Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ilze Maldupa
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Stomatoloģija

Mērķis

Izpratne par bērnu un pusaudžu mutes veselību kopumā, zināšanas par bērnu mutes dobuma saslimšanām, to profilaksi un ārstēšanu. Studiju kursa apguves laikā apgūt prasmes un iemaņas, kuras nepieciešamas, lai plānotu un veiktu indivīdam atbilstošus profilaktiskos pasākumus.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas zobu attīstībā, anatomijā, histoloģijā, stomatoloģisko saslimšanu profilaksē.

Rezultāti

Zināšanas

Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst zināšanas par bērna augšanu un attīstību, piena un pastāvīgo zobu veidošanos, sakodiena formēšanos. Mutes dobuma saslimšanām, to diagnostiku, profilaksi un ārstēšanu. Izpratni par kariesa izplatību un intensitāti bērniem. Neatliekamās palīdzības principus zobu traumām.

Prasmes

Studiju kursa apguves rezultātā studējošie:
• pratīs nodibināt kontaktu ar bērnu un bērna vecākiem;
• spēs veikt vecumam atbilstošu izmeklēšanu un profilaktisko pasākumu plānošanu, diētas analīzi;
• ievākt anamnēzi, noteikt kariesa risku. Veikt atbilstošas profilaktiskās manipulācijas un motivēt pacientus;
• diagnosticēs kariesu piena un pastāvīgajos zobos;
• spēs diagnosticēt un ārstēt gingivītu;
• diagnosticēt mineralizācijas traucējumus un plānot profilaktiskos pasākumus;
• lietot atbilstošu fisūru sīlantus;
• pratīs sniegt atbilstošu ārstēšanu bērniem ar īpašām vajadzībām – autismu, cerebrālo trieku.

Kompetences

Identificēt riska grupu atbilstoši pacienta vispārējam veselības stāvoklim.
Noteikt risku grupas atbilstoši pacienta prasmēm mutes higiēnā, siekalām, kariesa intensitātei, periodonta un mutes dobuma gļotādas apstākļiem un oklūzijai.
Izstrādāt plānu mutes veselības izglītošanai, profilaksei un klīniskajai ārstēšanai, tās precīzai un pozitīvai sasniegšanai individuāli katram bērnam un pusaudzim.
Pedagoģijas pamatprincipi, mācību procesa sastāvdaļas, informācijas atlases un nodošanas veidi. Motivācijas veidošana izglītības procesā un mācību tehnikas.
Attieksmes un uzvedības maiņas iespējas izglītības un procesa ietvaros.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Zobu higiēnists, ZFH4Pirmais līmenisObligātsAndra Greitāne