Pārlekt uz galveno saturu

Vide un palīgtehnoloģijas rehabilitācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2022 13:37:52
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_164LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija; Medicīnas tehnoloģijas; Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Rehabilitācijas pamati, Starptautiskā funkcionēšanas un veselības klasifikācija, palīgtehnoloģijas un vides pieejamība, tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā.
Mērķis:
Kursa mērķis ir attīstīt izpratni par vides un mūsdienīgu palīgtehnoloģiju nozīmi rehabilitācijas pakalpojumu realizēšanā; sekmēt izpratni par to izvērtēšanas, izvēles un sekmīgas pielietošanas pamatprincipiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vides un tehnoloģiju klasifikācija rehabilitācijā. Vides nozīme, lai veicinātu personas neatkarību ikdienas dzīvē mājās, darba vietā, izglītībā un kopienā. Iespējas pielāgot vidi un piemērot tehnoloģijas personām ar funkcionāliem ierobežojumiem.Lekcijas4.00auditorija
2Novērtēšana – vides un palīgtehnoloģiju ietekme uz personas funkcionēšanu.Nodarbības2.00auditorija
3Izpratne par kontekstu, kādā tiek izmantotas palīgtehnoloģijas. Teorijas un to pielietojums, izvēloties atbalsta tehnoloģijas.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas; aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās un semināros; mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās.
Vērtēšanas kritēriji:
Kursa noslēgumā kumulatīvs eksāmens, kura vērtējumu veido starpvērtējumi par mācību uzdevumiem: - tehnoloģijas rehabilitācijā (uzdevums mazās grupās) - 50%; - gadījuma analīze (uzdevums individuāli)- 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti izprot un spēj raksturot palīgtehnoloģijas, kuras var pielietot rehabilitācijas procesā. Izprot vides un konteksta jēdzienus un spēj raksturot vides un personas mijiedarbības veidus.
Prasmes:Pielietot palīgtehntehnoloģiju un vides novērtējuma dažādus komponentus, izvērtēt palīgtehnoloģiju un vides adaptācijas ietekmi uz personas funkcionālajām spējām atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.
Kompetences:Spēj analizēt un vērtēt nepieciešamību pēc vides adaptācijas un palīglīdzekļu lietojuma atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, spēj sadarboties ar kolēģiem multiprofesionālā komandā, spēj diskutēt un vienoties par vides un tehnoloģiju pielietojuma risinājumiem, lai sasniegtu rehabilitācijas mērķus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Cook, A. and Polgar, J. M. (2012). Essentials of Assistive Technologies, St. Louis, Mosby/Elsevier. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Marcia J. Scherer (2001). Assistive Technology: Matching Device and Consumer for Successful Rehabilitation.
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas resursi