.
Angļu valoda rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_080 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Miervaldis Karulis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas un prasmes vidusskolas programmas apmērā un nokārtots valsts centralizētais angļu valodas eksāmens. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studiju programmā studējošo izpratni par medicīnas terminoloģijas pareizu lietošanu angļu valodā izvēlētajā specialitātē; veicināt tās praktisku izmantošanu; attīstīt studējošo komunikatīvās prasmes studiju un turpmākā darba nolūkam. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads ortozēšanā-protezēšanā. Īss vēsturisks nozares apskats. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēka skelets: funkcijas, struktūra, kaulu saslimšanas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Locītavas: funkcijas, veidi, saslimšanas, izmežģījumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Amputācija: cēloņi, veidi, komplikācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Mugurkaula un ekstremitāšu deformācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Muskulatūra: funkcijas, struktūra, kustības, saslimšanas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Ortozes: vispārīgs raksturojums, veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Apakšējo ekstremitāšu ortozes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Augšējo ekstremitāšu un mugurkaula ortozes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Protēzes: vispārīgs raksturojums, veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Apakšējo ekstremitāšu protēzes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Augšējo ekstremitāšu protēzes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Materiāli un iekārtas ortožu un protēžu izgatavošanai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Ortožu un protēžu gatavošanas process. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Praktisko nodarbību laikā studējošie piedalās pāru un grupu darbā, veic interaktīvus vingrinājumus, piedalās diskusijās par tiem interesējošām tēmām atbilstoši studiju programmas saturam; veido dialogus, veic pāru darbu. Reizi mēnesī katram studentam ir iespēja uzstāties ar referātu par individuāli sagatavotu tēmu (izmantojot Power Point prezentāciju). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Nodarbību apmeklējums; • Līdzdalība un atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās; • Laikus un kvalitatīvi izpildīti patstāvīgie darbi (ziņojumi, prezentācijas); • Sekmīgi vērtējumi kontroldarbos (3) pēc tēmu apguves; • Vērtēšanā tiek izmantota procentu sistēma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • Atpazīt un interpretēt medicīnas terminoloģijas lietošanu; • Izprast un analizēt medicīniska satura tekstus; • Izklāstīt savas domas un argumentēt savu viedokli, lietojot atbilstošas valodas struktūras. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais pratīs: • Prasmīgi lietot medicīnas terminus profesionālos nolūkos; • Lasīt vai tulkot tekstus specialitātē profesionālā darba vajadzībām; • Sniegt norādījumus angļu valodā klientiem, kam nepieciešama balsta-kustību korekcija un rehabilitācija; • Sagatavot referātu un uzstāties ar tā prezentāciju svešvalodā; | ||||||||
Kompetences: | Pēc sekmīgi apgūtas studiju programmas studējošais spēs pareizi lietot un praktiski izmantot apgūtās zināšanas un prasmes studiju procesā un praktiskajā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Chabner, D.-E. The Language of Medicine.W B Saunders Co, 2007 (terminu analīze, pamatelementi medicīnas terminoloģijas veidošanā,u.c.) | ||||||||
2 | Glendinning, E., Howard, R. (2007) Professional English in Use, Medicine. UK: Cambridge University Press, 2007(uzdevumi zināšanu pārbaudēm) | ||||||||
3 | Lusardi M.M., Jorge M., Nielsen C.C. Orthotics & Prosthetics in Rehabilitation, third edition, 2013, Elsevier, 839 p. | ||||||||
4 | P. Fitzgerald, M. McCullagh, R. Wright, English for Medicine in Higher Education Studies, Course Book, Garnet Education, 2014 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Alison Pohl, Test your Professional English, Penguin English, 2003 (uzdevumi zināšanu pārbaudei, ko var izmantot studējošo individuālajam darbam) | ||||||||
2 | The Alternative Advisor – The Complete Guide to Natural Therapies and Alternative Treatments, Alexandria, Virginia (tēmas: earache, hearing problems, u.c.) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Check your English Vocabulary for Medicine (3rd edition), A&C Black, London, 2009 | ||||||||
2 | http://kidshealth.org./kid/feeling | ||||||||
3 | (teksti par runas un dzirdes defektiem) | ||||||||
4 | Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no interneta avotiem vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām. |