Pārlekt uz galveno saturu

Veselības pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.09.2022 15:30:10
Par studiju kursu
Kursa kods:SVUEK_053LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselībaMērķauditorija:Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Stars
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekatrsu[pnkts]lv, +371 67338307
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sabiedrības veselība, veselības veicināšana, pedagoģijas pamati.
Mērķis:
Studiju kurss paredzēts, lai nodrošinātu topošo sabiedrības veselības maģistrantu gatavību iesaistīties veselības izglītības programmu sagatavošanā, īstenošanā un vērtēšanā. Studiju kursa mērķis – veselības pedagoģijas principu apguve, lai piedalītos veselības izglītības īstenošanā dažādās mērķa grupās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Veselības izglītības teorētiskie pamati. Filozofiskie principi un modeļi veselības izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
2Veselības pedagoģija un veselības izglītība. Pamatprincipi. Programmu veidošanas teorijas.Lekcijas1.00auditorija
3Veselībpratības jēdziens un tā teorētiskais un praktiskais tvērums.Nodarbības1.00auditorija
4Mācību metodes, metodiskie paņēmieni un organizācijas formas veselības izglītībā.Nodarbības1.00auditorija
5Mūsdienu mācīšanās teorijas un to pielietojums veselības izglītībā.Nodarbības1.00auditorija
6Veselības izglītības programmu izstrādāšana un izvērtēšana. Mācību rezultāti.Nodarbības1.00auditorija
7Studentu izstrādāto veselības izglītības programmu izvērtēšanas seminārs.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa rezultātā studenti izstrādās veselības izglītības programmas koncepciju izvēlētai mērķgrupai.
Vērtēšanas kritēriji:
• individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos, patstāvīgo darbu prezentācijās (20%) • izstrādātā veselības izglītības programmas koncepcija un tās prezentācija (80%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Raksturot veselības izglītības un veselības pratības teorētiskos modeļus; • Paskaidrot galvenos pedagoģijas principus un konceptuālos skatījumus veselības izglītībā; • Vispārēja izpratne par veselības izglītības programmu dažādību; • Aprakstīt pedagoģiskos principus veselības izglītības programmās.
Prasmes:• Pielietot problēmbalstītu pieeju veselības izglītībā; • Izvēlēties atbilstošas pedagoģiskās metodes veselības izglītības programmās; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.
Kompetences:• Identificēt noteiktas mērķgrupas vajadzības veselības izglītībā; • Izveidot veselības izglītības programmas; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rubana I.M. Mācīties darot. Rīga. Raka, 2004. 240.lpp. (akceptējams izdevums)
2Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. 6.,7.,9.,10. nod. Zvaigzne ABC, 1999. 662. lpp. (akceptējams izdevums)
3K.Glanz, B.K.Rimer, F.M.Lewis. Health Behavior and Health Education: Theory, Research, and Practice. JosseyBass, 2015. 583p.
4Cottrell, R.R., et.al. Principles & foundations of health promotion and education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings, 2012. 384 lpp. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1D. Prets. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 383.lpp.
2Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: Raka, 2001. 168.lpp.
3Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā: mācību līdzeklis. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 63 lpp.
4VISC. Darbs ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem atkarību profilaksē: metodiskais līdzeklis pedagogiem un vecākiem. Talsu tipogrāfija, 2015. 42 lpp.
5Maslo, I. (red.) No zināšanām uz kompetentu darbību: mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 186 lpp.
6Žogla Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275.lpp.
7Contemporary theories of learning: learning theorists—in their own words. New York: Routledge, 2018, 235 p.
Citi informācijas avoti
1Health Education Journal
2American Journal of Health Education
3Health Education (žurnāls)