Pārlekt uz galveno saturu

Supervizora personības kvalitātes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.08.2022 14:40:52
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_133LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PedagoģijaMērķauditorija:Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Baiba Pumpiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)1Kopā lekciju kontaktstundas3
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)1Kopā nodarbību kontaktstundas3
Kopā kontaktstundas6
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)1Kopā lekciju kontaktstundas3
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)1Kopā nodarbību kontaktstundas3
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūts studiju kurss "Supervizora profesionālā darbība".
Mērķis:
Radīt iespēju maģistrantiem attīstīt ar studējošo personības kvalitātēm saistītās profesionālās kompetences: empātiju, sevis apzināšanos un pašrefleksiju, apzinātību un klātbūtni, stresa vadības un pašregulācijas prasmes, lai atpazītu un novērstu profesionālās izdegšanas risku.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Supervizora profesionālā kompetence. Personības briedums.Lekcijas1.00E-studiju vide
2Supervizora personības kvalitātes, laba skolotāja un laba speciālista īpašības.Nodarbības1.00auditorija
3Supervizora personība, supervīzijas attiecības, empātijas loma sadarbības veidošanā.Lekcijas1.00auditorija
4Supervīzijas attiecības, alianse, klātbūtnes, pašrefleksijas, ķermeņa apzinātības prasmes.Nodarbības1.00auditorija
5Stresa situācijas supervīzijas praksē, stresa vadības principi. Profesionālas izdegšanas prevence.Lekcijas1.00auditorija
6Stresa situāciju izpēte, stresa vadības principu lietošana.Nodarbības1.00auditorija
7Rūpes par sevi, pašaprūpes prasmes – relaksācija, vizualizācija, apzinātības prakse.Lekcijas1.00auditorija
8Pašaprūpes prasmju izpēte, apguve, pielietošana.Nodarbības1.00auditorija
9Savas supervizora kompetences novērtējums, pašrefleksija un atgriezeniskā saikne.Lekcijas1.00E-studiju vide
10Darbs ar supervizora kompetences novērtējumu, atgriezeniskās saiknes došana un saņemšana.Nodarbības1.00E-studiju vide
11Profesionālā tālākattīstība kā ētiska un profesionāla atbildība.Lekcijas1.00E-studiju vide
12Profesionālās tālākizglītības plāna veidošana.Nodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi nostiprināt studiju kursa materiālu par profesionālajām kompetencēm, lasot norādītos avotus, veicot piezīmes darba lapā. Veikt pašreflektīvu analīzi par savas personības iezīmēm, kas ir veicinošas un kas traucējošas supervizora darbā, fiksēt un reflektēt saņemtās atgriezeniskās saites pieredzes dienasgrāmatā. Fiksēt savu pieredzi dienasgrāmatā, izvēloties piemērotas pašregulācijas tehnikas un praktizējot tās ikdienā. Veikt savas profesionālās kompetences novērtēšanu, ko dokumentē protokolā. Veikt refleksiju par pieredzi konferencēs. Veikt tālākās profesionālās izaugsmes plānošanu, savu kompetenču attīstības novērtējumu.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva dalība nodarbībās un ieraksti darba lapā (30%); Veikti ieraksti profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā (10%); Veikta refleksija par pieredzi konferencēs (10%); Iesniegts darbs par savas profesionālās tālākattīstības plānu, ietverot savu kompetenču attīstības novērtējums un savu kompetenču attīstības plānošana (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie apraksta supervizora darbam nepieciešamos personības raksturojumus un kompetences, skaidro sadarbības alianses nosacījumus.
Prasmes:Studējošie mērķtiecīgi pilnveido savas profesionālās prasmes, izprotot nepārtrauktas kvalifikācijas pilnveidošanas nozīmi. Pielieto analītiskās, pašrefleksijas un pašregulācijas iemaņas stresa mazināšanai un pašaprūpei supervīzijas procesā. Piemēro apzinātības prakses elementus, relaksāciju, vizualizāciju.
Kompetences:Studējošie reflektē par savām prasmēm un pieredzi un sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par viņu prasmēm. Novērtē sev piemītošo kompetenci un izvirza uzdevumus savai tālākajai profesionālajai attīstībai. Veido pamatotu profesionālās izaugsmes plānu.
Klīniskās Prasmes:
Nr.SkillLevel
1Atgriezeniskā saiteB2 - Vidējs līmenis
2Profesionālā pašrefleksija konsultēšanāB2 - Vidējs līmenis
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, Mihailova (Sast.). (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. RSU.
2Falender, C. A., Cornish, J. A. E., Goodyear, R., et.al. (2004). Defining Competencies in Psychology Supervision: A Consensus Statement. Journal of Clinical Psychology, 60(7), 771-785. (akceptējams izdevums)
3Aasheim, L. L. (2012). Practical Clinical Supervision for Counselors: an Experiential Guide. NY: Springer. (akceptējams izdevums)
4Culbreth, J. R., & Brown, L. L. (Eds). (2010). State of the Art in Clinical Supervision. N.Y.: Routledge. (akceptējams izdevums)
5Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. (akceptējams izdevums)
6Perepjolkina, V., Mārtinsone, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei. RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Rīga: RSU.
Papildu literatūra
1Germer, C. K., Siegel, R. D., & Fulton, P. R. (Eds.). (2005). Mindfulness and Psychotherapy. Guilford Press.
2Hanson, R. (2009). Buddha's Brain: The Practical Neuroscience of Happiness, Love, and Wisdom. New Harbinger Publications.
Citi informācijas avoti
1Journal of Supervision
2Journal of Clinical Supervision
3Journal of Supervision and Training