.
Darba resursu menedžments starptautiskajā biznesā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_118 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Olga Leontjeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mārketings, menedžments. | ||||||||
Mērķis: | Veidot priekšstatu studentiem par cilvēkresursu vadīšanas funkcijām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads personāla vadībā (personāla vadība, cilvēkresursu vadība, cilvēkkapitāla vadība, zināšanu vadība, talantu vadība un komandas vadība). Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. HR vadīšana starptautiskajā biznesā. Prezentācijas prasmes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Cilvēkresursi un tiesību akti, cilvēkresursu nodaļa, personāla plānošana. Komandu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ēkas starta komanda. Komandu izstrāde un vadība. Konflikti un motivācija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | HR mācīšanās un attīstība. Turpmākās kompetences. Mācīšanās spējas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | HR iesaistīšanās. Apbalvošana un atzīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads personāla vadībā (personāla vadība, cilvēkresursu vadība, cilvēkkapitāla vadība, zināšanu vadība, talantu vadība un komandas vadība). Stratēģiskā cilvēkresursu vadība. HR vadīšana starptautiskajā biznesā. Prezentācijas prasmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Ēkas starta komanda. Komandu izstrāde un vadība. Konflikti un motivācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | HR mācīšanās un attīstība. Turpmākās kompetences. Mācīšanās spējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | HR iesaistīšanās. Apbalvošana un atzīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, mājas uzdevumu izpilde, grupu darbs un prezentāciju sagatavošana, divu referātu sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināru apmeklētība – 5%. Līdzdalība semināros (dalība aktivitātēs un diskusijās, grupu uzdevumu izpilde, prezentācijas) – 15%. Kopsavilkumu un mājas uzdevumu vērtējums – 20%. Referāti un to prezentācija – 20%. Eksāmena atzīme – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pamatzināšanas par cilvēkresursu vadības koncepcijām, procesiem, funkcijām (cilvēkresursu plānošana, pieņemšana darbā un atlase, darbības novērtēšana, motivācija, iesaistīšanās, mācīšanās un attīstība, apbalvošana un atzīšana, veselība, drošība un labklājība; darbinieku saglabāšana). | ||||||||
Prasmes: | Prot sniegt pārskatu par cilvēkresursu vadību (HRM) procesiem starptautiskās organizācijās un izprot organizatoriskos procesus, kā arī attīstīt personāla komplektēšanu un atlasi. | ||||||||
Kompetences: | Personāla atlases pakalpojumi; komandas darbs un attīstība, kritiska informācijas analīze; pielāgošanās mācību procesam; publiskas runas, prezentācijas prasmes. Mūsdienās izpratne par cilvēkresursu lomu organizācijās. Kritiskā domāšana; izpratne par organizatoriskiem procesiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Chapter 1 from Dessler, Gary. Human Resource Management, Prentice Hall. 13th edition, 2012. | ||||||||
2 | Chapter 17 from Dessler, Gary. Human Resource Management, Pearson. 13th edition, 2013. | ||||||||
3 | Pheffer, J. Producing Sustainable Competitive Advantage through Effective Management of People. Journal of Management Executive, 2005, 19 (4), 95-106. Please search in EBSCO Business Source Complete. | ||||||||
4 | William, R. Burch, Gary, E. Machilis, Jo Ellen, Force. Goals, Strategies, and Tactics for Inquiry and Action. The Structure and Dynamics of Human Ecosystems, 2017, p.102 | ||||||||
5 | Lawler, Edward E. Reinventing talent management: principles and practices for the new world of work. 2017. | ||||||||
6 | Talent Management in Practice: An Integrated and Dynamic Approach. Thunnissen, Marian; Gallardo-Gallardo, Eva. 2017. | ||||||||
7 | Sen, Sushmita. Chapter 2. Talent Management. 2019. | ||||||||
8 | Stephen Frost. Part 1, Chapter 4. Inclusive Talent Management. 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lapiņa, I., Maurāne, G., & Stariņeca, O. (2014). Human Resource Management Models: Aspects of Knowledge Management and Corporate Social Responsibility. Procedia - Social And Behavioral Sciences, 110 (The 2nd International Scientific conference) | ||||||||
2 | Simon Elliott. Command, Control and Administration. Empire State, 2017, p.37 | ||||||||
3 | Keith Puttick. Job Applications and Recruitment. Employment Rights, 2015, p.53 |