Pārlekt uz galveno saturu

Angļu valoda rehabilitācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:12
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_080LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Miervaldis Karulis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas un prasmes vidusskolas programmas apmērā un nokārtots valsts centralizētais angļu valodas eksāmens.
Mērķis:
Veidot studiju programmā studējošo izpratni par medicīnas terminoloģijas pareizu lietošanu angļu valodā izvēlētajā specialitātē; veicināt tās praktisku izmantošanu; attīstīt studējošo komunikatīvās prasmes studiju un turpmākā darba nolūkam.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads ortozēšanā-protezēšanā. Īss vēsturisks nozares apskats.Nodarbības1.00auditorija
2Cilvēka skelets: funkcijas, struktūra, kaulu saslimšanas.Nodarbības2.00auditorija
3Locītavas: funkcijas, veidi, saslimšanas, izmežģījumi.Nodarbības1.00auditorija
4Amputācija: cēloņi, veidi, komplikācijas.Nodarbības1.00auditorija
5Mugurkaula un ekstremitāšu deformācijas.Nodarbības1.00auditorija
6Muskulatūra: funkcijas, struktūra, kustības, saslimšanas.Nodarbības2.00auditorija
7Ortozes: vispārīgs raksturojums, veidi.Nodarbības1.00auditorija
8Apakšējo ekstremitāšu ortozes.Nodarbības1.00auditorija
9Augšējo ekstremitāšu un mugurkaula ortozes.Nodarbības1.00auditorija
10Protēzes: vispārīgs raksturojums, veidi.Nodarbības1.00auditorija
11Apakšējo ekstremitāšu protēzes.Nodarbības1.00auditorija
12Augšējo ekstremitāšu protēzes.Nodarbības1.00auditorija
13Materiāli un iekārtas ortožu un protēžu izgatavošanai.Nodarbības1.00auditorija
14Ortožu un protēžu gatavošanas process.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Praktisko nodarbību laikā studējošie piedalās pāru un grupu darbā, veic interaktīvus vingrinājumus, piedalās diskusijās par tiem interesējošām tēmām atbilstoši studiju programmas saturam; veido dialogus, veic pāru darbu. Reizi mēnesī katram studentam ir iespēja uzstāties ar referātu par individuāli sagatavotu tēmu (izmantojot Power Point prezentāciju).
Vērtēšanas kritēriji:
• Nodarbību apmeklējums; • Līdzdalība un atbilžu kvalitāte praktiskajās nodarbībās; • Laikus un kvalitatīvi izpildīti patstāvīgie darbi (ziņojumi, prezentācijas); • Sekmīgi vērtējumi kontroldarbos (3) pēc tēmu apguves; • Vērtēšanā tiek izmantota procentu sistēma.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais spēs: • Atpazīt un interpretēt medicīnas terminoloģijas lietošanu; • Izprast un analizēt medicīniska satura tekstus; • Izklāstīt savas domas un argumentēt savu viedokli, lietojot atbilstošas valodas struktūras.
Prasmes:Pēc sekmīgi apgūtas studiju kursa programmas studējošais pratīs: • Prasmīgi lietot medicīnas terminus profesionālos nolūkos; • Lasīt vai tulkot tekstus specialitātē profesionālā darba vajadzībām; • Sniegt norādījumus angļu valodā klientiem, kam nepieciešama balsta-kustību korekcija un rehabilitācija; • Sagatavot referātu un uzstāties ar tā prezentāciju svešvalodā;
Kompetences:Pēc sekmīgi apgūtas studiju programmas studējošais spēs pareizi lietot un praktiski izmantot apgūtās zināšanas un prasmes studiju procesā un praktiskajā profesionālajā darbībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Chabner, D.-E. The Language of Medicine.W B Saunders Co, 2007 (terminu analīze, pamatelementi medicīnas terminoloģijas veidošanā,u.c.)
2Glendinning, E., Howard, R. (2007) Professional English in Use, Medicine. UK: Cambridge University Press, 2007(uzdevumi zināšanu pārbaudēm)
3Lusardi M.M., Jorge M., Nielsen C.C. Orthotics & Prosthetics in Rehabilitation, third edition, 2013, Elsevier, 839 p.
4P. Fitzgerald, M. McCullagh, R. Wright, English for Medicine in Higher Education Studies, Course Book, Garnet Education, 2014
Papildu literatūra
1Alison Pohl, Test your Professional English, Penguin English, 2003 (uzdevumi zināšanu pārbaudei, ko var izmantot studējošo individuālajam darbam)
2The Alternative Advisor – The Complete Guide to Natural Therapies and Alternative Treatments, Alexandria, Virginia (tēmas: earache, hearing problems, u.c.)
Citi informācijas avoti
1Check your English Vocabulary for Medicine (3rd edition), A&C Black, London, 2009
2http://kidshealth.org./kid/feeling
3(teksti par runas un dzirdes defektiem)
4Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no interneta avotiem vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām.