Pārlekt uz galveno saturu

Reklāmas dizaina izveidošana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:09
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_058LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Blumfelde-Rutka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas zināšanas mārketingā, reklāmas vadībā.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar reklāmas izveides procesu reklāmas aģentūrā un dot praktiskas iemaņas dažāda veida reklāmas izveidē un reklāmas izvērtēšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas aģentūras darba organizācija: kā tas notiek? Piemēri dažādu aģentūru struktūrām, dažādu departamentu darbība. Tendences reklāmas aģentūru attīstībā un sadarbībā ar klientiem.Lekcijas2.00auditorija
2Kas ir reklāma? Dažādi aspekti reklāmas uztverē. Labu un sliktu reklāmu piemēru analīze. Mārketinga un komunikāciju mērķi.Lekcijas1.00auditorija
3Labas reklāmas izveides pamatprincipi: Stratēģija. Ideja. Izpildījums. Praktiskais uzdevums studentiem – stratēģijas, idejas un izpildījuma apraksts reklāmās.Lekcijas1.00auditorija
4Mārketinga un komunikāciju mērķi.Lekcijas1.00auditorija
5Labas reklāmas izveides pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
6Labas stratēģijas nozīmība reklāmas izveides procesā.Nodarbības1.00auditorija
7Komunikāciju plānošana – klasiskā pieeja un jaunākās tendences. Dažādi komunikāciju kanāli. Kreativitāte medijos.Nodarbības1.00auditorija
8Komunikāciju plānošana – klasiskā pieeja un jaunākās tendences.Lekcijas1.00auditorija
9Reklāmas uztvere klientiem.Nodarbības1.00auditorija
10Dažādu reklāmu analīze un radošā brīfa izveide. Reklāmas ziņa.Nodarbības2.00auditorija
11Kā nonākt līdz radošai reklāmai?Nodarbības1.00auditorija
12Kreativitāte. Kreativitātes avoti un metodes. Kā nonākt līdz radošai reklāmai? Dažādu kreativitātes metožu pielietojums.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas aģentūras darba organizācija: kā tas notiek? Piemēri dažādu aģentūru struktūrām, dažādu departamentu darbība. Tendences reklāmas aģentūru attīstībā un sadarbībā ar klientiem.Lekcijas1.00auditorija
2Kas ir reklāma? Dažādi aspekti reklāmas uztverē. Labu un sliktu reklāmu piemēru analīze. Mārketinga un komunikāciju mērķi.Lekcijas1.00auditorija
3Labas reklāmas izveides pamatprincipi: Stratēģija. Ideja. Izpildījums. Praktiskais uzdevums studentiem – stratēģijas, idejas un izpildījuma apraksts reklāmās.Lekcijas1.00auditorija
4Mārketinga un komunikāciju mērķi.Lekcijas1.00auditorija
5Labas reklāmas izveides pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
6Labas stratēģijas nozīmība reklāmas izveides procesā.Nodarbības1.00auditorija
7Komunikāciju plānošana – klasiskā pieeja un jaunākās tendences. Dažādi komunikāciju kanāli. Kreativitāte medijos.Nodarbības1.00auditorija
9Reklāmas uztvere klientiem.Nodarbības1.00auditorija
10Dažādu reklāmu analīze un radošā brīfa izveide. Reklāmas ziņa.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Līdzdalība lekcijās un semināros, individuālais darbs – referāts.
Vērtēšanas kritēriji:
Akumulētā atzīme un eksāmens. Gala atzīme: (pēc 10 ballu sistēmas) veidojas, pamatojoties uz vērtējumiem par: • lekciju un semināru apmeklētību (10%); • aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (10%); • atzīmēm par sagatavotajiem 8 kopsavilkumiem (20%); • patstāvīgo darbu (30%); • eksāmena darbu (30%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izpratne par reklāmas aģentūras darbu, tā organizāciju. Izpratne par reklāmas plānošanas procesu – stratēģiskā darba pamatprincipiem, idejas nozīmību. Izpratne par labas reklāmas izvērtēšanas un izveides aspektiem.
Prasmes:Prasme izveidot reklāmas brīfu – uzdevumu radošajai komandai. Prasme pielietot radošo stimulu metodes reklāmas risinājumu izstrādē.
Kompetences:Vizuālo reklāmu maketu principu pārzināšana. Izpratne par komunikāciju plānošanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Barry, Pete The advertising concept book: think now, design later: a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns / Pete Barry. 3rd edition. New York: Thames & Hudson, [2016] 320p.
2Advertising as culture / edited by Chris Wharton. Bristol, UK; Chicago, USA: Intellect, 2013. vi, 229p.
3Clow, Kenneth E. Integrated advertising, promotion, and marketing communications / Kenneth E. Clow, Donald Baack. 4th ed., global ed. Upper Saddle River [etc.]: Pearson Prentice Hall, c2010. 478p.
4Iezzi, Teressa The idea writers: copywriting in a new media and marketing era / Teressa Iezzi. 1st edition. New York: Palgrave Macmillan, c2010. 213p.
5Bergström, Bo, Vizuālā komunikācija / Bū Bergstrems; [no angļu valodas tulkojušas Vita Holma un Renāte Kārkliņa]. [Rīga]: Jāņa Rozes apgāds, [2009] 240p.
Papildu literatūra
1Latvijas un ārzemju reklāmas nozares statistisko rādītāju izpēte un analīze.