Pārlekt uz galveno saturu

Vecmātes darba organizācija un vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2022 09:40:44
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_340LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Vecmāšu zinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Ansule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sabiedrības veselība un epidemioloģija, veselības jēdziens un koncepcija, filozofija un medicīnas ētika, ievads uz pierādījumiem balstītā aprūpē.
Mērķis:
Veicināt zināšanu apguvi par aktuālajiem mātes un bērna veselības aprūpes organizācija principiem un metodēm, kā arī veselības aprūpes organizāciju kopumā, tās politikas un finansēšanas jautājumiem valstī un pasaulē. Iepazīstināt studentus ar veselības aprūpes menedžmenta teorētiskajiem pieņēmumiem un praktiskām metodēm, to pielietojuma iespējām. Sniegt izpratni par kvalitātes vadības sistēmu veselības aprūpes sistēmā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Veselības aprūpes sistēma pasaulē un Latvijā. Veselības aprūpes organizācijas un vadības principi. Vecmātes vadītājas darbs mātes un bērna veselības aprūpes procesa nodrošināšanā un veicināšanā, profesionālo darbību noteicošie likumdošanas akti (ICM, EMA pamatnostādnes)Lekcijas1.00auditorija
2Vecmātes vadītājas darbs mātes un bērna veselības aprūpes procesa organizēšanā un veicināšanā, teorija un prakseNodarbības1.00auditorija
3Lēmumu pieņemšanas process. Sadarbība ar valstiskām un nevalstiskām institūcijām. Cilvēkfaktora ietekmeLekcijas1.00auditorija
4Līderība vecmātes praksē. MūžizglītībaNodarbības1.00auditorija
5Veselības aprūpes organizācijas modeļi, filozofija un stratēģija. Organizācijas kultūra. Darba produktivitāti un apmierinātības ar darbu ietekmējošie faktoriLekcijas1.00auditorija
6Kvalitātes vadība. Personība darba vidē un psihosociālie faktori, to novērtēšanas metodes. Kļūdu un pieredzes monitoringsNodarbības1.00auditorija
7Vadības stili. Profesionālā deformācija darba vidē, izdegšana, monitoringa un profilakses iespējasLekcijas1.00auditorija
8Personāla prognozēšana un plānošana. Personāla motivēšana, darba samaksas sistēmas noteikšana un darba rezultātu novērtēšanaNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
E-studijās ievietoto un studiju kursā norādīto literatūras un informatīvo avotu analīze prezentācijas par nodarbību tēmām.
Vērtēšanas kritēriji:
Patstāvīgo darbu veikšana (25%), prezentācijas prezentēšana nodarbībās (25%), gala pārbaudījums (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs definēt mātes un bērna veselības aprūpes politiku, Latvijas Republikas un starptautiskos veselības aprūpes politikas dokumentus kopumā.
Prasmes:Studējošie apgūs spējas pielietot savā profesionālajā darbībā Latvijas Republikas un starptautiskos veselības aprūpes normatīvos likumdošanas un rekomendējošos aktus, tai skaitā ICM, un EMA pamatnostādnes vecmātes darba organizācijā.
Kompetences:Spēs definēt un analizēt kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipus. Spēs analizēt un piedāvāt risinājumus mātes un bērna veselības procesa organizēšanas un nodrošināšanas uzlabošanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1WHO recommendations, “Standards for improving quality of maternal and newborn care in health facilities”, 2016.
2Dukāte I. Vadībzinības rokasgrāmata. R., Zvaigzne ABC, 2004. (akceptējams izdevums)
3Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. SIA “Latvijas izglītības fonds”, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums)
4“Leadership 2050 : Critical Challenges, Key Contexts and Emerging Trends”. Matthew Sowcik, Anthony C. Andenoro, et.al. 2015
5Workplace Conflict Resolution Essentials for Dummies. Book Cover Image. by Vivian Scott, and Vivian Scott. PUBLISHER John Wiley & Sons, Incorporated. 2015
6Human Resources Management for Health Care Organizations: A Strategic Approach. Joan E. Pynes, Donald N. Lombardi, and Joan Pynes, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1WHO, Disability: The Convention on the Rights of Persons with Disabilities, 2020.
2Scrivens, E. (2004). Quality, Risk, and Control in Health Care. Maidenhead: Open University Press.
3The Politics of Maternity. Rosemary Mander and Jo Murphy-Lawless, 2013.
4Levy Shankman, MarcyAllen, Scott J.and more. “Emotionally Intelligent Leadership: A Guide for Students”, John Wiley & Sons, Incorporated, 2015.
5Modern health care delivery systems, care coordination and the role of hospitals, 2012.
Citi informācijas avoti
1European Organization for Quality. Available from: www.eoq.org
2European Agency of Health at work. Available from: https://osha.europa.eu/lv
3WHO, Maternal and perinatal health. Available from: https://www.who.int/reproductivehealth/publications/materna…
4The European Midwives Association (EMA), Position Papers. Available from: http://www.europeanmidwives.com/news
5International Confederation of Midwives. Available from: https://www.internationalmidwives.org/icm-projects/
6“Performance Leadership”. Karen Moustafa Leonard and Fatma Pakdil. Business Expert Press, 2016