Pārlekt uz galveno saturu

Mārketinga komunikācijas metodes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:44
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_160LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma; Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Renāte Cāne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Kursa sekmīgai apguvei studentiem nepieciešamas priekšzināšanas starptautiskajā biznesā un mārketingā, kā arī biznesa komunikācijā un ētikā.
Mērķis:
Iepazīstināt ar mārketinga komunikācijas jēdzieniem, struktūru un iespējām uzņēmumu un iestāžu mērķu sasniegšanā, izmantojot mārketinga komunikācijas metodes un to integrēšanas principus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Noieta veicināšana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Noieta veicināšanas līdzekļi un iedarbības objekti. Tiešā pārdošana kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, raksturs un tiešās pārdošanas process. Biežāk lietotās metodes noieta veicināšanā un tiešajā pārdošanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Sabiedriskās attiecības kā mārketinga komunikācijas elements. Sabiedrisko attiecību darbības lauks, modeļi, funkcijas un darbību klasifikācija. Biežāk lietotās metodes sabiedrisko attiecību komunikācijā. Jaunie (netradicionālie) veidi mārketinga komunikācijā – digitālā komunikācija (satura mārketings, sociālo mediju mārketings), partizānu mārketings, spēļošana, to īpatnības un īstenošanas principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Kampaņas kā mārketinga komunikācijas integrēšanas un realizēšanas līdzeklis. Mārketinga komunikācijas efektivitātes noteikšanas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Mārketinga komunikācijas jēdziens. Mārketinga komunikācijas vieta, nozīme un iespējas mārketinga kompleksā (mārketinga miksā).Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Mārketinga komunikācijas komplekss (mārketinga komunikācijas mikss), tā struktūra, elementi un pielietojamība. Mārketinga komunikācijas elementu integrēšanas mērķi un principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Reklāma kā mārketinga komunikācijas elements, tās būtība, mērķi, uzdevumi. Reklāmas klasifikācija. Reklāmas komunikācijas kanāli, instrumenti un līdzekļi. Netradicionālā reklāma. Biežāk lietotās metodes reklāmas komunikācijā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, referāts, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējuma atzīme veidojas no kopsavilkumu, referāta, semināru darbu, patstāvīgā darba un eksāmena vidējā vērtējuma.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie iegūst zināšanas par mārketinga komunikācijas elementiem – reklāmu, noieta veicināšanu, sabiedriskajām attiecībām, tiešo pārdošanu u.c. metodēm, to būtību, stratēģisko nozīmi mārketinga komunikācijā un īstenošanas metodēm. Zināšanas par mārketinga komunikācijas veidošanas risinājumiem, metožu integrēšanu un efektivitātes novērtēšanu.
Prasmes:Studējošie prot: • novērtēt mārketinga komunikācijas iespējas uzņēmumu un iestāžu mērķu sasniegšanā; • raksturot mārketinga komunikācijas atsevišķu elementu būtību un lomu mārketinga procesā; • izvērtēt un izvēlēties atbilstošas mārketinga komunikācijas metodes, integrēt tās un izstrādāt mārketinga efektivitāti paaugstinošas aktivitātes.
Kompetences:Studējošie spēj lietot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes mārketingā un mārketinga komunikācijā. Spēj izmantot dažādas ideju meklēšanas metodes mārketinga komunikācijas inovativitātes nodrošināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rossiter, J. R. (2018). Marketing Communications: Objectives, Strategy, Tactics. 1st edition. SAGE Publications Ltd, 584 p.
2Shimp, T. A., Andrews, J. C. (2017). Advertising, promotion and other aspects of integrated marketing communication. Mason, OH: Cengage, 752 p.
3Praude, V., Šalkovska, J. (2015). Integrētā mārketinga komunikācija: reklāma, produktu realizācijas veicināšana, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, sabiedriskās saskarsmes, sponsorēšana, personiskā apkalpošana, izstādes. Rīga: Burtene, 1.grāmata 464 lpp., 2.grāmata 416 lpp.
4Blakeman, R. (2018). Integrated Marketing Communication: Creative Strategy from Idea to Implementation. 3rd Edition. Rowman & Littlefield Publishers, 368 p.
Papildu literatūra
1The Routledge companion to the future of marketing. (2014). Edited by Luiz Moutinho, Enrique Bigné and Ajay K. Manrai. 1st Edition. London; New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 470 p.
2Safko L. (2010). The social media bible. Tactic, tools and strategies for business sucsess. John Wiley & Sons, 794 p.
3Kimeiša, L. (2013). Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām: padomi tekstu veidošanā, fakti, iedvesmojoši piemēri, idejas, jaunākās tendences. Rīga: Zvaigzne ABC, 2013, 125 lpp.
4Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W. (2015). Advertising account planning: planning and managing an IMC campaign. Third Edition. Armonk, New York: M.E. Sharpe, 252 p.
5Batat, W. (2019). Experiential Marketing: Consumer Behavior, Customer Experience and The 7Es. Routledge: 278 p., e-gr.
6Goodluck, C., Anderson, W. (2016). International Marketing: Theory and Practice from Developing Countries. Unabridged edition, e-gr.
7Plume, C., Dwivedi, Y., Slade, E. (2016). Social Media in the Marketing Context: A State of the Art Analysis and Future Directions. Chandos Publishing: 182 p., e-gr.
8Batley, M. (2015). Brand Meaning: Meaning, Myth and Mystique in Today's Brands. 2nd New edition. Routledge, 230 p., e-gr.
9Praude V., Šalkovska J. (2018) Satura mārketings internetā. Rīga: Burtene, 256 lpp.