Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.10.2022 12:04:57
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_130LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Vētra
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas priekšzināšanas biometrijā, pamatprasmes pētniecībā, zināšanas par funkcionēšanas novērtēšanas instrumentiem rehabilitācijā, par SFK, par sabiedrības veselību.
Mērķis:
Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, sagatavot tos pētījuma veikšanai bakalaura grāda iegūšanai veselības aprūpē – funkcionālo speciālistu specialitātēs, turpināt attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu ŗehabilitācijas attīstībā un lietot pētījumu rezultātus praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
2Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Kritiska publikāciju lasīšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.Nodarbības2.00auditorija
2Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.Nodarbības2.00auditorija
3Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.Nodarbības2.00auditorija
4Kritiska publikāciju lasīšana.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu.
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students padziļinās zināšanas par pētniecības procesu, iegūs zināšanas par kvalitatīviem pētījumiem (gadījuma analīze), sistemātisku pārskatu, kā arī zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē zinātnisko darbību Latvijā, RSU.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt un pamatot pētījuma problēmu; sagatavot un aizstāvēt tēmas pieteikumu bakalaura darbam; paaugstinās prasmes zinātniskās literatūras sistemātiskā meklēšanā un zinātnisko publikāciju specialitātē kritiskā analīzē, spēs meklēt pierādījumus dažādos informācijas avotos klīnisku jautājumu risināšanai.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes kritiski analizējot zinātniskas publikācijas specialitātē, patstāvīgi veicot pētījumu par izvēlēto tēmu un sagatavojot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums).
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse/ Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa, 2016, 546 lpp.
2Ellis, T. J.& Levy, Y. Framework of Problem-Based Research: A Guide for Novice Researchs on the Development of a Research-Worthy Problem. 2009. Volume 6, pp.323-337. (izdevums akceptējams)
3Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu
4Hemingway P., Brereton N., 2009. What is a systematic review? (2nd ed): What is...? series Haywood Medical Communications. (izdevums akceptējams)
5Elo S., Kyngas H., 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, Vol.62 No.1, pp. 107–11. (izdevums akceptējams)
6Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi
7Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu
Papildu literatūra
1Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne
2DePoy, E., Gitlin, L. (2016). Introduction to research: understanding and applying multiple stategies.Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.)
3Dumholdt E. (2022) Rehabilitation Research: Principles and Applications. 6th ed., Elsevier.
4Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp.
Citi informācijas avoti
1http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi
2http://www.rsu.lv/petnieciba
3www.cebp.nl
4www.pedro.fhs.usyd.edu.au/
5http://www.otseeker.com/
6International journal of rehabilitation research http://journals.lww.com/intjrehabilres/pages/default.aspx