.
Prakse II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.08.2022 09:08:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_102 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Baiba Pumpiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Supervizora profesionālā darbība, Supervīzijas vēsture un pamata teorijas, Individuālā supervīzija, Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā, Supervīzija grupā, Prakse I. | ||||||||
Mērķis: | Pārraudzītā praksē studējošajiem attīstīt supervīzijas (individuāli un grupā) vadīšanas kompetenci, veikt pašrefleksiju par praksi, kā arī saņemt atgriezenisko saiti par savu darbu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Profesionālās vides specifika. Supervizējamā vajadzību un resursu novērtējums. Supervīzijas struktūra un organizācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Supervīzijas procesa plānojums un līgums. Sistēmiskā pieeja starppersonu komunikācijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Konsultēšanas un intervences metodes supervīzijā. Supervīziju novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Konfliktu vadība supervīzijā un mediācija. Reflektīva, konstruktīva darbība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Dokumentācija, kas saistīta ar supervīzijas procesu, rezultātu apkopojums un novērtējums. Ētikas jautājumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Gadījumu supervīzija, ja nepieciešams, atgriežoties pie iepriekš minētajām tēmām. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt kursa materiālu, lasot literatūru. Prakses uzdevumu izpilde (supervizora pārraudzībā veikt personas un grupas izvērtējumu, sastādīt plānu un vadīt supervīziju, izvēloties piemērotas darba metodes). Sava darba protokolēšana un supervīziju protokolēšana. Jautājumu formulēšana par supervīzijas gaitu un atspoguļošana protokolos. Jautājumu sagatvošana prakses supervīzijai. Prezentācijas par diviem gadījumiem sagatavošana. Profesionālās izaugsmes dienasgrāmata. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Regulāra aktīva dalība supervīzijās, korekti aizpildīti supervīziju protokoli, prezentācijas par diviem gadījumiem, profesionālās izaugsmes pašnovērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apraksta vides specifiku, definē supervizējamā vajadzības un resursus, raksturo supervīzijas struktūru un organizāciju, skaidro vienošanās nosacījumus. Raksturo un pamato izvērtēšanas un supervīzijas metodes darbam individuāli, grupā, apraksta intervences supervīzijas procesā starppersonu komunikācijas kontekstā, kā arī supervīzijas novērtējuma kritērijus. Skaidro konfliktu vadības posmus supervīzijā. Apraksta ētikas dilemmas. | ||||||||
Prasmes: | Veic izvērtēšanu, izveido supervīziju plānu, pielieto personai/ grupai piemērotas metodes un intervences supervīzijas procesā; analizē un novērtē supervīzijas procesa attīstību un efektivitāti, noformē supervīzijas dokumentāciju, veic pašrefleksiju. | ||||||||
Kompetences: | Organizē, administrē un vada supervīzijas procesu individuālā/ grupu līmenī, izprotot profesionālās vides specifiku un pielietojot atbilstošas metodes/ intervences; noformē ar supervīziju saistīto dokumentāciju, ievērojot tiesiskos nosacījumus un īstenojot ētisko atbildību. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Acu kontakts konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Apkopošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
3 | Atgriezeniskā saite | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Atslēgas vārdu dzirdēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
5 | Balss un runas kvalitāšu pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
6 | Es/Citi apgalvojumu pamanīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
7 | Fokusēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
8 | Iedrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
9 | Ieteikumi | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
10 | Jautājumu uzdošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
11 | Klusuma pauze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
12 | Konfrontācija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
13 | Ķermeņa valodas pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
14 | Ķermeņa valodas un mīmikas pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
15 | Neatbilstību pamanīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
16 | Norādījumi / Instrukcija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
17 | Parafrāze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
18 | Pašatklāšanās pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
19 | Profesionālā pašrefleksija konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
20 | Sejas izteiksmes pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
21 | Sesijas/konsultācijas strukturēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. un Mihailova, S. (Sast.). (2017). Supervīzija: teorija, pētījumi un prakse. Rīga: RSU | ||||||||
2 | Carroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
3 | Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (2014). Fundamentals of Clinical Supervision. (5th ed.). Pearson Education Limited. | ||||||||
4 | Aasheim, L.L. (2012). Practical clinical supervision for counselors: an experiential guide. New York, NY: Springer. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Driscoll, J. (2007). Practising Clinical Supervision: a Reflective Approach. London: Elsevier Health Sciences. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Proctor, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. (2nd ed.). London: SAGE Publications Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Fleming, I., & Steen, L. (2012). Supervision and clinical psychology : Theory, practice and perspectives / edited by Ian Fleming and Linda Steen. (2nd ed.). Hove, East Sussex: Routledge. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bash, L. (Ed.). (2007). Best Practices in Adult Learning:Anker Publishing Co. | ||||||||
2 | Culbreth, J.R. & Brown, L.L. (Eds). (2010). State of the art in clinical supervision. New York, N.Y.: Routledge. | ||||||||
3 | Koķe, T. (1999). Pieaugušo izglītības attīstība: raksturīgākās iezīmes. Rīga: Mācību apgāds NT. | ||||||||
4 | Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. (2007). Rīga: Latvijas Universitāte. | ||||||||
5 | Mārtinsone, K. (Sast.). (2010). Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
6 | Perepjolkina, V. un Mārtinsone, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei. RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Rīga: RSU. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Supervision | ||||||||
2 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
3 | Journal of Supervision and Training |