.
Prakse III
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.05.2022 09:01:50
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_103 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Baiba Pumpiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi – Individuālā supervīzija, supervīzija grupā, Uzņēmējdarbība, Konsultēšanas un problēmu risināšanas metodes supervīzijā, Komandas un organizācijas supervīzija. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt profesionālās zināšanas, prasmes un kompetenci praktiskajā darbā ar organizāciju/komandu; trenēt prasmi veikt organizācijas un/vai komandas izvērtēšanas un supervīzijas procesu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācijas kultūra un tās ietekme uz supervīzijas procesu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Organizācijas procesu izvērtēšana. Organigramma. Kontrakta slēgšana ar organizāciju. Hipotēžu izvirzīšana. Risinājumu alternatīvas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Organizācijas/komandas attīstības vajadzībām atbilstošas teorētiskās pieejas un uz pierādījumiem balstīta prakse darbā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Dažādu supervīzijas metožu lietojums praksē organizācijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Supervīzijas par studējošā darbu praksē. Gadījumu supervīzija. Ētikas dilemmas. Grupas procesu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Prezentācijas un izaugsmes vērtējums. Pašrefleksija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti supervizora pārraudzībā veic organizācijas situācijas un/vai komandas izvērtējumu (t.sk, sagatavo organigrammu) un sastāda organizācijas un/vai komandas attīstības plānu un vada supervīziju organizācijai un/vai komandai, argumentējot izvēlētās darba metodes. Veic savas darbības protokolēšanu. Sagatavo prezentāciju par izvērtēšanas procesu, hipotēzi, izmantotajām metodēm un komandas dinamiku. Raksturo formulētos supervīziju efektivitātes novērtēšanas kritērijus. Raksta profesionālās izaugsmes dienasgrāmatu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | (1) dalība nodarbībās un supervīzijās, reflektējot par savu darbību. (2) prezentācija par prakses darbu. (3) profesionālās izaugsmes pašnovērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Raksturo supervīzijas procesu organizācijas līmenī, atpazīst un raksturo izvērtēšanas un supervīzijas procesa veicinošos un ierobežojošos faktorus. Izvēlas atbilstošu teorētisko bāzi darbam ar supervizējamo. Skaidro organigrammas un apraksta procesus sistēmiski. | ||||||||
Prasmes: | Veic organizācijas situācijas un/vai komandas izvērtējumu, sastāda organizācijas un/vai komandas attīstības plānu un vada supervīziju organizācijai un/vai komandai, piemērojot atbilstošas supervīzijas darba metodes. Noformē supervīzijas dokumentāciju. Veic sava darba izvērtējumu (pašrefleksija). Sniedz atgriezenisko saiti organizācijas vadībai par supervīzijas rezultātiem. | ||||||||
Kompetences: | Analizē un izvērtē supervizējamās organizācijas un/vai komandas attīstības vajadzības un izvēlas atbilstošu supervīzijas metodi. Izvērtē organizācijas un/vai komandas attīstības dinamiku. Piemēro atbilstošas supervīzijas darba metodes, lai veicinātu pārmaiņu nostiprināšanos organizācijā/komandā, atbilstoši pārmaiņu vadības teorijai un praksei. Pēc organizācijas vadības sistēmas analīzes izdara argumentētus secinājumus par vadības procesu pilnveides vajadzībām. Reflektīvi izvērtē un raksturo savu darbu ar organizāciju/komandu, kā arī izvērtē un raksturo organizācijas/komandas attīstības dinamiku. Strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Ievēro profesionālo ētiku. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Acu kontakts grupas konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Acu kontakts konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
3 | Apkopošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
4 | Atgriezeniskā saite | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
5 | Atslēgas vārdu dzirdēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
6 | Balss un runas kvalitāšu pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
7 | Es/Citi apgalvojumu pamanīšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
8 | Fokusēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
9 | Grupas kontrakts | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
10 | Iedrošināšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
11 | Ieteikumi | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
12 | Jautājumu uzdošana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
13 | Klusuma pauze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
14 | Konfrontācija | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
15 | Ķermeņa valodas pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
16 | Ķermeņa valodas un mīmikas pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
17 | Parafrāze | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
18 | Pašatklāšanās pielietošana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
19 | Sejas izteiksmes pamanīšana konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
20 | Sesijas/konsultācijas strukturēšana | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Besona, Ž., Bro, Ī. (2018). Psihoterapeitiskās attiecības. Eksistence, identitāte, vēsture. Rīga: LPOA | ||||||||
2 | Lūis, T., Amini, F., Lenons, R. (2003). Mīlestības teorijas pamati. Rīga: Madris. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Malans, D.H. (1997). Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | McWilliams (2011). Psychoanalytic Diagnosis. 2nd Edition. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Guilford Press (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Wiener, Jan. (2009). The Therapeutic Relationship: Transference, Countertransference, and the Making of Meaning (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Zakriževska- Belogrudova M. (2020). Supervīzija Latvijā: Izpētē pamatota attīstības iespēja, Rīga, RISEBA | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Кулаков, С.А. (2002). Практикум по супервизии в консультировании и психотерапии С-Петербург Речь | ||||||||
2 | Мак-Вильямс, Н. (2009). Психоаналитическая диагностика. Понимание структуры личности в клиническом процессе. M.: К | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://freepsychotherapybooks.org/supervision | ||||||||
2 | http://www.anse.eu/ | ||||||||
3 | http://www.supervizija.lv/ |