Pārlekt uz galveno saturu

Kardiotrenažieri un spēka trenažieri

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.03.2022 15:17:47
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_032LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Ārstniecība; Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sporta un uztura katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, suukatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Fizioloģija, bioķīmija, anatomija.
Mērķis:
Apgūt zināšanas, prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas, pielietojot veselības sporta treniņā kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus, pilnveidot prasmes un iemaņas to pielietošanā fiziskās sagatavotības paaugstināšanā, veselības nostiprināšanā un traumu profilaksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vingrinājumi ar personīgo svaruNodarbības2.00cits
2Kompleksie vingrinājumi ar savu svaru un pretestībām, intensitātes variācijasNodarbības2.00cits
3Pamata jeb "bāzes" vingrinājumi spēka sporta veidos ar inventāru, mācīšanas metodika un pielietošanaNodarbības1.00auditorija
4Vingrinājumi dažādām muskuļu grupām ar pretestībāmNodarbības6.00auditorija
5Svarbumbu izmantošana spēka treniņāNodarbības2.00auditorija
6Treniņu programmu sastādīšana, darba ar klientu simulācijasNodarbības2.00auditorija
7Dažādas intensitātes treniņi, augstas intensitātes treniņi ar personīgo svaruNodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vingrinājumi ar personīgo svaruNodarbības2.00cits
2Kompleksie vingrinājumi ar savu svaru un pretestībām, intensitātes variācijasNodarbības2.00cits
3Pamata jeb "bāzes" vingrinājumi spēka sporta veidos ar inventāru, mācīšanas metodika un pielietošanaNodarbības1.00auditorija
4Vingrinājumi dažādām muskuļu grupām ar pretestībāmNodarbības6.00auditorija
5Svarbumbu izmantošana spēka treniņāNodarbības2.00auditorija
6Treniņu programmu sastādīšana, darba ar klientu simulācijasNodarbības2.00auditorija
7Dažādas intensitātes treniņi, augstas intensitātes treniņi ar personīgo svaruNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi apgūt spēka vingrinājumus un to pielietojumu pēc docētāja norādītajiem literatūras avotiem. Rūpēties par savas fiziskās sagatavotības paaugstināšanu un uzturēšanu, izmantojot kardiotrenažierus un spēka trenažierus.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšana sastāv no kumulatīvā eksāmena, viena eksāmena daļa ir starpsemestra ieskaite, kurā tiek vērtēts vingrinājumu tehniskais izpildījums ar svarbumbām, veselības nostiprināšanai. Otra eksāmena daļa ir vingrinājumu programmas sastādīšana un darba ar klientu simulācija. Šī daļa tiek vērtēta 10 punktu skalā, kas arī veido studiju kursa gala vērtējumu ballēs. Lai saņemtu gala vērtējumu, obligāti sekmīgi jānokārto abas eksāmena daļas un jābūt apmeklētam praktiskajām nodarbībām.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst pamatzināšanas un spēj aprakstīt kardiotrenažieru un spēka trenažieru pielietošanu veselības sportā aerobo darbaspēju paaugstināšanai, balsta un kustību sistēmas nostiprināšanai, veselības uzlabošanai, traumu un dažādu slimību profilaksei.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs izmantot kardiotrenažierus un spēka trenažierus, kā arī vingrinājumus ar brīvajiem svariem dažādu sabiedrības grupu fizisko aktivitāšu organizēšanai.
Kompetences:Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: • izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei; • izglītot un pārliecināt klientus par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Dzenis A., Grāvītis U., Knipše G. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2022, 375 lpp.
2Frederick Delavier. Strength Training Anatomy. 2022
3Luika S. (projekta vadītāja) un autoru kolektīvs. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC, 2015, 239 lpp.
4Priedīte S. un autoru kolektīvs. Fiziskās aktivitātes receptes izrakstīšana ģimenes ārsta praksē. Valsts Sporta medicīnas centrs. Rīga, 2014.
5Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, Valters un Rapa, 2008. (akceptējams izdevums)
6Ārvalstu studentiem/For International students:
7Frederick Delavier. Strength Training Anatomy. 2022
Papildu literatūra
1Bompa Tudor O. Conditioning Young Athletes / Tudor O. Bompa, Michael Carrera. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. 1 tiešsaistes resurss (viii, 296 lpp.)
2Santana Juan Carlos. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.)
3Bess H.M, Leighann F. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics, 2009, 248 pp
4Bouchard C, Blair S.N., Haskell W.L. Physical Activity and Health. Human Kinetics, 2007, 424 pp
5McArdle W.D., Katch F.I., Katch V.L. Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2007, 1158p.
6Jones C., Rose D. Physical Activity Instruction of Older Adults. Human Kinetics, 2019, 424 pp
7Hoffman J. Norms for Fitness, Performance and Health. Human Kinetics, 2006, 232 pp
8Ehrma J.K, Gordon P.M., Visich P.S., Ketevian S.J. Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics, 2009, 712 pp
9Virgilio S. Active Start for Healthy Kids. Activities, Exercises, and Nutrition Tips. Human Kinetics, 2006, 240 pp