.
Veselības pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.09.2022 15:30:10
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_053 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Stars | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sabiedrības veselība, veselības veicināšana, pedagoģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kurss paredzēts, lai nodrošinātu topošo sabiedrības veselības maģistrantu gatavību iesaistīties veselības izglītības programmu sagatavošanā, īstenošanā un vērtēšanā. Studiju kursa mērķis – veselības pedagoģijas principu apguve, lai piedalītos veselības izglītības īstenošanā dažādās mērķa grupās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības izglītības teorētiskie pamati. Filozofiskie principi un modeļi veselības izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Veselības pedagoģija un veselības izglītība. Pamatprincipi. Programmu veidošanas teorijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Veselībpratības jēdziens un tā teorētiskais un praktiskais tvērums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Mācību metodes, metodiskie paņēmieni un organizācijas formas veselības izglītībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Mūsdienu mācīšanās teorijas un to pielietojums veselības izglītībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Veselības izglītības programmu izstrādāšana un izvērtēšana. Mācību rezultāti. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Studentu izstrādāto veselības izglītības programmu izvērtēšanas seminārs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studiju kursa rezultātā studenti izstrādās veselības izglītības programmas koncepciju izvēlētai mērķgrupai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos, patstāvīgo darbu prezentācijās (20%) • izstrādātā veselības izglītības programmas koncepcija un tās prezentācija (80%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Raksturot veselības izglītības un veselības pratības teorētiskos modeļus; • Paskaidrot galvenos pedagoģijas principus un konceptuālos skatījumus veselības izglītībā; • Vispārēja izpratne par veselības izglītības programmu dažādību; • Aprakstīt pedagoģiskos principus veselības izglītības programmās. | ||||||||
Prasmes: | • Pielietot problēmbalstītu pieeju veselības izglītībā; • Izvēlēties atbilstošas pedagoģiskās metodes veselības izglītības programmās; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai. | ||||||||
Kompetences: | • Identificēt noteiktas mērķgrupas vajadzības veselības izglītībā; • Izveidot veselības izglītības programmas; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rubana I.M. Mācīties darot. Rīga. Raka, 2004. 240.lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. 6.,7.,9.,10. nod. Zvaigzne ABC, 1999. 662. lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | K.Glanz, B.K.Rimer, F.M.Lewis. Health Behavior and Health Education: Theory, Research, and Practice. JosseyBass, 2015. 583p. | ||||||||
4 | Cottrell, R.R., et.al. Principles & foundations of health promotion and education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings, 2012. 384 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | D. Prets. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 383.lpp. | ||||||||
2 | Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: Raka, 2001. 168.lpp. | ||||||||
3 | Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā: mācību līdzeklis. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 63 lpp. | ||||||||
4 | VISC. Darbs ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem atkarību profilaksē: metodiskais līdzeklis pedagogiem un vecākiem. Talsu tipogrāfija, 2015. 42 lpp. | ||||||||
5 | Maslo, I. (red.) No zināšanām uz kompetentu darbību: mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 186 lpp. | ||||||||
6 | Žogla Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275.lpp. | ||||||||
7 | Contemporary theories of learning: learning theorists—in their own words. New York: Routledge, 2018, 235 p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Health Education Journal | ||||||||
2 | American Journal of Health Education | ||||||||
3 | Health Education (žurnāls) |