.
Pētnieciskais darbs un patstāvīga darba iemaņu pilnveidošana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2021 11:52:41
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_203 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.00 | ECTS: | 7.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Šmite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas un prasmes, kas apgūtas, lai iegūta fizioterapeita kvalifikāciju un bakalaura grādu veselības aprūpē. Zināšanas un prasmes, kas apgūtas maģistra studiju programmas 1. studiju gada ietvaros. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt sarežģītu pētniecisko problēmu analīzes prasmes, lietojot inovatīvas pētnieciskās pieejas fizioterapijas nozarē. Attīstīt pētniecības prasmes modelējot un īstenojot patstāvīgu pētniecisko projektu fizioterapijas nozarē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālās pētnieciskās problēmas fizioterapijas nozarē Latvijas, Eiropas un pasaules kontekstā. | Nodarbības | 4.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Novitātes pētījumu dizainos un to lietojuma ieguvumi fizioterapijas nozares pētījumos. | Nodarbības | 4.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Izaicinājumi patstāvīgā pētnieciskā projekta veidošanā, modelēšanā un realizācijā. | Nodarbības | 7.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Jaunāko zinātnisko publikāciju sistemātiska meklēšana, atlasīšana un kritiska lasīšana. Uzdevumu izstrāde mazajās grupās. Mutiska un rakstiska diskusija. Starpziņojumu sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai sekmīgi pabeigtu studiju kursu, nepieciešams noteiktajos laika termiņos izpildīt visus uzdevumus (aktuālā informācija pieejama e-studijās) un aktīvi līdzdarboties visās nodarbībās. Studiju kursa gala pārbaudījuma (eksāmena) vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums no četru starpziņojumu vērtējuma - katrs starpziņojuma vērtējums sastāda 25%. Katrs starpziņojums tiek novērtēts atbilstoši RSU studiju nolikumam, ballēs no 0 līdz 10 (katra atsevišķā starpziņojumu vērtējumam jābūt vismaz 4 ballēm). Starpziņojumu prasības, termiņi un vērtēšanas kritēriji pieejami e-studijās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Raksturo aktuālas pētnieciskās problēmas fizioterapijas kontekstā. Raksturo novitāras, kompleksas pieejas pētījuma dizainus. | ||||||||
Prasmes: | Kritiski analizē dažādas pētnieciskās problēmas, to aktualitāti un kontekstu. Salīdzina dažādus pētniecības dizainus, ņemot vērā to priekšrocības un trūkumus. Analizē jaunākās pieejas pētījuma dizainos fizioterapijas nozarē. Argumentē viedokli un diskutē par aktuālām fizioterapijas nozares pētnieciskajām problēmām un to risinājumiem. Pārnes grupu darbā apgūtās iemaņas patstāvīgā darbībā un ar savu individuālu darbu pastiprina grupas darba efektivitāti. | ||||||||
Kompetences: | Izvērtē un risina sarežģītas pētnieciskās problēmas fizioterapijas nozarē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Literatūra, kas norādīta pie katras tēmas e-studijās. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU Bibliotēkas elektroniskās datubāzes | ||||||||
2 | Physiotherapy Evidence Database (PEDro) | ||||||||
3 | World Physiotherapy resursi: https://world.physio/ |