Bērnu slimības I (bērnu gastroenteroloģija, bērnu pulmonoloģija) (PEK_025)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursā „Bērnu slimības I (bērnu gastroenteroloģija, bērnu pulmonoloģija)” studējošais apgūst bērnu elpceļu un gremošanas trakta biežāk sastopamās slimības, to izcelsmi, norisi, diferenciāldiagnozi, ārstēšanu un profilaksi.
Studiju kurss veido nepieciešamās prasmes un attieksmi šo zināšanu pielietošanai uzsākot studiju kursus „Bērnu slimības II - IV”.
Priekšzināšanas
Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā.
Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu).
Preklīniskajās disciplīnās: cilvēka anatomijā, fizioloģijā, šūnu un medicīniskajā bioloģijā, mikrobioloģijā, embrioloģijā, ģenētikā, parazitoloģijā, medicīniskajā un biofizikā, medicīniskajā ķīmijā, histoloģijā, farmakoloģijā.
Medicīnas terminoloģijā latviešu, angļu, krievu un latīņu valodās.
Studiju kurss – “Mācība par veselu bērnu”.
Rezultāti
Pēc sekmīgas studiju kursa „Bērnu slimības I” prasību izpildes studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus:
1. Raksturot un klasificēt gremošanas sistēmas biežākās slimības, salīdzināt maldigestiju un malabsorbciju, kas asociējas ar dobuma gremošanas traucējumiem; izprast žults ceļu biežākās slimības.
2. Nosaukt un raksturot elpošanas orgānu izmeklēšanas metodes; atpazīt elpceļu obstrukcijas sindromu; paskaidrot akūtu bronhītu, pneimonijas un bronhiālās astmas īpatnības bērniem; izskaidrot biežākās recidivējošās un hroniskās elpceļu slimības bērniem.
Izmeklēt bērnu ar gastroenteroloģiskām vai pulmonoloģiskām saslimšanām, izveidot klīnisku slēdzienu, kā arī izdarīt secinājumus pēc iegūto rezultātu apkopošanas, veikt nepieciešamās ārstnieciskās un preventīvās darbības iegūtās kompetences līmenī. Studējošais pratīs nozīmēt pamata laboratoros izmeklējumus un izvērtēt atbilžu rezultātus, izšķirot normu un patoloģiju tipisku slimību gadījumos, nozīmēt pamata instrumentālās un funkcionālās izmeklēšanas metodes un izvērtēt iegūtos rezultātus.
Studējošais bērnu gastroenteroloģijā un pulmonoloģijā būs kompetents savākt anamnēzi, veikt klīnisko izmeklēšanu, novērtēt slimnieka stāvokli, strukturēti formulēt pacienta problēmas, piedāvājot tām savas kompetences robežās risinājumus diagnostikā, diferenciāldiagnostikā, ārstēšanā un prevencijā, aprakstīt novēroto slimības vēsturē un ziņot par to kolēģiem, lietojot medicīnā pieņemto terminoloģiju, ievērojot ētikas principus un prasības fizisko personu datu aizsardzībai.