.
Pētījuma datu analīze
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2022 15:50:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SL_030 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Matemātika; Varbūtību teorija un matemātiskā statistika | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Diāna Kalniņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Statistikas mācību laboratorija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Baložu iela 14, A korpuss, Rīga, +371 67060897, statistikarsu[pnkts]lv, www.rsu.lv/statlab | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmeņa pieredze pētniecībā un priekšzināšanas par pētījumu metodoloģiju. | ||||||||
Mērķis: | Uzlabot maģistra studiju programmas studentu izpratni par kvantitatīvo un kvalitatīvo datu apstrādes metodēm; uzlabot datu apstrādes prasmes; attīstīt spēju patstāvīgi izvēlēties piemērotāko datu apstrādes metodi atbilstoši hipotēzēm vai pētījuma problēmai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads datu apstrādē. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizaina atšķirības. Datu apstrādes veidi kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma dizainā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Datu ievade un sagatavošana apstrādei. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Pētījuma datu apstrāde kvalitatīvajā pētījumā: kvalitatīvā kontentanalīze, tematiskā analīze, integratīvā fenomenoloģiskā analīze (IFA). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Pētījuma datu apstrāde kvantitatīvajā pētījumā: aprakstošā un secinošā statistika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Rezultātu aprakstīšana un formatēšana, rezultātu atspoguļošana kvalitatīva un kvantitatīva pētījuma dizainā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi lasīt obligāto literatūru, patstāvīgi un nodarbībā veikt datu apstrādi un analīzi, patstāvīgi aprakstīt un prezentēt iegūtos rezultātus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīga savu datu apstrāde, iegūto rezultātu aprakstīšana un prezentēšana grupā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie lieto pētniecībā pieņemto terminoloģiju, skaidro atšķirības starp dažādām datu apstrādes metodēm, nosauc un raksturo dizainam specifiskās datu apstrādes metodes. | ||||||||
Prasmes: | Spēj apstrādāt datus, saskaņā ar pētījuma hipotēzi un pētījuma jautājumiem, korekti atspoguļo pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Izmanto pētījuma dizainam atbilstošās datu apstrādes metodes, analizē un interpretē rezultātus, balstoties uz rezultātiem, noraida vai apstiprina hipotēzi, sniedz atbildes uz pētījuma jautājumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere, A. un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa. | ||||||||
2 | Kroplijs, A. un Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Raščevska, M. un Kristapsone, S. (2000). Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga: Izglītības soļi. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Mārtinsone, K., Perepjolkina, V. un Šneidere, K. (red.) (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Otrais, atjaunotais izdevums. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Leavy, P. (ed.) (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. New York: Oxford University Press. | ||||||||
2 | SPSS for social scientists /Acton C., et.al./ Basingstoke: Palgrave Macmillan (2009). 363 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Choosing the Correct Statistical Test in SAS, STATA and SPSS. |