Pārlekt uz galveno saturu

Grupu nodarbību pamati un terminoloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.02.2023 11:43:58
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_170LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gundega Immere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sporta un uztura katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, spkatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)18Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas54
Kopā kontaktstundas54
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas27
Kopā kontaktstundas27
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas anatomijā, sporta fizioloģijā, sporta bioķīmijā, biomehānikā, vispārējā pedagoģijā, vispārējā attīstības un saskarsmes psiholoģijā, sporta terminoloģijā, sporta treniņu teorijas pamatos, uztura pamatos.
Mērķis:
Augsti kvalificētu sporta speciālistu (fitnesa treneru) sagatavošanu un spēju organizēt, vadīt grupu nodarbības profesionālā līmenī sporta un veselības jomā. Spēju prasmīgi pielietot dažādas fitnesa metodes, līdzekļus, kā arī radīt izpratni par veselīga dzīves veida nozīmi uz organismu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Terminoloģijas pamati. Nodarbības struktūra- ievada daļa, galvenā daļa, nobeiguma daļa. Mērķis un uzdevumi. Līdzekļi un metodes. Didaktiskie paņēmieni. Intensitāte un apjoms. Konspekta izveide.Nodarbības2.00auditorija
2Klasiskā aerobika- nodarbības struktūra. Aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Inetnsitāte un apjoms.Nodarbības2.00sporta zāle
3Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības2.00sporta zāle
4Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. Darbs grupās.Nodarbības2.00sporta zāle
5Funkcionāla nodarbība- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības2.00sporta zāle
6Funkcionāla nodarbība ar dažādu inventāru- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības2.00sporta zāle
7Apļa treniņa metodes pielietošana grupu nodarbībās. Nodarbības struktūra. Nodarbības izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības2.00sporta zāle
8Apļa treniņš izmantojot dažādu inventāru- nodarbības struktūra, mērķis un uzdevumi. Metodes un līdzekļi. Apjoms un intensitāte.Nodarbības2.00sporta zāle
9Praktisko nodarbību vadīšana. Darbs grupās.Nodarbības2.00sporta zāle
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Terminoloģijas pamati. Nodarbības struktūra- ievada daļa, galvenā daļa, nobeiguma daļa. Mērķis un uzdevumi. Līdzekļi un metodes. Didaktiskie paņēmieni. Intensitāte un apjoms. Konspekta izveide.Nodarbības1.00auditorija
2Klasiskā aerobika- nodarbības struktūra. Aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Inetnsitāte un apjoms.Nodarbības1.00sporta zāle
3Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības1.00sporta zāle
4Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. Darbs grupās.Nodarbības1.00sporta zāle
5Funkcionāla nodarbība- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības1.00sporta zāle
6Funkcionāla nodarbība ar dažādu inventāru- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības1.00sporta zāle
7Apļa treniņa metodes pielietošana grupu nodarbībās. Nodarbības struktūra. Nodarbības izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms.Nodarbības1.00sporta zāle
8Apļa treniņš izmantojot dažādu inventāru- nodarbības struktūra, mērķis un uzdevumi. Metodes un līdzekļi. Apjoms un intensitāte.Nodarbības1.00sporta zāle
9Praktisko nodarbību vadīšana. Darbs grupās.Nodarbības1.00sporta zāle
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs grupās, konspekta izveide un realizēšana, nodarbības prezentēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Zināšanas, prasmes, iemaņas un kompetences par uzdevumu izpildi, produktīvs darbs grupās, mācību diskusijas, attieksme, individuālā attīstības dinamika. Izpildot iepriekš minētos nosacījumus, students kārto praktisko eksāmenu un saņem vērtējumu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Iegūst teorētiskās zināšanas par nodarbības struktūru, saturu, organizēšanu un realizēšanu. 2. Zināšanas par nodarbības izveides pamatprincipiem. 3. Zināšanas par dažādām metodēm un līdzekļiem grupu nodarbību vadīšanā.
Prasmes:1. Apgūst praktiskās iemaņas nodarbības organizēšanā un vadīšanā. 2. Spēj izveidot un pielietot aerobikas pamatsoļus, pamatsoļu kombināciju grupu nodarbībā. 3. Spēj izveidot spēka vingrojuma kompleksu grupu nodarbībās izmantojot dažādas organizācijas formas, metodes un līdzekļus. 4. Veido izpratni par ķermeņa harmonisku attīstību un veselības nostiprināšanas nozīmi.
Kompetences:Organizatoriskā, individuālā, pedagoģiskā, intelektuālā: 1. Izprot grupu nodarbības struktūru un saturu. 2. Izprot dažādu metožu un līdzekļu pielietošanas nozīmi grupu nodarbībās. 3. Didaktisko paņēmienu kopuma prasmīga pielietošana grupu nodarbībās. 4. Aerobikas pamatsoļu kombinācijas izveide un pielietošana. 5. Spēka vingrojumu, vingrinājumu integrēšana grupu nodarbībās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Krauksts V. Treniņu procesa periodizācija. Rīga, 2022.
2Kennedy- Armbruster, C. Methods of group exercise instruction. Human Kinetics, 2014.
3Roinnestad, B. Concurrent Aerobic and Strength Training: Scientific Basics and Practical Application. Springer Inernational Publishing, 2019.
4Fernāte A. Sporta treniņu teorijas pamati. Rīga, 2002.
5Švinks U. Vispārattīstošie vingrojumi sporta stundā. Rīga, 2004.