.
Standartizēti novērtēšanas protokoli fizioterapijas praksē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.10.2020 13:13:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_204 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.00 | ECTS: | 7.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Šmite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas un prasmes, kas apgūtas, lai iegūtu fizioterapeita kvalifikāciju un bakalaura grādu veselības aprūpē. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt spēju pilnveidot un radīt standartizētus novērtēšanas protokolus un veicināt to lietošanu fizioterapijas praksē, balstoties uz konteksta izvērtēšanu, pieredzes analīzi, kā arī ienesot radošas un inovatīvas idejas, lai uzlabotu fizioterapijas pakalpojumu kvalitāti. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievada jautājumi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Funkcionālā stāvokļa un problēmu novērtēšana un dokumentēšana | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Procesa novērtēšana un dokumentēšana | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Rezultātu un mērķu sasniegšanas novērtēšana un dokumentēšana | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Projektu darbu prezentācijas un noslēguma jautājumi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Jaunāko zinātnisko publikāciju sistemātiska meklēšana, atlasīšana un kritiska lasīšana, rezultātu apkopošana un pamatotu secinājumu veikšana. Citu valstu profesionālo asociāciju vadlīniju izpēte un adaptācija lokālajam kontekstam. Projekta darba izstrāde mazajā grupā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Mutiski vizuālie ziņojumi semināra nodarbībā (literatūras analīze par standartizētiem izmeklēšanas instrumentiem, instrumentu salīdzinājums). Dalība diskusijās nodarbībās un semināros (argumentēta viedokļa formulēšana un skaidrošana, radoša pieeja problēmu risināšanā, izpratni un domāšanu veicinošu jautājumu uzdošana). Projekta darba starp-ziņojums un gala ziņojums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Raksturo standartizētas novērtēšanas elementus fizioterapijas praksē. Raksturo dažādas fizioterapeitu profesionālo organizāciju vadlīnijas par novērtēšanas un dokumentācijas standartiem fizioterapijā. Raksturo saistošo aktuālo likumdošanu, kontekstā ar pacienta datu dokumentāciju un uzglabāšanu. | ||||||||
Prasmes: | Apkopo standartizētus funkcionālā stāvokļa izmeklēšanas instrumentus attiecīgās fizioterapijas prakses kontekstā. Sistematizē un salīdzina izmeklēšanas instrumentus, ņemot vērā to īpašības (laika patēriņu, dārdzību, jutību un specifiskumu, izmaiņu laikā u.c.), SFK konceptuālo modeli un fizioterapijas prakses kontekstu. Analizē novērtēšanas un dokumentācijas pielietošanas veidus un specifiku atsevišķiem elementiem fizioterapijā (sākotnējā izmeklēšana, atkārtota novērtēšana, process, rezultāti) pie dažādiem kontekstuālajiem nosacījumiem. | ||||||||
Kompetences: | Veido un attīsta standartizētus novērtēšanas protokolus un veicina to lietošanu fizioterapijas praksē, balstoties uz konteksta izvērtēšanu, pieredzes analīzi, kā arī ienesot radošas un inovatīvas idejas, lai uzlabotu fizioterapijas pakalpojumu kvalitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | E-studiju materiāli |