Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitātes vadīšanas metodes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:59
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_036LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Olga Veilande
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamata zināšanas uzņēmējdarbībā, cilvēkresursu vadībā, matemātikā, statistikā, mikroekonomikā.
Mērķis:
Veidot studentiem izpratni par kvalitātes vadību, tās novērtēšanas metodēm, kvalitātes nodrošināšanas un pilnveidošanas sistēmu nepieciešamību, visaptverošās kvalitātes pārvaldības (TQM) principiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitātes nodrošināšana un vērtēšana organizācijās.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Visaptverošā kvalitātes vadība (TQM), kvalitātes raksturotāji.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Kvalitātes procesu vadīšanas metodes.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kvalitātes izmaksu vadība.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Starptautiskie kvalitātes standartu veidi. Kvalitātes izcilības modeļi.Lekcijas1.00auditorija
6Organizācijas kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes mērīšana un uzlabošanas pasākumi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli (sagatavojoties nodarbībām un gatavojot mājasdarbus) un mazās darba grupās (semināru nodarbībās, grupu darbi). Patstāvīgie uzdevumi: 1. Studēt ar studiju kursa tēmām saistīto literatūru (papildus izglītojoties lasot jaunākās publikācijas un rakstus saistībā ar kursa tēmām); 2. Gatavojoties semināru nodarbībām; 3. Izstrādāt referātu par noteikto tēmu un sagatavoties tā prezentēšanai.
Vērtēšanas kritēriji:
Līdzdalība lekcijās – 20%, mini projekts – 30%, un eksāmens – 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs kvalitātes vadības pamatprincipus, pārzinās kvalitātes vadīšanas metodes, to pielietošanu mūsdienu biznesa vidē dažādu biznesa procesu, struktūrvienību un organizāciju darbībā.
Prasmes:Studenti spēs patstāvīgi identificēt un novērtēt kvalitātes vadības problēmsituācijas, riskus, izvēlēties piemērotas kvalitātes vadīšanas metodes, veikt kvalitātes analīzi, aprēķināt kvalitātes izmaksas biznesa procesos, izvērtēt iegūtos rezultātus un interpretēt datu ticamību, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai.
Kompetences:Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot organizācijas kvalitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest kvalitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas kvalitātes uzlabojumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Foster T. Managing Quality: Integrating the Supply Chain. 6th ed.. Pearson Edu. New Yersey, 2017, 480 p.
2Babris S., Kaļķis H., Mūrnieks J., Piekuss U. LEAN risinājumi efektīvākam biznesam. Rīga: SIA “Madris”, 2016., 190. lpp.
3Kaļķis H. Biznesa ergonomikas vadība. Rīga: Gūtenbergs Druka. 2014., 155 lpp.
4Freivalds A. Niebel B. Niebel's Methods, Standards, & Work Design. 12th Edition, McGraw-Hill, 2009., 736.p.
5Kaļķis V. Darba vides risku novērtēšanas metodes. Rīga, 2008. - 245 lpp.
6Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004. - 520 p.
Papildu literatūra
1Juran, J.M. Godfrey, A.B. Juran`s Quality Handbook, 5th Edition, McGraw-Hill, 2000. - 1872 p.
2Deming W.E . Out of Crisis, Boston:M IT CAES. 1986. - 532 p.
3Pildavs J., Ruperte I. Kvalitātes vadīšana.- Rīga: Kamene, 1999.- 41 lpp.
4Pildavs J. Kvalitātes vadīšanas teorijas pamati.- Rīga: Kamene, 2004. - 56 lpp.
5Kalējs O. Kvalitātes vadības sistēma un tās izveidošana pakalpojumu jomā.- Rīga: LatConsul, 2005. - 121 lpp.
6Kvalitātes sistēmu ieviešana uzņēmumos.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 2000. - 80 lpp.
7Utehins G. Produkcijas standartizācija un sertifikācija.- Rīga: KIF „Biznesa komplekss”, 1995. -50 lpp.
Citi informācijas avoti
1www.iso.org, ISO - International Organization for Standardization
2http://www.efqm.org, The EFQM Excellence Model
3http://www.qualitymag.com, Quality Magazine for professionals
4www.leiput.lv, SIA Leilands un Putnis mājas lapa
5www.efektivs.lv, Biznesa Efektivitātes asociācija
6www.ergonomika.lv, Latvijas Ergonomikas biedrība