Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskā zīmola veidošana un vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.03.2024 11:58:25
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_074LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Blumfelde-Rutka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas par komunikācijas un mārketinga procesu, tā elementiem un elementu savstarpējo mijiedarbību; zināšanas un iemaņas komunikācijas un mārketinga plānošanā; prasmes veikt sociālo zinātņu jomai atbilstošus pētījumus.
Mērķis:
Veidot izpratni par zīmola jēdziena un zīmolvedības būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē. Izpētīt zīmola vērtības, asociāciju un konkurētspējas veidošanos un to ietekmējošos faktorus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratneLekcijas2.00auditorija
2Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principiNodarbības2.00auditorija
3Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijāsLekcijas2.00auditorija
4Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstāNodarbības2.00auditorija
5Zīmola veidošana un pozicionēšanaLekcijas1.00auditorija
6Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošanaNodarbības2.00auditorija
7Zīmola konkurētspēju noteicošie faktoriLekcijas1.00auditorija
8Zinātniskās idejas komercializēšanas processLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratneLekcijas1.00auditorija
2Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principiNodarbības2.00auditorija
3Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijāsLekcijas1.00auditorija
4Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstāNodarbības1.00auditorija
5Zīmola veidošana un pozicionēšanaLekcijas1.00auditorija
6Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošanaNodarbības1.00auditorija
7Zīmola konkurētspēju noteicošie faktoriLekcijas1.00auditorija
8Zinātniskās idejas komercializēšanas processLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studentiem, studiju kursa ietvaros, ir jāizstrādā patstāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlas kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3-4 studenti. 1.-2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa apguve tiks vērtēta pamatojoties uz: aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (semināra darbu izstrāde) (20%); atzīmēm par sagatavotajām lekciju tēzēm / esejām (20%); patstāvīgo darbu (20%); eksāmena darbu (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Apkopo zināšanas par zīmola ietekmi uz uzņēmuma konkurētspēju tirgū un mārketinga un reklāmas jomas veiksmīgu attīstību.
Prasmes:Spēj novērtēt zīmola ietekmi uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošos faktorus dažādās produktu kategorijās.
Kompetences:Izprot zīmola veidošanas specifiku, tā vizuālo identitāti, elementus un asociācijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps: the definitive guide to the strategy and design of brand identities; with over 900 illustrations. NY: Thames & Hudson Inc., 2016.
2Romaniuk, Jenni. How brands grow. Part 2, Including emerging markets, services and durables, new brands and luxury brands. South Melbourne, Victoria : Oxford University Press, 2016.
3Kotler Ph., Keller K.L. Brady M., Goodman M. Hansen T. Marketing Management. 2nd edition. Pearson. 2012.
4Bastos W., Levy S. J., 2012., A history of the concept of branding: practice and theory, Journal of Historical Research in Marketing, Vol. 4 Iss: 3
Papildu literatūra
1Tungate, Mark. Reklāmzeme: pasaules reklāmas vēsture. [Santas Šūnas tulkojums latviešu valodā]. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011.
2Hult, Pride, Ferell. Marketing. South Western. 2012
3Robles, M.C. 2019. How to Become a Sustainable Brand. Euromonitor International.
4Corporate identity trends 2020
5Nguyen, A.T., Parker, L., Brennan, L., Lockrey, S. A consumer definition of eco-friendly packaging. Elsevier, Science Direct. Vol.252. 1-11.
6Esiami, S., 2020, The effect of brand experience on brand equity and brand loyalty through the mediating role of brand awareness, brand image and perceived quality, Archives of Pharmacy Practice, Volume 1, Issue S1
Citi informācijas avoti
1 Journal of consumer psychology.
2Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts’ View. (Nusa Petek, Maja Konecnik Ruzzier) Managing Global Transitions 11 (1)
3Theoretical Aspects of Brand Building in Seafood Industry. (Anna Križanová, Jana Majerová, Peter Majerčák, Tomáš Klieštik) Nase More, 2013, Vol.60 Issue 5/6,