.
Ievads studijās un praktiskā uzņēmējdarbība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_168 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Tirgzinības un reklāma; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas matemātikā. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīt studiju procesu un iegūt nepieciešamās zināšanas uzsākot studiju procesu. Apgūt uzņēmējdarbības teorijas, vadības nozīmi uzņēmējdarbības uzsākšanā un veidot biznesa plānu, kā arī attītstīt prezentācijas prasmi. Prast atrast iespējas piesaistīt finansējumu uzņēmējdarbības uzsākšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: ko nozīmē studijas RSU? | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Studējošā rokasgrāmatas sadaļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | E-studijas vides un bibliotēkas iespējas RSU. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Biznesa plāna finanšu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
13 | Veiksmīgās uzņēmējdarbības uzsākšanas piemēru situāciju analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Tirgus segmentācijas un mārketinga stratēģijas izveide – darbs grupās pie savas biznesa idejas izstrādes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Finansējuma piesaistes iespējas. Prezentācijas izveide investoriem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: ko nozīmē studijas RSU? | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Studējošā rokasgrāmatas sadaļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | E-studijas vides un bibliotēkas iespējas RSU. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ievads. Uzņēmējdarbības teorijas (ievads uzņēmējdarbībā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Starptautiskās uzņēmējdarbības vides izmaiņas mūsdienās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Uzņēmēja svarīgākās īpašības un to attīstības iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Komandas darba būtiskākie aspekti. Empātija un konfliktu risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Biznesa ideju ģenerēšana. Biznesa plāna būtība un nozīme. Kā arī biznesa plāna daļas – uzņēmuma un preces/pakalpojuma aprakstu apskats. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Biznesa plāna daļas – mārketinga plāns un tirgus analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Biznesa plāna finanšu daļa un risku analīze. Biznesa plāna noformēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Prezentācijas prasmju attīstība. Biznesa prezentāciju atšķirība no akadēmiskajām prezentācijām. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, biznesa plānu sadaļu izveide, grupu darbi un patstāvīgie darbi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un gala darbs – izstrādāts un aizstāvēts biznesa plāns. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: aktivitāte semināros (20%); mājas darbi (40%); biznesa plāna izstrāde un prezentācija (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa ievadā studenti iegūs zināšanas par studiju procesu universitātē, atsauču formulēšanu un izvēli, bibliotēkas lietošanu veiksmīgam studiju procesam u.tml. Studenti iegūst zināšanas par uzņēmējdarbības teorijām, mūsdienu uzņēmējdarbības īpatnībām, kas saistās ar vides izmaiņām; kā arī par emocionālās inteliģences nozīmi uzņēmējdarbībā un komandas darbā. Bez tam kursa apguves rezultātā studenti iepazīst biznesa plānu rakstīšanas pamatus. | ||||||||
Prasmes: | Pēc veiksmīgas kursa apguves studenti spēj izvērtēt savas biznesa idejas tirgus potenciālu, spēj novērtēt potenciālo pircēju vajadzības saistībā ar jauno produktu vai pakalpojumu, kā arī orientējas jaundibināto uzņēmumu svarīgākajos finanšu rādītājos. | ||||||||
Kompetences: | Kursa ietvaros, studenti iegūst ar komandas darbu saistītās kompetences, spēj argumentēt, balstoties uz analīzi un faktiem, pierādīt savas biznesa idejas vērtību plašākajai auditorijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Goleman, D. Emotional Intelligence: Why it Can Matter More then IQ, Bantam. 2005. | ||||||||
2 | Heath, D., Heath C. Made to Stick. Random House, 2007. | ||||||||
3 | Barrow, C., Barrow, P., Brown, R. The business plan workbook. Kogan Page, 9th edition, 2018. | ||||||||
4 | Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. John Wiley and Sons, 2013. | ||||||||
5 | Rurāne, M. Finanšu pārvaldība un analīze. Avots, 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | McGrath, R. G. The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business. 2013. | ||||||||
2 | Stutely, R. The Definitive Business Plan: The Fast Track to Intelligent Planning for Executives and Entrepreneurs. 3rd edition, 2012. | ||||||||
3 | Zacharakis, A., Spinelli, S., Timmons, A. J. Business Plans that Work: A Guide for Small Business. 2nd edition, 2011. | ||||||||
4 | Hilton, R. W. Managerial Accounting: Creating Value in a Dynamic Business Environment. 9th edition, 2010. | ||||||||
5 | Pauli, G. Zilā ekonomika 3.0. Zvaigzne ABC, 2018. | ||||||||
6 | Driņķe, Z. Kvalitātes vadības sistēmas Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai. Biznesa augstskola Turība, 2019. |