.
Angļu valoda audiologopēdijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:29
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_048 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sniedze Vilde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas kursa apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studiju programmā studējošo izpratni par medicīnas terminoloģijas pareizu lietošanu angļu valodā izvēlētajā specialitātē; veicināt tās praktisku izmantošanu; attīstīt studējošo komunikatīvās prasmes studiju un turpmākā darba nolūkam. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads: pamattermini. Cilvēka ķermenis: elpošanas orgāni, gremošanas sistēma, runas orgāni, dzirdes orgāni. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Fonētika/Fonoloģija: pamattermini, skaņu radīšana, latviešu un angļu skaņu sistēmu un skaņu radīšanas salīdzinājums, transkripciju rakstīšana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Slimības un to simptomi saistīti ar mācīšanās traucējumiem, to ārstēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Slimības un to simptomi, saistīti ar runas traucējumiem, to diagnoztika un ārstēšana. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Zīmju valodas. Runas un dzirdes palīgierīces. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Audiologopēda, audiologa darba pienākumi un sadarbība ar saistītajām medicīnas nozarēm. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pacienta izmeklēšanas metodes, medicīniska atzinuma rakstīšana, pacienta raksturojums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Glosārija izveide apkopojot kursā apgūto terminoloģiju, sadalot to attiecīgi pa kursa plāna tēmām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums un līdzdalība; atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās; Eksāmens: 1) rakstveida pārbaudes darbs, kurā tiek vērtēts gan valodas lietojums, gan saturiskais attainojums; 2) sagatavota prezentācija par izvēlētajiem runas vai mācību traucējumiem (7 – 10 min.). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • atpazīt un interpretēt medicīnas terminu lietošanu; • izprast un analizēt medicīniska satura tekstus; • izklāstīt savas domas un argumentēt savu viedokli, lietojot atbilstošas valodas struktūras. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • prasmīgi lietot medicīnas terminus profesionālos nolūkos; • lasīt/tulkot (ja nepieciešams) tekstus specialitātē; • sniegt norādījumus svešvalodā par runas defektu korekciju klientiem; • sagatavot referātu un uzstāties ar tā prezentāciju svešvalodā. | ||||||||
Kompetences: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • pareizi lietot un praktiski izmantot apgūtās zināšanas un prasmes studiju procesā un praktiskajā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nav vienota tekstu un uzdevumu krājuma Audiologopēdijas kursa programmai, bet leksiskais materiāls ir izmantojams no sekojošiem izdevumiem: | ||||||||
2 | Chabner, D.-E. The Language of Medicine. W.B. Saunders Co, 2007 (terminu analīze, pamatelementi medicīnas terminoloģijas veidošanā, latīņu un grieķu valodas elementi, u.c.) | ||||||||
3 | Glendinning, E., Howard, R. (2007) Professional English in Use, Medicine. UK:Cambridge University Press, 2007 (uzdevumi terminoloģijas pārbaudēm) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Alison Pohl, Test your Professional English, Penguin English, 2003 (uzdevumi studējošo individuālajam darbam). | ||||||||
2 | The Alternative Advisor - The Complete Guide to Natural Therapies and Alternative Treatments, Alexandria, Virginia (tēmas: earache, hearing problems, etc.) | ||||||||
3 | Check your English Vocabulary for Medicine (3rd edition), A&C Black, London, 2009 | ||||||||
4 | Teksti, audio un video materiāli; http://kidshealth.org./kid/feeling (materiāli par runas un dzirdes defektiem; materiāli par runas un dzirdes aparāta anatomiju, utt.) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no Interneta avotiem, vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām. |