-valdība un e-pārvaldība.Lekcijas1.00auditorija
2E-pārvaldības pamatnes.Lekcijas1.00auditorija
3E-pārvaldības plānošana, attīstīšana un ieviešana.Lekcijas1.00auditorija
4E-pāvaldības piekļuve un tās lietošana.Lekcijas1.00auditorija
5Iedzīvotāji un pakalpojumu ņēmēji: uzticības jautājumi e-pārvaldībai.Lekcijas1.00auditorija
6Atvērta pārvaldība un caurspīdība.Lekcijas1.00auditorija
7E-GOV 2.0 un e-dalība (sociālie mediji, tīkli un virtuālās pasaules).Lekcijas1.00auditorija
8Starptautiskie pūliņi un jautājumi.Lekcijas1.00auditorija
9E-pārvaldības izvērtēšana (uz lietotājiem vai uz rīcībpolitiku centrēta pieeja).Lekcijas1.00auditorija
10Nozares jaunie jautājumi un nākotne.Lekcijas1.00auditorija
11Studentu darbu prezentācijas un apspriešana.Nodarbības10.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Aktīva dalība lekcijās un semināros, tostarp kritika un rekomendācijas citu studentu darbos • Esejas • Referāts
Vērtēšanas kritēriji:
• Aktīva dalība lekcijās un semināros, tostarp kritika un rekomendācijas citu studentu darbos – 35% • Esejas – 10% • Referāts – 20% • Referāta prezentācija – 15% • Eksāmens – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Padziļinātas zināšanas par e-pārvaldības uzbūvi mūsdienu un nākotnes kontekstā, tostarp politisko lēmumu kontekstā, kā arī par e-pārvaldības metodēm un veidiem.
Prasmes:Spēja analizēt vizdažādākos ar e-pārvaldību saistītos jautājumus, tostarp nozares literatūru, kā arī e-pārvaldību plašākā politiskā kontekstā.
Kompetences:Spēja izvērtēt e-pārvaldības instrumentus un noteikt to lomu e-pārvaldības vidē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Dawes, S. S. (2009). Governance in the digital age: A research and action framework for an uncertain future. Government Information Quarterly, 26(2): 257-264. DOI: 10.1016/j.giq.2008.12.003.
2Chadwick, A. and May, C. (2003), Interaction between states and citizens in the age of the Internet: “E-government” in the United States, Britain, and the European Union. Governance, 16(2), 271-300.
3Ebbers, W. E., & van Dijk, J. A. G. M. (2007). Resistance and support to electronic government, building a model of innovation. Government Information Quarterly, 24, 554-575.
4Hans Jochen Scholl, H. J., Kubicek, H., Cimander, R., & Klischewski, R. (2012). Process integration, information sharing, and system interoperation in government: A comparative case analysis. Government Information Quarterly, 29(3): 313-323, DOI: 10.1016/j.giq.2012.02.009.
5Karlsson, F., Holgersson, J., Söderström, E., & Hedström, K. (2012). Exploring user participation approaches in public e-service development. Government Information Quarterly, 29(2): 158-168. DOI: 10.1016/j.giq.2011.07.009.
Papildu literatūra
1Beldad, A., van der Geest, T., de Jong, M., & Steehouder, M. (2012). A cue or two and I'll trust you: Determinants of trust in government organizations in terms of their processing and usage of citizens' personal information disclosed online. Government Information Quarterly, 29(1): 41-49. DOI: 10.1016/j.giq.2011.05.003.
2Tolbert, C. J., & Mossberger, K. (2006). The effects of e-government on trust and confidence in government. Public Administration Review, 66(3): 354-369.