.
Supervizora personības kvalitātes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.08.2022 14:40:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_133 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Baiba Pumpiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā lekciju kontaktstundas | 3 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 3 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā lekciju kontaktstundas | 3 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 3 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts studiju kurss "Supervizora profesionālā darbība". | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju maģistrantiem attīstīt ar studējošo personības kvalitātēm saistītās profesionālās kompetences: empātiju, sevis apzināšanos un pašrefleksiju, apzinātību un klātbūtni, stresa vadības un pašregulācijas prasmes, lai atpazītu un novērstu profesionālās izdegšanas risku. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Supervizora profesionālā kompetence. Personības briedums. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Supervizora personības kvalitātes, laba skolotāja un laba speciālista īpašības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Supervizora personība, supervīzijas attiecības, empātijas loma sadarbības veidošanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Supervīzijas attiecības, alianse, klātbūtnes, pašrefleksijas, ķermeņa apzinātības prasmes. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Stresa situācijas supervīzijas praksē, stresa vadības principi. Profesionālas izdegšanas prevence. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Stresa situāciju izpēte, stresa vadības principu lietošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Rūpes par sevi, pašaprūpes prasmes – relaksācija, vizualizācija, apzinātības prakse. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pašaprūpes prasmju izpēte, apguve, pielietošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Savas supervizora kompetences novērtējums, pašrefleksija un atgriezeniskā saikne. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Darbs ar supervizora kompetences novērtējumu, atgriezeniskās saiknes došana un saņemšana. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
11 | Profesionālā tālākattīstība kā ētiska un profesionāla atbildība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
12 | Profesionālās tālākizglītības plāna veidošana. | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt studiju kursa materiālu par profesionālajām kompetencēm, lasot norādītos avotus, veicot piezīmes darba lapā. Veikt pašreflektīvu analīzi par savas personības iezīmēm, kas ir veicinošas un kas traucējošas supervizora darbā, fiksēt un reflektēt saņemtās atgriezeniskās saites pieredzes dienasgrāmatā. Fiksēt savu pieredzi dienasgrāmatā, izvēloties piemērotas pašregulācijas tehnikas un praktizējot tās ikdienā. Veikt savas profesionālās kompetences novērtēšanu, ko dokumentē protokolā. Veikt refleksiju par pieredzi konferencēs. Veikt tālākās profesionālās izaugsmes plānošanu, savu kompetenču attīstības novērtējumu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība nodarbībās un ieraksti darba lapā (30%); Veikti ieraksti profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā (10%); Veikta refleksija par pieredzi konferencēs (10%); Iesniegts darbs par savas profesionālās tālākattīstības plānu, ietverot savu kompetenču attīstības novērtējums un savu kompetenču attīstības plānošana (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie apraksta supervizora darbam nepieciešamos personības raksturojumus un kompetences, skaidro sadarbības alianses nosacījumus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie mērķtiecīgi pilnveido savas profesionālās prasmes, izprotot nepārtrauktas kvalifikācijas pilnveidošanas nozīmi. Pielieto analītiskās, pašrefleksijas un pašregulācijas iemaņas stresa mazināšanai un pašaprūpei supervīzijas procesā. Piemēro apzinātības prakses elementus, relaksāciju, vizualizāciju. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie reflektē par savām prasmēm un pieredzi un sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par viņu prasmēm. Novērtē sev piemītošo kompetenci un izvirza uzdevumus savai tālākajai profesionālajai attīstībai. Veido pamatotu profesionālās izaugsmes plānu. | ||||||||
Klīniskās Prasmes: | |||||||||
Nr. | Skill | Level | |||||||
1 | Atgriezeniskā saite | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
2 | Profesionālā pašrefleksija konsultēšanā | B2 - Vidējs līmenis | |||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, Mihailova (Sast.). (2017). Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse. RSU. | ||||||||
2 | Falender, C. A., Cornish, J. A. E., Goodyear, R., et.al. (2004). Defining Competencies in Psychology Supervision: A Consensus Statement. Journal of Clinical Psychology, 60(7), 771-785. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Aasheim, L. L. (2012). Practical Clinical Supervision for Counselors: an Experiential Guide. NY: Springer. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Culbreth, J. R., & Brown, L. L. (Eds). (2010). State of the Art in Clinical Supervision. N.Y.: Routledge. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Perepjolkina, V., Mārtinsone, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei. RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Rīga: RSU. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Germer, C. K., Siegel, R. D., & Fulton, P. R. (Eds.). (2005). Mindfulness and Psychotherapy. Guilford Press. | ||||||||
2 | Hanson, R. (2009). Buddha's Brain: The Practical Neuroscience of Happiness, Love, and Wisdom. New Harbinger Publications. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Supervision | ||||||||
2 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
3 | Journal of Supervision and Training |