.
Starta uzņēmuma finanses
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.12.2020 16:32:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_131 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inna Dovladbekova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Starptautiskā biznesa un ekonomikas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, C korpuss, C-215, sbekrsu[pnkts]lv, +371 67409184 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Prakstiskajā uzņēmējdarbībā. | ||||||||
Mērķis: | Radīt studentos izpratni par starta uzņēmumiem pieejamajiem atbalsta rīkiem – akseleratori, biznesa eņģeļi, riska kapitālisti u.c., kā arī zināt katra no tiem priekšrocības un trūkumus un radīt prasmi veiksmīgi tiem pieteikties. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Finanšu instrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Jaunuzņēmuma atbalsta rīki. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Akseleratoru analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Inkubatoru analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Biznesa eņģeļu analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Riska kapitāla analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Latvijā pieejamo atbalsta rīku salīdzinājums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Jaunuzņēmumu iespējas iegūt finansu atbalsta rīkus. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Situācijas analīze – Jaunuzņēmuma starts vienā no atbalsta rīkiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Finanšu instrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Jaunuzņēmuma atbalsta rīki. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Akseleratoru analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Inkubatoru analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Biznesa eņģeļu analīze un izpēte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Riska kapitāla analīze un izpēte. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Latvijā pieejamo atbalsta rīku salīdzinājums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Situācijas analīze – Jaunuzņēmuma starts vienā no atbalsta rīkiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Situācijas analīzes – finanšu izvēles veikšana starta uzņēmumos – Uber, Infogr.am un Autopilot Automotive Lab, prezentēt savam starta uzņēmuma izvēlēto atbalsta rīku, argumentētu eseju veidošana par katru no atbalsta rīkiem, kā arī veikta to salīdzinošā analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Studējošo patstāvīgā darba organizācija un uzdevumi: Akumulētā atzīme un gala darbs – eksāmens. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (30%); eksāmens (50%). Ja nav iesniegti visi rakstu darbi, tad pasniedzējam ir tiesības studentu nepielaist pie eksāmena līdz tam brīdim, kad tiks iesniegti visi rakstu darbi, bet ne vēlāk kā līdz 1. janvārim I semestrī. Darbi, kuros tiks konstatēts plaģiāts vai citu studentu darbu izmantošana tiks novērtēti ar 0. Par plaģiātu students var saņemt Rektora rājienu vai var tikt atskaitīts no studējošo skaita. Dažādu neatļautu palīglīdzekļu izmantošanas eksāmenos gadījumā, eksāmena darbs tiks novērtēts ar 0 bez iespējām kārtot eksāmenu atkārtoti. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti beidzot šo kursu: • varēs raksturot katra starta uzņēmuma atbalsta rīku; • spēs salīdzināt dažādos starta uzņēmumos pieejamos atbalsta rīkus; • aprakstīt starta uzņēmuma atbalsta rīku funkcijas un darbības principus; • varēs novērtēt starta uzņemuma piemērotāko atbalsta rīku. | ||||||||
Prasmes: | Studenti beidzot šo kursu pratīs: • aizpildīt atbalsta rīkiem nepieciešamos materiālus; • prezentēt atbalsta rīkiem nepieciešamās/piemērotās prezentācijas (pitch prezentācija, pitch deck u.tml.); • apkopot būtiskāko informāciju par starta uzņēmumu, lai tiem varētu ieteikt piemērotāko atbalsta rīku; • analizēt reālas situācijas un meklēt tām risinājumus, ko piedāvā Latvijas un Starptautiskā starta uzņēmējdarbības vide. | ||||||||
Kompetences: | Studenti beidzot šo kursu būs spējīgi: • argumentēt savu viedokli par starta uzņēmuma pieejamajiem atbalsta rīkiem un to piemērotamību konkrētajam starta uzņēmumam; • strādāt komandā un deleģēt pienākumus; • izstrādāt plānu starta uzņēmuma tālākai attīstībai finanšu piesaistē; • balstoties uz analīzi un faktiem, īstenot savas biznesa idejas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Calopa M.K., Horvat J., Lalic M., Analysis of financing sources for start-up companies, Management, Vol. 19, 2014, 2, pp. 19-44 | ||||||||
2 | Cremades A., , Corcoran B., The Art of Startup Fundraising: Pitching Investors, Negotiating the Deal, and Everything Else Entrepreneurs Need to Know, 2016.g., Wiley | ||||||||
3 | Davis M.P., The fundraising rules, 2013.g., CreateSpace Independent Publishing Platform | ||||||||
4 | Kerr W.R., Nanda R., Financing Constraints and Entrepreneurship, 2009.g., Harward business review, pieejams tiešsaitē: http://www.hbs.edu/faculty/Publication%20Files/10-013.pdf | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kisyombe V., Challenges and opportunities of financing a start-up, 2013.g., Youth business linkages forum | ||||||||
2 | Mullins J., The Customer-Funded Business: Start, Finance, or Grow Your Company with Your Customers' Cash, 2014.g., Wiley. | ||||||||
3 | Wasserman N., The Founder's Dilemmas: Anticipating and Avoiding the Pitfalls That Can Sink a Startup (The Kauffman Foundation Series on Innovation and Entrepreneurship), 2013.g., Princeton University Press | ||||||||
4 | William H.D., Schmidt E., The Startup Game: Inside the Partnership between Venture Capitalists and Entrepreneurs, 2012.g., St. Martin's Griffin | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.economist.com/sections/business-finance | ||||||||
2 | www.hbr.org | ||||||||
3 | www.labsoflatvia.com |